شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ استقلال دست از سر شکست برنمی‌دارد/ ذوب‌آهن پیروز نبرد تماشایی و جذاب

ورزش

هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ استقلال دست از سر شکست برنمی‌دارد/ ذوب‌آهن پیروز نبرد تماشایی و جذاب

دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران در شرایطی با پیروزی تیم دیار نصف جهان به پایان رسید که دو تیم یکی از زیباترین بازیهای لیگ چهاردهم را به نمایش گذاشتند. با این حال شاگردان امیر قلعه‌نویی سومین شکست متوالی خود را متحمل شدند اما همچنان در رده دوم جدول رده‌بندی باقی ماندند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Jordan 1 Mid Carbon Fiber - 001 - nike 2019 air max with the word air force - DD1649

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار از هفته دهم چهاردهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر شامگاه جمعه بین تیم های ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که در پایان تیم میزبان به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کرد.

در این دیدار مهدی رجب زاده در دقیقه 8 روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی دروازه استقلال را باز کرد. پس از این گل شاگردان امیر قلعه نویی تلاش زیادی برای جبران کردند و در دقیقه 38 بهترین موقعیت را داشتند تا بازی را به تساوی بکشانند اما سجاد شهباززاده در موقعیتی مطلوب و تک به تک توپ را به بیرون از دروازه زد.

اما نیمه دوم این دیدار کاملا متفاوت با نیمه اول بود و دو تیم 45 دقیقه فوتبال زیبا و تماشایی را به نمایش گذاشتند. شاگردان امیر قلعه نویی که برای جبران گل خورده انگیزه بیشتری داشتند، نیمه دوم را طوفانی شروع کردند و پس از چند حمله در دقیقه 49 توسط هاشم بیک زاده به گل تساوی رسیدند.

بعد از این گل بازهم استقلال فرصت های خوبی را برای گلزنی ایجاد کرد اما در مقابل ذوب آهن هم چشم به ضد حملات داشت و با ترکیب هماهنگی که در اختیار داشت بارها دروازه استقلال را به خطر انداخت. در دقیقه 73 حسن زاده مهاجم ذوب آهن که یکی از خوب های این تیم در این دیدار بود روی یک حرکت انفرادی زیبا دروازه استقلال را برای بار دوم باز کرد.

استقلال و ذوب آهن در ادامه فوتبال جذاب خود را دنبال کردند و موقعیت های متعددی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند که سهم ذوب آهن بیشتر بود. با این حال در دقیقه 81 این دیدار مهدی رجب زاده که گل اول ذوبی ها را به ثمر رسانده بود، با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد تا تیمش دقایق باقی مانده را با یک بازیکن کمتر دنبال کند.

در وقت های باقی مانده استقلال فشار زیادی را روی دروازه ذوب آهن وارد کرد و تیم میزبان هم چشم به ضد حملات داشت که از این راه یکبار می توانست به گل سوم دست پیدا کند اما فروزان ضربه حسن زاده را مهار کرد. ذوبی ها در آخرین دقیقه وقت اضافه هم می توانستند به گل سوم دست پیدا کنند اما قاسم دهنوی توپ را از بالای دروازه حالی به بیرون زد.

تیم فوتبال ذوب آهن با این پیروزی 10 امتیازی شد و در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت. استقلال هم که سومین شکست متوالی اش را تجربه کرد با 18 امتیاز همچنان در رده دوم و بعد از تراکتورسازی 21 امتیازی قرار دارد.

***

حواشی دیدار استقلال و ذوب‌آهن؛
درخواست قلعه‌نویی برای خودداری از شعار علیه داور
اصفهان – خبرگزاری مهر: سرمربی تیم فوتبال استقلال در صحنه اعتراضات هواداران این تیم به داوری مسابقه از هواداران تیم خود خواست علیه داور بازی شعار ندهند. به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال ذوب آهن و استقلال در هفته دهم لیگ برتر شامگاه جمعه با برتری 2 بر یک ذوب آهن در اصفهان به پایان رسید. حاشیه های این دیدار را در زیر می خوانید:

محمد قاضی در نیمه دوم بازی اعتراض بسیاری به داور مسابقه داشت و در صحنه اعلام خطا، به داور معترض بود.

امیر قلعه‌نویی در صحنه تعویض خسرو حیدری و رمضانی، بازیکن استقلال با آندرانیک تیموریان برای ثانیه‌هایی صحبت کرد.

هاشم بیک‌زاده بعد از گلزنی خود در دقیقه50 مسابقه، یک پلاک که به نظر می‌رسید به جا مانده از دوران جنگ بوده را نشان داد و بر آن بوسه زد.

در نیمه دوم مسابقه، مجتبی حسینی، مربی تیم ذوب‌آهن چندین بار به داوری بازی اعتراض داشت؛ وی در چند صحنه به شدت با دیگر اعضای کادر فنی تیمش صحبت کرد.

فروزان، دروازه‌بان استقلال در دقیقه 64 توپ را در نزدیکی دروازه استقلال استپ کرد که این مسئله اعتراض امیر قلعه‌نویی را به دنبال داشت.

محسن مسلمان، هافبک ملی‌پوش ذوب‌آهن پس از دوری چند هفته‌ای از تیم ذوب‌آهن در دقیقه 70 مسابقه به جای اسماعیل فرهادی برای ذوبی‌ها به میدان آمد.

داور چهارم دیدار ذوب‌آهن و استقلال تهران در نیمه دوم بازی و بعد از گل تیم اصفهانی، به اعضای کادر فنی این تیم که به میانه‌های زمین آمده بودند، تذکر داد.

هواداران ذوب‌آهن در دقیقه 78 بازی و زمانی که آندرانیک تیموریان روی بازیکن این تیم خطا کرد، علیه این بازیکن شعار دادند.

مهدی رجب‌زاده در دقیقه 80 مسابقه به دلیل دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد؛ جالب اینکه آندرانیک تیموریان بعد از اخراج رجب‌زاده از او خواست که سریعتر ورزشگاه را ترک کند.

در دقایق پایانی نیمه دوم بازی که بازیکنان ذوب‌آهن روی زمین می‌خوردند، قلعه‌نویی نسبت به این مسئله معترض بود و از داور بازی خواست تا وقت بازی را در این دقایق نگه دارد.

بعد از آنکه هواداران استقلال در دقایق پایانی مسابقه نسبت به عملکرد داور مسابقه شعار دادند، قلعه‌نویی با تکان دادن دست از هواداران خود خواست که علیه داور بازی شعار ندهند.

سرمربی آبی‌پوشان در این دقایق به شدت نسبت به تلف شدن وقت از سوی دروازه‌بان ذوب‌آهن معترض بود و اعتراضات خود را به ناظر مسابقه اعلام کرد.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی ذوب‌آهن در دقایق پایانی حوله سبزرنگی را روی شانه‌های خود انداخته بود و با حساسیت بازی را دنبال می‌کرد.

این دیدار با پیروزی دو بر تیم ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید.


***


تساوی تراکتورسازی برابر سپاهان در تبریز/ صدرنشین دو امتیاز از دست داد
دیدار تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان با تساوی به پایان رسید.به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان در هفته دهم رقابت های لیگ برتر عصر امروز جمعه در تبریز برگزار شد که دو تیم در پایان به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند. دیدار این دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در شروع نیمه دوم محمدرضا خلعتبری(48) برای سپاهان گلزنی کرد.

شاگردان رسول خطیبی که صدرنشین رقابت های لیگ برتر هستند و نمی خواستند بازنده این دیدار خانگی باشند حملات زیادی را روی دروازه حریف پی ریزی کردند و در نهایت موفق شدند در دقیقه 74 از روی اشتباه مدافعان سپاهان و گل به خودی، از شکست خانگی فرار کنند.

***

پرسپولیس مقابل استقلال صنعتی پیروز شد/ صعود سرخپوشان به رده هفتم
تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران برابر استقلال صنعتی پیروز شود تا در دومین هفته متوالی بعد از حضور حمید درخشان به برد برسد.به گزارش خبرنگار مهر، روز اول از هفته دهم رقابت های فوتبال لیگ برتر عصر امروز پنجشنبه و از ساعت 18:30 دقیقه امروز با دیدار تیم های پرسپولیس تهران و استقلال صنعتی در ورزشگاه آزادی پیگیری شد که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود پرسپولیس به اتمام رسید. مهدی مومنی در دقیقه 13 برای استقلال صنعتی و محمد عباس زاده در دقایق 31 و 45 برای پرسپولیس گلزنی کردند.

در این دیدار که در حضور کمتر از 10 هزار تماشاگر برگزار شد، ابتدا تیم استقلال صنعتی در دقیقه 13 و روی اشتباه سوشا مکانی به گل اول رسید. در این صحنه مهدی مومنی ضربه آرامی را به توپ زد که دروازه بان پرسپولیس نتوانست این توپ آرام را بگیرد و توپ وارد دروازه شد.

بعد از این گل پرسپولیسی ها حملات بی اثری را روی دروازه مهمان خوزستانی خود پی ریزی کرد که ثمری نداشت تا اینکه در دقیقه 31 پاس مهدی طارمی درون محوطه جریمه با دخالت محمد عباس زاده و ضربه آرام او به گل تساوی تبدیل شد.

در ثانیه های پایان نیمه اول مدافع استقلال صنعتی محمد نوری را در محوطه جریمه سرنگون کرد که داور اعلام ضرربه پنالتی کرد و این را محمد عباس زاده به گل برتری سرخپوشان تبدیل کرد.

نیمه دوم کیفیت بازی نسبت به نیمه نخست پایین آمد. تیم پرسپولیس به خاطر دفاع از برتری خود ریسک کمتری انجام داد و حملات این تیم روی دروازه استقلال صنعتی کمتر شد. در مقابل تیم استقلال صنعتی روی دو ضربه کاشته می‌توانست کار را به تساوی بکشاند که یکی از این ضربات با عکس العمل خوب سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس راهی کرنر شد.

تعویض محمدرضا خانزاده به جای امید عالیشاه در دقیقه 60 نشان داد که حمید درخشان به کسب همین نتیجه راضی بوده و در صدد نگه داشتن نتیجه مسابقه است. با این حال حملات دو تیم در دقایق 70 مجددا بیشتر شد. ابتدا محمد نوری هافبک پرسپولیس در دقیقه 71 فرصت به ثمر رساندن گل سوم را داشت که این موقعیت از دست رفت. همچنین در دقیقه 73 یکی از بازیکنان استقلال صنعتی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که این موقعیت هم به گل تبدیل نشد.

تلاش دو تیم در دقایق باقیمانده نتیجه‌ای نداشت تا بازی با همان نتیجه 2 بر یک به سود پرسپولیس به اتمام برسد. پرسپولیس بعد از حضور حمید درخشان به جای علی دایی از سه مسابقه صاحب دو پیروزی و یک مساوی شده است. سرخپوشان با این نتیجه 15 امتیازی شده و به صورت موقت به رده هفتم جدول و بالاتر از تیم پدیده قرار گرفتند.

***

قلعه‌نویی مطرح کرد: حق استقلال شکست برابر ذوب آهن نبود/ واکنش به ترس از برکناری
به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی شامگاه جمعه پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا این پیروزی را به تیم فوتبال ذوب آهن و کادر فنی و هواداران این تیم تبریک می‌گویم. به نظرم ذوب‌آهن هرچه برابر تیم‌های دیگر بدشانسی آورد، مقابل ما خوش‌شانسی آورد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال که تیمش همچنان در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد افزود: ما فوتبال خوبی انجام دادیم و موقعیت‌های بسیاری داشتیم و بالای 8 یا 9 موقعیت داشتیم اما تیم حریف از دو فرصت خود استفاده کرد و پیروز شد.

وی افزود: حق ما باخت نبود و امیدوارم با فوتبال خوبی که انجام می‌دهیم، در بازی‌های بعدی ضعف‌هایمان را جبران کنیم. بعد از گل خورده بازی دست ما بود و از چپ و راست حمله می‌کردیم و بعد از گل خود فرصت‌های خوبی داشتیم اما شهباززاده در یک قدمی دروازه توپ را گل نکرد و فرصت‌های ما از دست رفت.

سرمربی آبی پوشان تهرانی با بیان اینکه امیدوارم با کار تکنیکی در بازی‌های آینده پیروز شویم، به داوری این بازی و مصاحبه غیاثی درباره اینکه گفته بود دو بازیکن استقلال باید اخراج می‌شدند، اشاره کرد و بیان داشت: در این بازی خطاها از عمد نبود و امیرحسین صادقی و آندرانیک تیموریان نباید در این بازی اخراج می‌شدند. قرار شده درباره داوری صحبت نکنم اما داوری تأثیری روی باخت ما نداشت و تیم ما موقعیت‌های خاص و خوبی داشت.

قلعه‌نویی ادامه داد: طبیعتاً اگر تیم ما خوب بازی نمی‌کرد، جایگاه آن اکنون در اینجای جدول نبود اما ذوب‌آهن تمام خوش‌شانسی‌هایش در این بازی آورد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ترسی از برکناری ندارد، گفت: ما تیم دوم جدول هستیم و به غیر از باخت مقابل سپاهان به دلیل اتفاقاتی که بعد از پنالتی رخ داد، در همه بازی‌ها حق ما پیروزی بوده و حداقل نباید می‌باختیم و همیشه اینقدر بدشانسی نمی‌آوریم و به آینده امیدوار هستیم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: به ذوب‌آهن تبریک می‌گویم که توانست اینقدر در بازی امروز خوش‌شانسی بیاورد.

***

آندرانیک تیموریان: وضعیت استقلال در جدول بهتر می‌شود/ روی بد فوتبال را دیدیم

خبرگزاری مهر: هافبک تیم فوتبال استقلال تهران گفت: درحال حاضر وضعیت ما در جدول رده‌بندی لیگ برتر بد نیست اما بهتر از گذشته می‌شویم. به گزارش خبرنگار مهر، آندرانیک تیموریان شامگاه جمعه پس از شکست تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: امیدوارم که روزهای خوب استقلال نیز فرا برسد و ما بار دیگر به شرایط خوب خود بازگردیم.

وی افزود: متأسفانه دوران بد استقلال فرا رسیده و روی بد فوتبال به ما رو کرده اما همه می‌دانند که در فوتبال قانون است که وقتی از موقعیت‌های خود استفاده نکنیم، گل می‌خوریم.

هافبک استقلال بیان داشت: وضعیت تیم استقلال در جدول رده‌بندی بد نیست و ما در حال حاضر در جایگاه دوم جدول رده‌بندی هستیم اما در ادامه بهتر می‌شویم.

وی اضافه کرد: بدون شک شرایط ما در ادامه بهتر می‌شود و می‌توانیم کاری کنیم که بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بازگردیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه