پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آل سعود مانع تشییع پیکر همسر «شیخ نمر» شد

خبر

آل سعود مانع تشییع پیکر همسر «شیخ نمر» شد

روزنامه اطلاعات: رژیم سعودی از تشییع پیکر همسر شیخ «نمرباقر النمر» در حالی ممانعت ورزید که شعار «مرگ بر آل‌سعود» معترضان عربستانی در این کشور طنین‌انداز شده بود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | 100 Release Instant - neon green and oregon nike shox shoes women sale - Peaceminusone x boys nike hyperdunks 2013 black friday deals DH2482 - SBD

هزاران شهروند عربستانی ساکن مناطق شرقی عربستان برای تشییع پیکر همسر شیخ «نمر باقر النمر»، روحانی برجسته عربستانی در بند رژیم سعودی تجمع کردند. این در حالی است که نیروهای امنیتی سعودی از تحویل پیکر همسر شیخ نمر به خانواده وی امتناع و جنازه او را در میان تدابیر شدید امنیتی و در یک خودرو تا شهر «صفوی» همراهی کردند. همچنین این نیروها مانع تشییع پیکر همسر شیخ توسط مردم و خانواده وی شدند و پس از طی مسافت 50 متر اقدام به متفرق کردن تشییع کنندگان کردند. این اقدام نیروهای امنیتی رژیم سعودی خشم اهالی مناطق شرقی عربستان را به دنبال داشت و موجب شرکت هزاران نفر از آنها در تظاهراتی اعتراض آمیز به این نحوه برخورد رژیم با تشییع پیکر همسر شیخ نمر شد. در این حال، شعار مرگ بر دیکتاتوری آل‌سعود در عربستان طنین‌انداز شد. مردم عربستان در شهر صفوه در شرق این کشور تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند «ملت خواهان سرنگونی آل‌سعود است». مردم عربستان ضمن تاکید بر سرنگونی خاندان آل سعود حاکم، آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

* یمن

پس از حملات نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح به ساختمان وزارت کشور یمن در صنعاء نیروهای امنیتی این کشور موفق به بازپس‌گیری ساختمان این وزارتخانه شدند.

نیروهای امنیتی یمن موفق شدند ساختمان وزارت کشور را که مورد حمله نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق این کشور قرار گرفته بود، پس بگیرند.

این درحالی است که جمعی از عوامل مسلح طرفدار رژیم صالح به مقر وزارت دفاع یمن حمله کرده بودند که در این حملات دست کم 17 تن کشته و 43 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین نیروهای مسلح وفادار به دیکتاتور سابق یمن که لباس پلیس به تن کرده بودند، 16 نظامی را بازداشت کردند. در همین راستا، کابینه یمن نیز حمله نیروهای مسلح به مقر وزارت کشور را محکوم و حمایت خود را از تصمیمات ریاست جمهوری این کشور برای ایجاد اصلاحات در ساختار ارتش و نیروهای امنیتی و نظامی اعلام کرد. از سویی افراد مسلح سازمان القاعده به یک مرکز امنیتی در شهر جعار واقع در استان ابین درجنوب یمن حمله کردند که این حمله پنج‌کشته برجای گذاشت.

* امارات

سازمان عفو بین‌الملل اقدام سرکوب‌گرانه مقامات اماراتی در بازداشت 5 فعال مخالف این کشور را محکوم کرد و خواستار آزادی آنها شد.

این سازمان افزود: مکان بازداشت 35 نفر از این افراد مشخص نیست و گفته می‌شود که آنها مورد شکنجه یا بدرفتاری قرار می‌گیرند، زیرا این سازمان پیش از این نیز موارد دیگری از شکنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان را گزارش و مستند سازی کرده است.

* کویت

اکثریت نمایندگان مجلس کویت از شرکت در اولین جلسه مجلس بعد از پایان تعلیق یک ماهه آن توسط امیر این کشور؛ خودداری کردند.«جاسم الخرافی»، رئیس مجلس کویت اولین جلسه مجلس این کشور را به دلیل حضور نیافتن بیش از 40 نماینده مجلس لغو کرد. نمایندگان مخالف به دلیل غیرقانونی خواندن مجلس در این جلسه شرکت نکردند و نمایندگان موافق نیز از حضور در این جلسه امتناع کردند، زیرا دولت به آنها وعده نداد که بار دیگر مجلس تعلیق نشود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه