شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سالار عقیلی در "می‌خانه خاموش" می‌خواند

خبر

سالار عقیلی در "می‌خانه خاموش" می‌خواند

کنسرت گروه موسیقی "دستان" با عنوان "می‌خانه خاموش" به آهنگسازی سعید فرجپوری و حسین بهروزی‌نیا و آواز سالار عقیلی 16 و 18 شهریورماه در تهران و در تاریخ سوم مهر در شیراز روی صحنه می‌رود.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | 811006 - Jordan XXX Black Cat - nike air max griffey 360 low - 010

سعید فرجپوری نوازنده کمانچه و یکی از اعضای گروه موسیقی "دستان" که در این کنسرت آثار او و حسین بهروزی‌نیا در دو بخش اجرا می‌شود به خبرنگار مهر، گفت: تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی "دستان" با آواز سالار عقیلی در دو بخش به روی صحنه می‌رود.

وی در ادامه افزود: در بخش نخست این کنسرت گروه نوازی گروه دستان بر آثار بی‌کلام از ساخته‌های حسین بهروزی‌نیا اجرا می‌شود. در بخش دوم از همین قسمت گزیده‌های از قطعات آلبوم "دریای بی‌پایان" با آواز سالارعقیلی روی صحنه می‌رود.

این نوازنده کمانچه در ادامه با اشاره به قسمت دوم از اجرای این برنامه موسیقایی گفت: در بخش دوم از این کنسرت آثار جدید موسیقی ایرانی از ساخته‌های خودم در دستگاه ماهور و آواز اصفهان با عنوان "می‌خانه خاموش" اجرا می‌شود.

فرجپوری در پاسخ به این سئوال که تنوع در اجرای قطعات در تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی "دستان" چگونه تعریف شده است گفت: یکی از ویژگی‌های کنسرت پیش‌رو این است که برخلاف سال گذشته که نوازندگان مهمان داشتیم در این اجرا هسته اولیه گروه موسیقی "دستان" گرد هم آمده‌اند و خود این موضوع به نوعی تنوع در اجرای قطعات را ایجاد خواهد کرد.

این آهنگساز در ادامه افزود: به این معنا که سال گذشته گروه موسیقی دستان با فرم دیگری به روی صحنه آمد و آلبوم "به نام گلسرخ" از آثار حمید متبسم را با حضور یک نوازنده هندی و با آواز سالارعقیلی روی صحنه برد و حال اینکه در این کنسرت اعضای اصلی این گروه موسیقی قطعاتی از موسیقی ایرانی را اجرا می‌کنند.

عضو گروه موسیقی "دستان" در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اشعار قطعات این کنسرت گفت: در بخش دوم که قطعاتی از ساخته‌های خودم روی صحنه می‌رود از اشعاری از شاعرانی چون مهدی اخوان ثالث، سیاوش کسرایی و مولانا استفاده شده است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه