پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مکمل‌های عضله‌ساز عقیم می‌کنند

خبر

مکمل‌های عضله‌ساز عقیم می‌کنند

استفاده از مکمل در دنیا تایید شده است و ما نیز با مصرف بجای آن موافقیم

nike air force 1 low uv | Converse Chuck Taylor Platform Earthy Tones Egret , Where To Buy , IetpShops , nike roshe boys size 1 midnight dress pants , 572547C

مدیرکل آزمایشگاه‌ مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه استفاده از مکمل در دنیا تایید شده است و ما نیز با مصرف بجای آن موافقیم، گفت: البته نحوه استفاده از این ترکیب‌ها بسیار مهم است که باید کنترل‌شده و تحت نظارت باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین رستگار در خصوص مصرف مکمل‌های ورزشی گفت: هر چیزی اگر در جای درست قرار گیرد و درست مصرف شود، مفید و در غیر این صورت مضر است. در مورد مکمل‌ها نیز این‌گونه است. در حال حاضر بعضی از مکمل‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مفیدند و باعث بهبود عملکرد فعالیت متابولیسم و فیزیولوژیک بدن می‌شوند.

وی افزود: گاهی اوقات مصرف مکمل‌ها به سمتی می‌رود که به بدن صدمه وارد می‌کند. به عنوان مثال هورمون رشد که برای درمان کوتاهی کاربرد دارد؛ گاه در باشگاه‌ها هم استفاده می‌شود که بسیار مضر است.

رستگار با تاکید بر مضر بودن استفاده فرآورده‌های عضله‌ساز (به نام آندرژونیک) در باشگاه‌های ورزشی، گفت: این ترکیب‌ها بر روی سیستم جنسی تاثیر می‌گذارد و موجب نازایی می‌شود. اما به‌طورکلی اگر مکمل‌ها به‌ صورت درست و منطقی و مبتنی بر اصول علمی استفاده شوند، می‌توانند مفید باشند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو درباره مکمل‌هایی که در بیمارستان برای بیماران بستری در بخش‌های آی سی یو استفاده می‌شود، گفت: مطالعات علمی نشان داده است شخصی که در بیمارستان بستری است و نمی‌تواند غذا بخورد، بدنش برای مقابله با سوءتغذیه نیازمند مصرف مواد مغذی است. در این شرایط گریزی جز تجویز مکمل‌ها وجود ندارد.

رستگار در پایان یادآور شد: استفاده از مکمل در دنیا تایید شده است و ما نیز آن را تایید می‌کنیم اما نحوه استفاده از آن بسیار مهم است که کنترل‌شده و تحت نظارت باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه