جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز از «خویش‌فروشی» ورزشی تا «خویش‌فروشی» سیاسی – اجتماعی / حاکمان دغل‌باز بادکوبه را سر جایشان بنشانید

نگاه روز

از «خویش‌فروشی» ورزشی تا «خویش‌فروشی» سیاسی – اجتماعی / حاکمان دغل‌باز بادکوبه را سر جایشان بنشانید

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 65، سال نهم، اسفند 1389 / فروردین 1390، رویه 15

حاکمان دغل‌باز بادکوبه که به لطف چاکری آمریکا و رژیم صهیونیستی، جای خود را بر کرسی‌های قدرت محکم کرده‌اند، از هیچ دشمنی با ملت ایران، کوتاهی نمی‌کنند. رادیوها و تلویزیون‌های آن‌ها، هر روز و شب، دست‌اندرکار جعل تاریخ و پیشینه‌سازی برای واحدی هستند که روس‌ها به دنبال 13 سال نبرد و دفاع دلیرانه‌ی مردم آن منطقه و دیگر ایرانیان توانستند آن سرزمین را از ایران جدا کنند.
نخست حکومت عثمانی و سپس حکومت بلشویکی روسیه، برای پی‌گیری مقاصد سوءسیاسی خود علیه ایران، نام تاریخی این سرزمین را عوض کردند و در سال‌های پس از جنگ جهانی اول، نام «آذربایجان» را بر این منطقه گذاردند. در حالی که این سرزمین را تاریخ‌نویسان و بوم‌نگاران (جغرافی‌دانان) در درازای هزاره‌ها و سده‌ها، آلان و آران، می‌شناختند.
به دنبال فروپاشی اتحاد شوروی، هم‌میهنان ما نیز در قفقاز از قید و بند بلشویک‌ها رها شدند؛ اما بلشویک‌های دیروز، با تغییر ارباب و پناه بردن به دامان پیروزی جنگ سرد یعنی آمریکا، به حکومت خود ادامه دادند. بدین‌سان «علی‌اوف» و سپس فرزندش «الهام» توانستند بر کرسی‌های قدرت در بادکوبه، تکیه زنند.
آن‌ها از همان آغاز، به اشاره ارباب تازه‌ی خود (آمریکا)، کینه‌ و دشمنی را با ملت ایران، آغاز کردند. دست به تاریخ‌سازی زدند. اقدام به پاک‌سازی زبانی کردند و کوشیدند تا با پی‌گیری سخت‌تر سیاست فارسی‌زدایی امپراتوری روسیه و حکومت بلشویکی، هر چه بیش‌تر زبان فارسی را در سرزمین نظامی گنجه‌ای و خاقانی شیروانی، مهستی‌ گنجه‌ای، مجیر بیلقانی و... سرکوب کرده و از میان بردارند. از آن‌جا که مردمان سرزمین‌های تحت‌سلطه‌ی روسیان، آلوده به الکل هستند و به مانند روسیان، توان خلاقیت فکری و کار جسمانی را ندارند، چندی است که حاکمان باکو برای خودنمایی در مسابقه‌های کشتی، دست به خرید کشتی‌گیران داغستانی و... زده‌‌اند تا با دادن عنوان «آذری» به آن‌ها، در عرصه‌ی ورزش سخنی برای گفتن داشته باشند.
تا این‌جای مساله، از نظر ما زیاد لهم نیست؛ اما تازگی‌های حکومت بادکوبه، همین شیوه‌ی زشت خرید ورزشکاران را درباره‌ی ورزش‌کاران کشور ما نیز به کار گرفته است.
پس از آن که سامان طهماسبی دارنده‌ی دو نشان برنز کشتی‌فرنگی جهان، در مسابقه‌های جهانی مسکو از سوی حکومت بادکوبه خریداری شد و برای این واحد سیاسی کشتی گرفت، محمدرضا آذرشکیب نیز متاسفانه با دریافت پول و «خویش‌فروشی»، به دنبال سامان طهماسبی رفت.
اگر در مورد «خویش‌فروشی» سامان طهماسبی، مقام‌های ورزشی ایران و به‌ویژه وزارت امور خارچه ساکت نشسته بود، محمدرضا آذرشکیب، به راه «خویش‌فروشی» نمی‌رفت.
نگاهی به کتاب‌های درسی حکومت بادکوبه بیافکنید و جعلیات آن‌ها را درباره‌ی تاریخ میهن ما ببینید. در برابر بهره‌برداری بدون اجازه‌ی آنان از ملت ایران در دریای مازندران سکوت نکنید. و اجازه ندهید که این «خویش‌فروشی» ورزشی، خدای‌نکرده به «خویش‌فروشی» سیاسی – اجتماعی بدل شود.
اما معلوم شد که فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی، در برابر درخواست فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان (اران)، برای ارتقای کشتی این کشور، موافقت کرده است که کشتی‌گیران ما با «دو بنده‌ی» آذربایجان به میدان بروند و گذرنامه‌ی آن کشور را به دست آوردند؟! که جای بسی شگفتی است. گویی فدراسیون کشتی قبح این کار را درک نکرده است که اجازه‌ی خویش‌فروشی به آنان داده است که بروند و 5هزار دلار جایزه دریافت کنند و یا این‌که ...

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه