پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی بحرین = پایداری برابر نظام تحمیلی استعماری

جهان ایرانی

بحرین = پایداری برابر نظام تحمیلی استعماری

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 76، تیر و امرداد 1392، صفحه 15

 

 

در بحرین برابر چشمان مدعیان دفاع از حقوق بشر و سازمان‌های رنگارنگ وابسته به سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر، دیده‌بانان حقوق بشر، همچنان سرکوب و کشتار، ادامه دارد.
 
با وجود حمایت عملی حاکمان عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و اردن، هم‌تباران و هم‌میهنان ما در بحرین به پایداری برابر نظام تحمیلی استعمار بریتانیا ـ  امپریالیسم آمریکا بر این کشور، ادامه می‌دهند.

کاربرد گازهای اشک‌آور سمی، بمب‌های صوتی، گلوله‌های پلاستیکی و حتا گلوله‌های جنگی و نیز به‌کارگیری مزدوران پاکستانی، بنگلادشی و...، نتوانست کمترین خلل در اراده‌ی مردم بحرین برای سرنگونی حکومت ساخته و پرداخته‌ی دست استعمار انگلیس ـ  امپریالیسم آمریکا ایجاد کند.

البته در این میان، خیزش مردم بحرین کرانه‌ای در یاری‌رسانی به مردم بحرین جزیره بسیار کارساز است.

بحرین کرانه‌ای که از آن اشغالگران عرب سعودی به عنوان استان «شرقیه» نام می‌برند، از مهمترین مناطق نفت‌خیز عربستان سعودی به شمار می‌رود. بدون نفت منطقه‌ی بحرین کرانه‌ای حاکمان سعودی از درآمدهای لازم برای دوام و قوام و نیز ترویج افراط‌گری در قالب وهابی‌گری، سلفی‌گری و دیگر گونه‌های افراطی نمی‌توانستند در راه مقاصد آمریکا و انگلیس برای ایجاد فتنه‌ی دینی و جنگ مذهبی در منطقه‌ی خاورمیانه، چاکر و فرمانبردار خوبی باشند.

اما امروز با پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه، به میدان آمدن حزب‌الله لبنان و از سوی دیگر درهم شکسته شدن «اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه که غرب امید بسیاری به وی بسته بود، معادلات منطقه سخت به هم خواهد خورد. در این میان هم‌پیمانان اردوغان یعنی حاکمان قطر، عربستان سعودی و اردن، از «امواج بلا» در امان نخواهند ماند و در این فرآیند کاسته شدن از توان حاکمان عربستان و قطر، برابر است با افزوده شدن  بر توان هم‌خانمان و هم‌میهنان بحرینی ما در جزیره و کرانه.

در این میان شیخ دست‌نشانده‌ی بحرین کار بی‌شرمی را به جایی رسانیده است که در گفت‌وگو با « اخبار الخلیج [فارس] » ابراز امیدواری کرده است که در آینده‌ی نزدیک بتواند صفحه‌ی جدیدی از روابط با ایران بگشاید.
با انتخابات تازه در ایران، بوی کباب به مشام همه‌ی دشمنان این ملت رسیده است؛  اما باید بدانند که درازگوش کباب می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه