جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سالار عقیلی اشعار استاد شفیعی کدکنی را می‌خواند

خبر

سالار عقیلی اشعار استاد شفیعی کدکنی را می‌خواند

نشست خبری کنسرت "زمزمه‌ها" به آهنگسازی و سرپرستی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی دیروز در تالار وحدت برگزار شد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | JofemarShops , nike air max flyknit 2015 price pakistan 2017 , nike dunk ultra on feet women boots White Black Diamond Shorts

به گزارش مهر، حمید متبسم در ابتدای این نشست خبری گفت: از اینکه بار دیگر این فرصت پیش آمد که در کشورم کنسرتی را برگزار کنم بسیار خوشحالم و امیدوارم اجراهایی را به گوش مخاطبان برسانم که مورد توجه آنها نیز قرار گیرد.

این آهنگساز درباره جزییات کنسرت "زمزمه ها" بیان کرد: این کنسرت برنامه ای است که برگرفته از اشعار استاد شفیعی کدکنی است و کاری است که از یک سال و نیم گذشته نگارش آن را آغاز کردم که 4 ماه ساخت آن به طول انجامید. این کنسرت مجموعه ای از قطعات موسیقایی است که اشعار آن بر وزن مثنوی مولاناست.

متبسم ادامه داد: وقتی هم اشعار بر یک وزن باشند کار آهنگساز مشکل می‌شود اما کلام زیبای استاد شفیعی کدکنی به قدری زیبا و ایده برانگیز بود که من موفق شدم آن را به پایان برسانم. این برنامه موسیقایی برای کوارتت مضرابی متشکل از تار، سه تار، بربط و بم تار نوشته شده که علاوه بر این سازهای مضرابی سازهای کوبه ای نیز در آن نقش آفرینی می کنند ضمن اینکه سالار عقیلی هم در این کنسرت به عنوان خواننده همراه ما خواهد بود.

متبسم در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه گروه مضراب متشکل از هنرجویان وی در اروپا هستند به بیان جزییات دیگری از کنسرت زمزمه ها پرداخت و گفت: این مجموعه درپنج پرده برای مخاطب درنظرگرفته شده که مخاطبان حین اجرای برنامه لحظات شاد و غمگین دو عاشق را در پرده هایی با استفاده از شعر و موسیقی درک خواهند کرد.

سرپرست گروه مضراب در معرفی قطعات کنسرت هم ادامه داد: "به رنگ خواب"، "از آیینه خورشید"، "با چشمه ساران"، "در شبی خزانی" و "تا دریایی شدن" قطعاتی هستند که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می‌شوند ضمن اینکه عنوان "زمزمه‌ها " هم برگرفته از یکی از آثار استاد شفیعی کدکنی است که من به آن علاقه فراوانی دارم.

این نوازنده و رهبر ارکستر با اشاره به همکاری دوباره خود با سالار عقیلی بعد از کنسرت پردیس خاطرنشان کرد: همکاری من با سالار عقیلی به اندازه همکاری‌ام با همایون شجریان بوده اما همکاری من با وی استمرار داشته بعد از مسائل فنی به گزینه های دیگری چون علاقه من به صدا و رنگ سالار عقیلی برمی گردد که اتفاقا مورد علاقه مردم هم هست ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنم که ما برای انتخاب چنین برنامه هایی که نیازمند صداهای متفاوتی هستند خواننده کم داریم و یا اگر هم داریم یا من آنها را نمی شناسم و یا مردم با این خوانندگان آشنایی ندارند. که اگر هم چنین باشد چنین کنسرت هایی محل خوبی برای استفاده از این هزمندان نیست و لازم است از حضور در کنسرت های کوچک تر کار را برای این عزیزان آغاز کنیم.

این هنرمند در پایان صحبت‌های خود در این نشست خبری خاطر نشان کرد: اگر من در حوزه مخاطب توفیقی داشتم برای من یک سعادت است ولی مطمئن باشید هدفم این نیست. هدف من جلب تماشاگر با برنامه ریزی قبلی نیست.

پویان بیگلر نوازنده و کنسرت مایستر کنسرت "زمزمه ها" هم در این نشست خبری گفت: این پروژه، پروژه سومی است که در کنار حمید متبسم حضور دارم. برداشتی که من تاکنون از کارهای این آهنگساز و نوازنده گرفتم طوری بوده که او همواره دوست داشته با موسیقی داستان سرایی کند و این ویژگی از کارهای ابتدایی وی تا کنسرت سیمرغ نیز کاملا مشهود است بنابراین مجموعه زمزمه ها نیز از همین ویژگی پیروی می کند به طوریکه در روند روایت داستان موسیقی و شعر به صورت به هم پیوسته کنار هم حرکت می‌کنند.

این نوازنده خاطرنشان کرد: آثار حمید متبسم همواره به شکلی بوده که مخاطب موسیقی و شعر را به صورت همزمان در کار می بیند چیزی که متاسفانه طی این سالها کمتر در موسیقی کشورمان دیده شده است.

بنابراین برگزاری این کنسرت می تواند نقطه عطفی در حوزه برگزاری کنسرت‌هایی به شکل گروه نوازی باشد.

کنسرت "زمزمه ها" مجموعه ای متشکل از عاشقانه های استاد شفیعی کدکنی است که روزهای 27، 28 و 29 دی ساعت 21 و 230 دقیقه به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی در تالار وحدت اجرا می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه