جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛ تساوی استقلال و راه‌آهن در بازی پرگل/ دیدار تیمهای استقلال تهران و راه آهن

ورزش

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛ تساوی استقلال و راه‌آهن در بازی پرگل/ دیدار تیمهای استقلال تهران و راه آهن

تیم فوتبال استقلال در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال برابر راه آهن متوقف شد. این تساوی در شرایطی رقم خورد که حریف آبی پوشان از اواخر نیمه اول ۱۰ نفره به کارش ادامه داد اما استقلال نتوانست به پیروزی برسد.

nike foamposite 2000 black women shoes heels - Blanco - 991 - DJ3180 - Nike Air Max 97 By You Zapatillas personalizables | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های استقلال و راه آهن از ساعت ۱۸:۳۰ امروز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ خاتمه یافت. بهادر عبدی (۱۲)، استر سباستین (۲۲- از روی نقطه پنالتی) و فرشاد فرجی (۵۲) برای راه آهن و امید ابراهیمی (۳۶ و ۵+۴۵ -  از روی نقطه پنالتی) و آرش برهانی (۵۳) برای استقلال گلزنی کردند.

استقلال نیمه اول را ضعیف شروع کرد و تا دقیقه ۲۲ از حریفش دو گل دریافت کرد. ابتدا بهادر عبدی روی پاس رو به عقب هم تیمی خود و با یک شوت از روی خط محوطه جریمه استقلال توانست دروازه مهدی رحمتی را باز کند. ۱۰ دقیقه بعد مدافع استقلال با ارتکاب خطا روی بازیکن راه آهن داور را وادار کرد تا یک پنالتی برای زردپوشان تهرانی بگیرد و استر سباستین بازیکن خارجی راه آهن این پنالتی را به گل تبدیل کرد.

هرچند راه آهن بعد از گل دوم و در دقایق ۳۰ و ۳۴ صاحب دو موقعیت خوب گلزنی دیگر شد، اما اینبار نوبت استقلالی‌ها بود تا در دقیقه ۳۶ و از روی نقطه پنالتی توسط امید ابراهیمی به گل برسند. البته صحنه خطای دروازه‌بان راه آهن روی سجاد شهباززاده مشکوک بود و پنالتی به نظر نمی‌رسید.

تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل بیشتر تا پایان وقت‌های قانونی نیمه نخست نتیجه‌ای نداشت اما وقت‌های اضافه این نیمه جنجالی شد و دروازه‌بان راه آهن با ضربه آرنج به سینه بازیکن استقلال با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد. برای همین داور یک ضربه پنالتی دیگر به سود استقلال اعلام کرد و امید ابراهیمی در دقیقه ۵+۴۵ برای آبی پوشان گلزنی کرد تا این نیمه با سه پنالتی و با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یابد.

اعلام پنالتی به سود استقلال و ۱۰ نفره شدن راه آهن اعتراض شدید بازیکنان این تیم و مهدی تارتار سرمربی جدید زردپوشان را در پی داشت. تارتار که هفته گذشته جایگزین فرهاد کاظمی شد، از روی سکوها نظاره گر عملکرد راه آهن بود.

حساسیت و هیجان نیمه دوم چیزی از نیمه نخست کم نداشت. استقلال ابتدا در دقیقه ۴۶ با ضربه سر شهباززاده می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند. در دقیقه ۵۱ هم یک خطای مشکوک روی مهاجم استقلال در محوطه جریمه راه آهن رخ داد که داور آن را پنالتی ندانست.

استقلالی ها یک گل دیگر هم زدند اما کمک داور اعلام آفساید کرد تا داور این بازی با گرفتن سه ضربه پنالتی و یک اخراجی و مردود اعلام کردن یک گل تاثیرگذارترین مرد این دیدار باشد.

با این حال راه آهن با وجود ۱۰ نفره بودن، عقب نشینی نکرد و موفق شد در دقیقه ۵۲ توسط فرشاد فرجی به گل سوم خود دست یابد. شادی گل راه آهنی‌ها فقط یک دقیقه دوام آورد چرا که آرش برهانی در دقیقه ۵۳ با استفاده از شلوغی محوطه جریمه راه آهن گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

بعد از این گل، دو تیم باز هم فرصتهای دیگری برای گلزنی داشتند که نتوانستند از آن استفاده کنند. با این تساوی، استقلال ۱۶ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. راه آهن هم ۶ امتیازی شد و در رده دوازدهم قرار گرفت.

***

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛ فرار پرسپولیس از قعر جدول با تراکتور/ برانکو دومین خارجی راهم برد

دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران در هفته هفتم لیگ برتر با برتری سرخپوشان تهرانی به پایان رسید تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ با هفت امتیاز به رده یازدهم جدول صعود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۶:۲۰ امروز جمعه تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام رسید. جری بنگستون در دقیقه ۷۲ برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمد انصاری، رامین رضائیان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی، امید عالیشاه (۸۵- رضا خالقی‌فر)، فرشاد احمدزاده (۹۳- مایکل اومانا) و جری بنگستون (۷۳- علی علیپور) ۱۱ بازیکن اصلی پرسپولیس بودند.

همچنین محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، کاردوسو، محمد ایران‌پوریان، آیان رمزی، سینا عشوری (۷۶- سروش رفیعی)، بختیار رحمانی، آگوستو، فرید کریمی، شاهین ثاقبی (۷۵- سامان نریمان جهان) و مهرداد بایرامی (۶۳- حمزه یونس) هم در ترکیب اصلی تراکتورسازی قرار داشتند.

این مسابقه در نیمه اول چنگی به دل نزد و دو تیم نتوانستند آنطور که باید و شاید موقعیتی روی دروازه‌ همدیگر خلق کنند. شاید خطرناکترین صحنه بازی را بتوان به فرصتی اطلاق کرد که مهرداد بایرامی در دقیقه ۴۰ در محوطه شش قدم پرسپولیس به بیرون زد.

در نیمه دوم بازیکنان دو تیم برای دقایقی با انگیزه و جنگندگی بیشتری ظاهر شدند و نسبت به نیمه نخست بازی گرم‌تر شروع شد اما بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ریتم بازی باز هم افت کرد و بازیکنان دو تیم اشتباهات متوالی را در رساندن پاس به هم تیمی‌های خود مرتکب می‌شدند.

در دقیقه ۵۳ بنگستون می‌توانست با یک ضربه سر دروازه تراکتورسازی را باز کند که محمدرضا اخباری دروزاه‌بان تراکتورسازی این توپ را مهار کرد. در نهایت مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ یخ بازی را شکست و با یک حرکت در محوطه جریمه تراکتورسازی با خطای مدافع این تیم متوقف شد تا داور یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کند. بر خلاف روال همیشه، اینبار زننده ضربه پنالتی بنگستون بود تا او اولین گلش را برای سرخپوشان تهرانی به ثمر برساند.

با نظر تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی، سامان نریمان جهان در دقیقه ۷۵ به جای شاهین ثاقبی وارد زمین شد. تصمیمی که به مذاق ثاقبی خوش نیامد و این بازیکن بدون آنکه به سمت نیمکت تیم خود برود، راهی رختکن شد.

پرسپولیس بعد از این گل می‌توانست در دقیقه ۷۶ یک گل دیگر روی توپ برگشتی شوت مهدی طارمی بزند ولی علی علیپور این فرصت را از دست داد.

۱۰  دقیقه پایانی بازی این تیم تراکتورسازی بود که فشار زیادی را روی دروازه پرسپولیس وارد کرد تا گل خورده را جبران کند. تراکتوری‌ها حتی در دقیقه ۸۷ توپی را به تیرک دروازه سرخپوشان زدند که سوشا مکانی آنرا دفع کرد تا بازی در نهایت با همان یک گل خاتمه یابد.

با این نتیجه پرسپولیس هفت امتیازی شد و با سه پله صعود با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی، به رده یازدهم صعود کرد. تراکتورسازی هم با هفت امتیاز در رده دهم باقی ماند.

پس از دراگان اسکوچیچ که هدایت تیم فوتبال فولاد را برعهده داشت و مغلوب پرسپولیس شده بود، تونی اولیویرا دومین سرمربی خارجی لیگ برتر بود که تیمش مغلوب برانکو پرسپولیس شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه