سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر حسام‌الدین سراج به یاد جلال ذوالفنون خواند

خبر

حسام‌الدین سراج به یاد جلال ذوالفنون خواند

مراسم بزرگداشت استاد ذوالفنون با حضور گروه کنسرت حسام الدین سراج، شامگاه گذشته ـ اول تیر ماه ـ در تالار شهیدان‌نژاد فلاح شهرستان کرج برگزار شد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | DH1301 , nike mens woven bonded pants sets made , nike mens woven bonded pants sets made G NRG 'Leopard' , 800 - FitforhealthShops

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم زهرا حسینی سرپرست اداره ارشاد کرج گفت: استاد ذالفنون با خدمات شایسته خود در بخش موسیقی ،هنر موسیقی اصیل ایران را به دنیا معرفی کرد.

وی افزود: ایشان در زمان جنگ نیز با هنر بسیار زیبای خود نشاط را به جمع رزمندگان به ارمغان می‌آوردند و به این ترتیب حماسه‌آفرینان کشور نیز از خدمات استاد بهره‌مند بودند.

سرپرست اداره ارشاد کرج در پایان گفت: جای تاسف است که بعد از مرگ اساتید و هنرمندان برای آنها بزرگداشت برگزار می‌کنیم، در حالیکه باید در زمان حیات این عزیزان این بزرگداشتها برگزار شوند.

در ادامه این مراسم گلنوش ذوالفنون ـ فرزند استاد ذوالفنون ـ با تاکید بر اینکه استاد ذوالفنون صلح و شادی را زندگی کرد، سخنانش را اینگونه ادامه داد: امیدوارم همه علاقمندان به این استاد عزیز همواره در شادی و صلح زندگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به نامه‌ای که در روز چهلم استاد برای پدرش نوشته افزود: این نامه نشان از باور عمیق من به پدرم است.

گلنوش در پایان با اشاره به بخشهایی از این نامه خطاب به استاد ذوالفنون گفت: بدرود بر روح زیبا و بزرگت! درود بر بی نیازی‌ات! درود بر عشق و هنرت! دلم می‌خواهد همچون گذشته‌ها آغوش و عشقت را دوباره تجربه کنم! اما دریغا که قانون رشد این است. اساتید می‌گویند نباید در زمان گذشته و آینده زندگی کرد، اما تو خود ستاره بی بدیع بداهه‌نوازی بودی که در لحظه حال خلق می‌کند آنچه را که مخلوق می‌خواهد.

پس از صحبتهای گلنوش ذوالفنون گروه کنسرت استاد سراج به سرپرستی بیژن زنگنه و آواز حسام الدین سراج و بامداد فلاحتی به اجرای تصنیف‌هایی در دستگاه شور پرداختند.

جلال ذوالفنون استاد صاحب نام موسیقی سنتی و نوازنده سه تار ایرانی ـ 29 اسفند ماه ـ سال گذشته به علت نارسایی قلبی در سن 74 سالگی درگذشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه