سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر انقلاب در عربستان سعودی به پیروزی می‌رسد

خبر

انقلاب در عربستان سعودی به پیروزی می‌رسد

يک تحليل‌گر سياسي در مصاحبه با پرس تي‌وي مي‌گويد، موج جنبش انقلابي در عربستان سعودي به رغم سانسور رسانه‌اي و سکوت جامعه جهاني در رابطه با اين تحول، به پيروزي منجر خواهد شد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , men air max jordan 13 , 4011496719 , Where To Buy

محسن صالح، استاد دانشگاه لبنان در بيروت ضمن اشاره به افزايش اعتراضات ضد‌دولتي در سراسر عربستان سعودي گفت: "به نظر مي‌رسد به رغم بي‌توجهي‌هاي رسانه‌هاي غربي و خاورميانه، اين انقلاب ماه‌ها است که ادامه دارد."

وي افزود: "خاندان آل سعود واقعا سعي دارند اين انقلاب را سرکوب کنند اما آن‌ها نمي‌توانند. به نظر مي‌رسد با وجود همه کمک‌هاي امريکا و غرب و رسانه‌هاي غربي، نمي‌توانند کاري از پيش ببرند."

اين تحليل‌گر در ادامه ابراز تاسف کرد که چرا سازمان‌هاي بين المللي و سازمان‌هاي به اصطلاح بشردوستانه تا کنون در خصوص تحولات اتفاق افتاده در عربستان سعودی، شفاف سازی نکرده‎اند.

صالح تصريح کرد: "اين انقلاب در عربستان سعودي آغاز شده است و تا زماني که رژيم سعودي از قدرت کنار نرود به پايان نخواهد رسيد."

نيروهاي امنيتي سعودي روز يک‌شنبه (۱۸ تير، ۸ جولاي) بر روي تظاهرکنندگاني که در شهر قطيف براي ابراز همبستگي با روحاني بازداشت شده به خيابان‌ها آمده بودند، آتش گشودند که در نتيجه آن دست کم ۳ معترض کشته و تعدادي زخمي شدند.

مردم عربستان سعودي از فوريه ۲۰۱۱ ميلادي تاکنون به طور مرتب با برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز در استان الشرقيه و عمدتا در منطقه قطيف و شهر عواميه، اصلاحات، آزادي بيان و آزادی برگزاری تجمعات و نيز آزادي زندانيان سياسي و پايان دادن به تبعيض گسترده را خواستار هستند.

تظاهرات در عربستان بعد از اين که نيروهاي امنيتي نوامبر ۲۰۱۱ ميلادي، ۵ معترض را در استان الشرقيه کشتند و تعداد زيادي را زخمي کردند، شدت يافت و به اعتراضات گسترده عليه رژيم آل سعود تبديل شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه