پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر خشم مردم قطیف از آل سعود به اوج خود رسید

خبر

خشم مردم قطیف از آل سعود به اوج خود رسید

تاکید یک روحانی عربستانی بر مشروع بودن خواسته های مردمی و ادامه مبارزه با آل سعود و حمله معترضان خشمگین به دادگاهی در قطیف به سبب احکام ظالمانه آن از جمله خبرهای مربوط به اعتراضات مردم عربستان است.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Orange FX5725 For Sale - adidas gauntlet 2019 schedule silver - 2021 Nasa x adidas Originals ZX 2K Boost White/Grey

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفد، فعالان و شاهدان عینی عربستانی اعلام کردند: افراد ناشناس با بمبهای آتشزا به دادگاه القطیف در منطقه الشرقیه حمله  و خساراتی به آن وارد کردند.

 از سوی دیگر منابع امینتی نیز اعلام کردند: بمبهای آتشزا به محوطه پارکینک دادگاه پرتاب شده و سبب آتش سوزی در آن شده است.

از سوی دیگر "فرحان المالکی" تحلیلگر عربستانی در مطلبی با عنوان "درود بر شیعه" نوشته است: من در اوایل  سال جاری از کویت و منطقه الاحساء در عربستان دیدار کردم و این فرصتی بود تا با برادران دینی شیعه دیداری داشته باشم.

وی افزود: من در این دیدار شیعیان را متواضع و پاک با وجود تصویر مخدوشی که از آنها ارایه شده، یافتم. من از قبل رهبران آنها را می شناختم اما دوست داشتم از نزدیک آنها را ملاقات کنم.

المالکی می نویسد: درود بر شیعیانی که به سبب حب اهل بیت پیامبر(ص) این همه آزار و اذیت و توهین را تحمل کردند و این افتخاری بزرگ است.

وی می افزاید: با خود گفتم این همه صبر و استقامت به مدت چهارده قرن برای چیست؟ آیا این همه به خاطر دوستی مخلصانه آل محمد است؟ آیا آنها در روز قیامت نمی گویند که ما به این دلیل در معرض انواع توهین، قتل و تحقیر قرار گرفتیم که فقط دوستدار آل محمد بودیم؟

از سوی دیگر "سید حسن النمر الموسوی" از روحانیون عربستانی گفت: خواسته های مردمی مشروع است و مقابله با آن ظلم و جور است.

وی افزود: مردم عربستان همانند مردم دیگر کشورها حق دارند دیدگاههای خود را مطرح کنند و قیام آنها از سر هوا و هوس نیست و خون شهدای عربستان بی ارزش نیست.

الموسوی ضمن انزجار از انتشار تصاویر شیخ نمر النمر در حالی که در چنگ نیروهای امنیتی است افزود: هدف آنها از این کارها چیست؟ ما از مسئولان می خواهیم که عدالت پیشه کنند.

 

 

ادامه موج سرکوب در عربستان / 14 عضو یک خانواده بازداشت شدند
یک مرکز مدنی عربستانی از بازداشت چهارده عضو یک خانواده از سوی نظامیان رژیم حاکم بر عربستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه وطن، جمعیت حقوق مدنی و سیاسی در عربستان اعلام کرد: نظامیان سعودی عصر جمعه گذشته تعداد زیادی از اعضای یک خانواده را بازداشت کرده اند که اسامی آنها به این شرح است : 1. باسمه صالح المعتق 2 . فاطمه معتق صالح المعتق 3. آسیه محمد صالح المعتق 4. سهام محمد صالح المعتق 5. هند معتق صالح المعتق 6. زینب صالح عبدالله المعتق7 . ریم معتق صالح المعتق 8. سمیه صالح السدیری( وی در ماه هفتم بارداری است)

بر اساس این گزارش این افراد بدون وکیل یا حضور محرم به مدعی العموم در بریده منتقل شده اند.
 
این در حالی است که قبلا نظامیان سعودی شش فرزند دیگر این خانواده را بازداشت کرده بودند و این افراد سالها بدون محاکمه و اتهام رسمی به سر می برند و تلاشها برای آزادی آنها ره به جایی نبرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه