شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پورناظری ها با عليرضا قربانی در تهران کنسرت می دهند
کنسرت پورناظری ها در سی امين سال تاسيس گروه شمس با صدای عليرضا قربانی در 11 تا 13 اسفندماه در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللی تهران برگزار مي شود.


خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه فرهنگ و هنر- کنسرت پورناظری ها در سی امین سال تاسیس گروه شمس با صدای علیرضا قربانی در 11 تا 13 اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

کیخسرو پورناظری، بنیان گذار و سرپرست گروه شمس با اعلام این خبر گفت:«این کنسرت در دو بخش بر اساس ساخته های من، تهمورس و سهراب پورناظری برگزار می شود و علیرضا قربانی به همراه بیست هنرمند اشعاری از بزرگانی همچون حضرت مولانا،سلمان ساوجی ،پرتوکرمانشاهی و...را اجرا خواهد کرد.»

آهنگساز گروه شمس با بیان اینكه كنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد، اعلام کرد:«بخش نخست این كنسرت براساس موسیقی عرفانی تنبورخواهد بود که با همنوازی ده تنبور و همراهی سازهای کوبه ایی نگاهی به سی سال موسیقی گروه شمس دارد. همچنین آثاری نوینی هم در این قسمت برای نخستین بار اجرا خواهند شد. بخش دوم كنسرت نیز به موسیقی ملی ایران اختصاص دارد که با آهنگسازی تهمورس و سهراب پورناظری گروه شمس سفری از غرب تا شرق ایران را برای مخاطبان به همراه دارد.»

به گفته وی در این بخش سازهائی همچون تار ، سه تار ، کمانچه ، بربت،سنتور، بم‌تار ،بم سنتور، سرنا، دودوک و سازهای کوبه ای به همنوازی می پردازند.


آلبوم های موسیقی «صدای سخن عشق» ، «حیرانی»، «مهتاب رو» و دی وی دی «کنسرت گروه شمس به مناسبت سال بزرگداشت جهانی مولانا» بخشی از فعالیت های این گروه است.
کنسرت گروه شمس11 تا 13 اسفندماه در دو سانس 18 و 21:30 توسط شرکت فرهنگی هنری ترانه شرقی درتهران برگزار می شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه