یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال؛ سپاهان در وقت‌های اضافه از سد پرسپولیس گذشت/ اولین شکست درخشان

ورزش

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال؛ سپاهان در وقت‌های اضافه از سد پرسپولیس گذشت/ اولین شکست درخشان

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی تیم سپاهان به پایان رسید تا سرخپوشان با حمید درخشان سرمربی جدید خود اولین باختشان را تجربه کنند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | WS327KA - Buy now New Balance 327 SEASONAL CLASSIC - adidas edge lux 120111741 black edition release

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین مسابقه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان از ساعت 18:30 امروز جمعه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به اتمام رسید. مهدی شریفی در دقیقه 4+90 برای سپاهان گلزنی کرد.

این مسابقه خیلی زود به یک بازی هیجان انگیز و زیبا تبدیل شد و هر دو تیم از همان ابتدای دیدار فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. در دقیقه 5 مسابقه مهدی شریفی روی پاس در عمق محرم نویدکیا در حالت تک به تک با دروازه پرسپولیس قرار گرفت ولی شوت سرضرب شریفی از بالای دروازه به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد پرسپولیسی‌ها با چند پاسکاری متوالی به محوطه جریمه سپاهان رسیدند و محمد نوری کاپیتان سرخپوشان این فرصت را داشت که گل اول را به ثمر برساند ولی در این هدف خود ناکام ماند. در ادامه تلاش بازیکنان راه به جایی نبرد تا این مسابقه در نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

در نیمه دوم، بازی با فشار سپاهان برای گلزنی آغاز شد و دامنه حملات این تیم از دقیقه 50 به بعد بیشتر شد. سپاهانی‌ها که در این نیمه برای گلزنی سراپا هجومی شده بودند در دقایق 57 و 59 دو بار فرصت داشتند تا گل بازی را به ثمر برسانند ولی عکس العمل‌های خوب نیلسون مانع گلزنی سپاهان شد.

در ادامه پریرا و خلعتبری دو مهاجم سپاهان هم در دقایق 66 و 68 دو موقعیت خوب را از دست دادند تا تلاش زردپوشان برای گلزنی ادامه یابد. در این دقایق پرسپولیس حتی روی ضد حملات هم نتوانست برنامه‌ای داشته باشد.

با حضور سوکای، پریرا، خلعتبری خط حمله سپاهان پر قدرت‌تر از همیشه روی دروازه پرسپولیس موقعیت ایجاد کرد. برنامه اصلی سپاهان برای حمله از سمت چپ و توسط نفوذهای احسان حاج صفی طراحی می‌شد. در فاصله دقایق 72 تا 74 دروازه پرسپولیس سه بار تهدید شد که خطرناکترین آن شوت حسین پاپی بود. این شوت خطرناک هم توسط گلر پرسپولیس مهار و نیلسون مانع باز شدن دروازه سرخپوشان شد. در همین فاصله زمانی سپاهان صاحب چهار ضربه کرنر پیاپی شد که همین مسئله نشان دهند فشار بی امان این تیم بود.

در 10 دقیقه پایانی بازی، پرسپولیس با انجام چند تعویض سرعت حملات سپاهان را کم کرد تا از زیر فشار خارج شود. تلاش پرسپولیسی‌ها برای ضد حمله نتیجه‌ای در بر نداشت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در حالی که همه خود را برای نتیجه تساوی بدون گل آماده می‌کردند، در نهایت تلاش بازیکنان سپاهان نتیجه داد و مهدی شریفی در دقیقه 94 موفق شد گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

با این حساب، پرسپولیس با حمید درخشان اولین شکست خود را تجربه کرد تا سرخپوشان با 15 امتیاز به رده نهم جدول سقوط کنند. سپاهان هم با این برد 20 امتیازی شد و جای فولاد را در رده سوم جدول گرفت.


***

شریفی، پرسپولیس را با شکست به تهران فرستاد

سپاهان با گل دیرهنگام مهدی شریفی، پرسپولیس را با شکست به تهران فرستاد.

به گزارش ایسنا، دیدار حساس تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در حالی از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز (جمعه) در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شد که هواداران پرشمار و پرشور سپاهان منتظر پیروزی شیرین تیم‌شان برابر سرخ‌پوشان پایتخت بودند و با تشویق‌های زیاد - با استفاده از چندین بلندگو - بازیکنان تیم‌شان را به حمله ترغیب می‌کردند.

از سوی دیگر، حمید درخشان که سه هفته قبل، جای علی دایی را روی نیمکت سرمربی‌گری پرسپولیس گرفته، به دنبال کسب نتیجه‌ای خوب در اصفهان بود چون دیدار با سپاهان، جدی‌ترین آزمون او به عنوان سرمربی سرخ‌ها بود و پیروزی در این بازی، او را به اوج محبوبیت بین هواداران می‌رساند و پرسپولیس را هم تا رده چهارم جدول بالا می‌آورد.

در این بازی، پرسپولیسی‌ها با دوندگی زیاد و کار دفاعی منسجم، بارها مانع از گل‌زنی حریف شدند و تلاش کردند که از فرصت ضدحملات برای فتح دروازه میزبان استفاده کنند. مهدی طارمی، محمد عباس‌زاده، هادی نوروزی و امید عالیشاه، ماموریت گشودن دروازه سپاهان را داشتند و چندین بار هم روی همین فرصت‌ها خطرساز شدند.

اما سپاهان میزبان که اصلا دلش نمی‌خواست در خانه امتیاز از دست بدهد، بارها با طراحی حمله‌های متعدد به روی دروازه مهمان قرمزپوش خطرساز شد. در حالی که بازی در نیمه نخست، تقریبا پایاپای دنبال شد و اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد، 30 دقیقه آخر بازی، کاملا در اختیار زردپوشان سپاهان بود.

در این دقایق، پرسپولیس کاملا عقب نشسته بود و با دفاع چند لایه چشم به ضدحملات داشت. در همین لحظات بود که سپاهان توسط خلعتبری، شریفی، نویدکیا و پریرا بارها صاحب موقعیت گل‌زنی شد اما هر بار مدافعان پرسپولیس و به ویژه نیلسون کوریا درون دروازه، سپاهانی‌ها را در رسیدن به گل ناکام گذاشتند.

دقیقه 83، در حمله خطرناکی که توسط احسان حاج‌صفی شکل گرفت، موقعیت بسیار خوبی برای سپاهان به دست آمد اما نیلسون با فداکاری پاس عرضی حاج‌صفی را دور کرد. در این صحنه، پای اومانا، به شدت با سر نیلسون برخورد کرد و باعث شد که دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس دقایقی روی زمین دراز بکشد تا تیم پزشکی، به مداوایش بپردازد.

در نهایت، این مهدی شریفی، پدیده سپاهان بود که در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با به ثمر رساندن تک گل بازی، سه امتیاز شیرین را به حساب تیمش واریز کند.


***

نوری پس از شکست پرسپولیس: قبول دارم سپاهان از پرسپولیس بهتر بود/ غافلگیر شدیم

11/07/1393 21:53به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری بعد از شکست تیمش مقابل سپاهان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خوبی بود و اگرچه سپاهان در این مسابقه خوب بازی کرد اما تیم ما نیز برای نتیجه گرفتن آمده بود.

وی افزود: روند نتیجه‌گیری خوبی داشتیم و می‌خواستیم ادامه دهیم اما متأسفانه این مسئله در بازی امروز سپاهان و پرسپولیس صورت نگرفت.

هافبک تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: این بازی یک بازی زیبا بود؛ خوب دفاع کردیم اما در دقیقه 95 غافلگیر شدیم و گل خوردیم و وقت برای جبران نداشتیم اما زحمت زیادی کشیدیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه کدام یک از دو تیم در این بازی برتر بود، اضافه کرد: سپاهان بهتر بازی کرد و این را قبول داریم.

***

وریا غفوری: سپاهان از موقعیت هایش استفاده نکرد
اصفهان – خبرگزاری مهر: هافبک تیم سپاهان اصفهان گفت: سپاهان در بازی امروز خود موقعیت‌های بسیاری داشت اما ما از موقعیت‌های خود استفاده نکردیم. به گزارش خبرنگار مهر، وریا غفوری پس از پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما برای سه امتیاز به میدان آمدیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم تیم ما از موقعیت‌های خود استفاده نکرد اما در نهایت توانستیم سه امتیاز را بگیریم.

هافبک سپاهان ادامه داد: بازی خیلی خوبی بود و از موقعیت‌های خود استفاده کردیم و سه امتیاز بازی را ازآن خود کنیم اما باید در ادامه بیشتر از موقعیت‌های خود استفاده کنیم.

وی درباره ساخته نشدن ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان بیان داشت: متأسفانه نبود ورزشگاه نقش‌جهان برای سپاهان بسیار بد است و نمی‌دانم درباره آن چه بگویم اما امیدوار هستیم که مسئولان کاری کنند که این ورزشگاه ساخته شود.


***

شریفی بعد از برد سپاهان:
گلم به پرسپولیس را به شهدا و جانبازان تقدیم می‌کنم/ دست از سرم بردارید!
اصفهان – خبرگزاری مهر: مهاجم تیم سپاهان اصفهان گفت: گلم در بازی با پرسپولیس را به شهدا و جانبازان تقدیم می‌کنم زیرا قهرمان واقعی شهدا هستند. به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شریفی شامگاه جمعه پس از پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خوبی بود و لطف خدا بود که گل زدم. بنابراین این گل را به شهدا و جانبازان که قهرمانان واقعی ما هستند، تقدیم می‌کنم.

وی درباره عملکرد تیمش در این بازی ادامه داد: تیم ما موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشت اما از آنها استفاده نکرد. خدا را شکر که در دقیقه 93 پیروز میدان شدیم.

مهاجم سپاهان با تشکر از هواداران سپاهان در این بازی افزود: تماشاگران مردانه 90 دقیقه تیم را تشویق کردند و امیدوار هستم که روند پیروزی‌های ما ادامه داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا امسال او پدیده لیگ است یا خیر، اضافه کرد: من دیگر کاری به این مسائل ندارم. دست از سرم بردارید! من بازی‌های خودم را می‌کنم و امیدوار هستم که تیمم نتیجه بگیرد.


***

فرکی تاکید کرد: برد مقابل پرسپولیس حق ما بود/ سپاهان به تعطیلات نیاز داشت
اصفهان- خبرگزاری مهر: از ابتدای بازی روی دروازه پرسپولیس فشار آوردیم و در دقایق آخر به گل رسیدیم که این برد بعد از چند هفته تساوی حق ما بود.به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرکی در نشست خبری پس از بازی سپاهان و پرسپولیس درباره این بازی اظهار داشت: مقابل تیم بزرگی بازی می کردیم که دو بازی گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. به بازیکنان و هواداران سپاهان برای این پیروزی تبریک می گویم و فکر می کنم به وعده ای که داده بودیم عمل کردیم و بازی زیبایی را به نمایش گذاشتیم.

وی افزود: ما پیش بینی کرده بودیم که تیم پرسپولیس برای تساوی به اصفهان می آید. از ابتدای بازی روی دروازه پرسپولیس فشار آوردیم و در دقایق آخر به گل رسیدیم که این برد بعد از چند هفته تساوی حق ما بود.

فرکی در پاسخ به این سوال که چرا سپاهان در گلزنی ناکام است بیان کرد: مهمترین علت تحت فشار بودن و تمرکز نداشتن بازیکنانم است که علت آن نتایج چند هفته اخیر و تساوی های خانگی ما است. اگر در این بازی موقعیتی که در دقیقه دو برای ما به وجود آمد به گل تبدیل می شد با استرس کمتری بازی را ادامه می دادیم.

وی ادامه داد: من در بین دو نیمه به بازیکنانم این نکته را گفتم که در محوطه جریمه حریف بهتر عمل کنند. قطعا روی این ضعف تمرکز خواهیم کرد و با چند برد در هفته های بعد از زیر این فشار خارج خواهیم شد و امیدوارم با بالا بردن تعداد گل خود در هر بازی تفاضل خود را بهتر کنیم.

وی درباره اشتباهات بازیکنان سپاهان در دادن پاس سالم، گفت: بازیکنانم و بخصوص نوید کیا بهتر از هرکس دلیل این اشتباهات را می دانند. نوید کیا در رختکن با من در این باره صحبت کرد. دلیل این اشتباهات را مصدومیت نویدکیا می دانم که امیدوارم در ادامه بهتر شود.

مربی سپاهان درباره تعطیلی لیگ به خاطر اردوی تیم ملی گفت: از کادر تیم ملی به خاطر قبول کردن پیشنهادم مبنی بر اینکه لیست بازیکنان نهایی را قبل از بازی منتشر نکنند تشکر می‌کنم. آنها با من همکاری کردند. تعطیلی لیگ چندان طولانی نبوده و به نظر بنده به تیم ضربه نمی زند. به خاطر فشاری که روی بازیکنانم بود به این تعطیلی احتیاج داشتیم و فرصت خوبی برای آماده شدن برای بازی جام حذفی و ادامه لیگ است.

وی درباره افت مهدی شریفی در این بازی گفت: شریفی در اردوی تیم ملی فشار زیادی را تحمل کرده است که افت اندکی داشته است . رفتن شریفی به کره برای ما تاثیر منفی داشت.

***

درخشان تاکید کرد:
مقابل سپاهان دنبال وقت تلف کردن نبودیم/ مساوی هم برایمان حکم برد داشت
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در بازی مقابل سپاهان دنبال وقت تلف کردن نبودیم و حتی تا دقایق پایانی هم که دوام آوردیم، کار بزرگی کرده بودیم.به گزارش خبرنگار مهر، حمید درخشان در نشست خبری بعد از بازی پرسپولیس با سپاهان اظهار کرد: دو تیم بازی خوبی انجام دادند. به سپاهان به خاطر این برد تبریک می‌گویم. ان شاءالله ما هفته‌های بعد بهتر خواهیم شد. ما در این بازی رضا نورمحمدی را به خاطر مصدومیت از دست دادیم و یک تعویض اجباری داشتیم.

وی درباره بازی دفاعی پرسپولیس در این مسابقه، اظهار کرد: ما پنج بازیکن محروم و مصدوم داریم. حسین ماهینی، پیام صادقیان، رضا نوروزی و چند نفر دیگر بازیکنان اصلی هستند که به خاطر مصدومیت و محرومیت آنها را نداریم. محرومان و مصدومان به تیم ما لطمه زدند.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: امسال لیست هر تیم برای مسابقه 18 نفر است نه 20 نفر. تیم ما پنج بازیکن اصلی‌اش را در اختیار نداشت و من در واقع با 13 بازیکن به اصفهان آمدم. بقیه بازیکنان زیر 23 سال و جوان بودند.

درخشان تاکید کرد: شما بضاعت تیم سپاهان را ببینید، بضاعت تیم ما را هم ببینید. طبیعی بود که ما به این شکل بازی کنیم و حتی همین که تا لحظه آخر دوام آوردیم کار بزرگی کردیم.

وی درباره زمین خوردن زیاد بازیکنان پرسپولیس و وقت تلف کردن به این شیوه هم گفت: باور کنید دوست ندارم بازیکنانم زیاد زمین بخورند. شاید بعضی مصدومیت ها خطرناک است. گلی هم که ما خوردیم به خاطر رعایت بازی جوانمردانه بود که بازیکن سپاهان روی زمین افتاد و بازیکن ما توپ را به شما پاس داد. ما دنبال وقت تلف کردن نبودیم.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: ناگفته نماند این فشار توسط تیم سپاهان طبیعی بود به همین خاطر مساوی هم برای ما حکم برد داشت. با توجه به بضاعتمان انتظار ما بیشتر از این نبود.

درخشان در پایان درباره تقویت تیم پرسپولیس در نیم فصل هم گفت: ما صددرصد تیم را تقویت می کنیم چون مصدومان و محرومان نمی رسند.

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف تیم سپاهان رفت با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.

***

اولین پیروزی نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر/ صبا از سد پیکان گذشت

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران با شکست تیم فوتبال فولاد خوزستان برابر نفت مسجد سلیمان و همچنین پیروزی تیم صبای قم برابر پیکان پیگیری شد.به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و نفت مسجد سلیمان امروز جمعه به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود نفت به اتمام رسید. برای فولاد سروش رفیعی در دقیقه 34 گلزنی کرد ولی دوسانتوس و حسین مالکی (از روی نقطه پنالتی) در دقایق 44 و 45 برای نفت گل زدند.

به این ترتیب تیم فولاد با همان 18 امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند تا فاصله امتیازی این تیم با صدر جدول بیشتر شود. تیم نفت هم اولین برد خود را در لیگ چهاردهم به دست آورد ولی با 8 امتیاز و تفاضل گل کمتر در انتهای جدول باقی ماند.

در دیگر بازی امروز، تیم پیکان در خانه خود از تیم صبای قم پذیرایی کرد که این بازی هم در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود صبا تمام شد. مارکو آیویل مهاجم خارجی صبا در دقیقه 89 به داد تیم خود رسید تا صبا در این بازی برنده از زمین خارج شود. صبا با این پیروزی 16 امتیازی شد و موقتا به رده هشتم رسید. تیم پیکان هم با 12 امتیاز در رده دهم باقی ماند.

***

تراکتورسازی سایپا را شکست داد/ فاصله با استقلال بیشتر شد
تیم فوتبال تراکتورسازی در هفته یازدهم لیگ برتر موفق شد تیم سایپا را شکست بدهد و جایگاهش را در صدر جدول محکم‌تر کند.به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های تراکتورسازی تبریز و سایپا از ساعت 16 امروز جمعه در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به اتمام رسید.

محسن دلیر در دقیقه 11 برای تراکتورسازی گلزنی کرد. دلیر که فصل گذشته با وجود مجید جلالی در تراکتورسازی فرصت حضور در مسابقات را نیافته بود، قبل از بازی گفته بود می‌خواهد خودش را به جلالی نشان بدهد. جلالی در حال حاضر سرمربی تیم سایپا است.

این در حالی است که مسابقه در شرایط بد آب و هوایی و با وجود مه و غبار شدید آغاز شد و کار را برای دو تیم در ابتدای دیدار سخت کرده بود. علی کریمی مربی تیم ملی هم از نزدیک این مسابقه را تماشا کرد.

تراکتورسازی با این پیروزی 24 امتیازی شد تا جایگاهش در صدر جدول محکم‌تر شود. بعد از تراکتورسازی، تیم استقلال با 21 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

***

1.5 ساعت مانده به آغاز بازی/ ظرفیت پرسپولیسی‌های ورزشگاه فولادشهر اصفهان تکمیل شد/ جایگاه سپاهان هنوز جا دارد
اصفهان – خبرگزاری مهر: در شرایطی که نزدیک به 1.5 ساعت به آغاز دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس باقی مانده، ظرفیت تماشاگران پرسپولیسی ورزشگاه فولادشهر اصفهان تکمیل شد. به گزارش خبرنگار مهر، ظرفیت تماشاگران پرسپولیسی ورزشگاه فولادشهر اصفهان نزدیک به 1.5 ساعت مانده به آغاز دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس تهران تکمیل شد.

با توجه به اینکه این دیدار از حساسیت بسیاری برای تماشاگران سپاهان و پرسپولیس برخوردار بوده، تماشاگران بسیاری برای تماشای این بازی به ورزشگاه فولادشهر اصفهان آمده‌اند.

بنا به اعلام مسئولان هیئت فوتبال اصفهان پرسپولیسی‌ها تنها 10 درصد سکوهای ورزشگاه را به خود اختصاص داده‌اند و بقیه ظرفیت به تماشاگران سپاهان اختصاص یافته است.

در حال حاضر حدود 6 هزار تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان حضور پیدا کرده‌اند تا دیدار را از نزدیک تماشا کنند.

ظرفیت تماشاگران سپاهانی هنوز تکمیل نشده و نزدیک به 3 هزار تماشاگر این تیم می‌توانند در ورزشگاه فولادشهر اصفهان استقرار یابند.

هیئت فوتبال اصفهان به خاطر جلوگیری از بازار سیاه فروش بلیط در گیشه‌های عرضه بلیط ورزشگاه فولادشهر اصفهان را از ساعتی پیش آغاز کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه