پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر گروه "شهنازی" با "بازگشت" به کرمان می‌رود

خبر

گروه "شهنازی" با "بازگشت" به کرمان می‌رود

داریوش پیرنیاکان سرپرست گروه موسیقی "شهنازی" خبر از اجرای این گروه موسیقی با آواز حمیدرضا نوربخش از تاریخ 21 تا 23 تیرماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر شهر کرمان را داد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike air max running neutral ride shoes for kids

داریوش پیرنیاکان نوازنده تار و سرپرست گروه موسیقی"شهنازی" با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف برگزاری این کنسرت در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این کنسرت در دوبخش اصفهان و دشتی برگزار می شود که  در بخش قطعات پیش در آمد، تصنیف به اصفهان رو، تصنیف مرغ سحر دوم و رنگ اصفهان از ساخته های استاد علی اکبر شهنازی و چهارمضراب بیات راجه ساخته داریوش پیرنیاکان اجرا می شود. در واقع رپرتوار این اجرا مانند کنسرتی است که در تهران برگزار کردیم و هیچ تغییری نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به بخش دوم این کنسرت افزود: بخش دوم از این برنامه به اجرای قطعاتی در آواز دشتی اختصاص دارد که قطعات اورتور دشتی، تصنیف مپرس، بازگشت(چهارمضراب دشتی)، تصنیف دلربا، و تصنیف وفا از ساخته های داریوش پیرنیاکان به اجرا در می آید.

سرپرست این گروه موسیقی همچنین درباره ترکیب اعضای گروه گفت: تغییری در ترکیب نوازنده های گروه ایجاد شده است . از همین رو خودمن نوازندگی تار را به عهده دارم، حمید رضا نوربخش"آواز"، بهداد بابایی"سه تار و عود"، سیامک جهانگیری"نی"، روزبه رحیمی"سنتور"، آرش فرهنگفر"تنبک"، آرش کامور"کمانچه"، حامد جوکار"تارباس"، قاسم رحیم زاده "تار"، کامیار نعمت اللهی"تار"، یاسر بیات"کمانچه" و زکریا یوسفی"دف" از جمله نوازنده های این گروه موسیقی هستند.

لازم به ذکر است این گروه در سال 1380 توسط داریوش پیرنیاکان تشکیل شد که این هنرمند به احترام استادش علی اکبر خان شهنازی، گروه را "شهنازی" نامگذاری کرد. گروه "شهنازی" در آن سال کنسرت هایی در تهران، شهرستان ها و خارج از کشور اجرا کرد.آلبوم "آسمان" با آواز حمیدرضا نوربخش در دستگاه چهارگاه نیز حاصل فعالیت این گروه است.

تور کنسرت گروه "شهنازی" از اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت تهران آغاز شد و قرار است این گروه پس از کنسرت کرمان در شهرهایی نظیر تبریز، اصفهان، شیراز و ... نیز به اجرای برنامه بپردازد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه