یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هشتمین روز بازی‌های اسیایی اینچئون: افتخارآفرینی ملی‌پوش بلاروسی‌الاصل تیم ملی دو و میدانی بانوان

ورزش

هشتمین روز بازی‌های اسیایی اینچئون: افتخارآفرینی ملی‌پوش بلاروسی‌الاصل تیم ملی دو و میدانی بانوان

در روزی که با میدان رفتن کشتی‌گیران ایرانی همه انتظار داشتند مدال‌های طلای بیشتری نصیب کشورمان شود هر دو ملی‌پوش پر امید کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شدند تا ورزشکاران کشورمان در تیروکمان،دو و میدانی و دوچرخه‌سوراری جور ان‌ها را بکشند.

shock drop air force 1 full uv reactive | DH1301 , nike mens woven bonded pants sets made , nike mens woven bonded pants sets made G NRG 'Leopard' , 800 - FitforhealthShops

هشتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون هم با چهار مدال برای کاروان ورزشی کشورمان همراه بود که یک طلاف یک نقره و دو برنز حاصل کار ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها بود. در روزی که با میدان رفتن کشتی‌گیران ایرانی همه انتظار داشتند مدال‌های طلای بیشتری نصیب کشورمان شود هر دو ملی‌پوش پر امید کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شدند تا ورزشکاران کشورمان در تیروکمان،دو و میدانی و دوچرخه‌سوراری جور ان‌ها را بکشند.


به گزارش تابناک، هشتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون یک مهمان ویژه داشت. حسین عسگری، دوچرخه‌سوار بخش جاده تیم ملی کشورمان که با شش دوره حضور در بازی‌های آسیایی یک رکورد بی‌نظیر از خود به‌جا گذاشته است. حسین عسگری 38 ساله که امسال اخرین سال پوشیدن پیراهن تیم ملی‌اش را سپری می‌کند امروز در بخش جاده یک مدال برنز به مدال‌های کاروان ایران اضافه کرد تا مدال‌های خودش در ادوار بازی‌های آسیایی به دو نقره و دو برنز ارتقا پیدا کند. حسین عسگری از از بازی‌های آسیایی هیروشیما در سال 1994 که برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی را به تن کرد تا کنون در شش دوره این رقابت‌ها حضور داشته است که در نوع خود رکورد بی‌نظیری به حساب می‌آید.


اما امروز کاروان ورزشی ایران مانند روزهای قبل رنگ طلا را به خودش دید و اسماعیل عبادی در رشته تیروکمان کامپوند مردان ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد. عبادی که صبح امروز در قالب تیم کامپوند ایران به همراه قیدی و کاظم‌پور مدال برنز تیمی را کسب کرده بود در دور انفرادی هم توانست یک مدال خوشرنگ برای کشورمان کسب کند و با غلبه بر حریف هندی در دیدار فینال و با نتیجه 145 به 141 توانست قهرمان کامپوند انفرادی بازی‌های آسیایی شود.


ورزشکاران ایرانی در رشته تیرانداز امروز اما مانند روزهای قبل موفق نبودند و نتوانستند مدالی کسب کنند. در ماده تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان ایران با ترکیب مهدی جعفری پویا، ساسان شهسواری و حسین باقری در فینال بخش‌ تیمی به مقام هفتمی رسید. همچنین در بخش انفرادی و در مرحله مقدماتی، ساسان شهسواری بیست و سوم شد ، مهدی جعفری پویا در رده بیست و چهارم قرار گرفت و حسین باقری نیز سی و دوم شد. به این ترتیب از راهیابی به مرحله فینال باز ماندند.


اما روز هشتم رقابت‌های آسیایی یک مدال ویژه برای ما داشت. لیلا رجبی ورزشکار پرتاب وزنه ایران توانست در فینال این رشته با پرتابی به میزان 17.80 موفق شد در رتبه دوم قرار بگیرد و مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کند. این نخستین مدال دوومیدانی زنان در تاریخ بازی‌های آسیایی است که توسط لیلا رجبی کسب شده است. لیلا رجبی که یک پرتاب‌کننده بلاروسی‌الاصل است پس از ازداواج با یک دونده ایرانی چند سالی است که با پیراهن تیم ملی کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی حضور دارد که حضور در المپیک لندن مهم‌ترین ان‌ها بود.


تیم دوومیدانی ایران امروز نماینده‌های دیگری هم داشت. مریم طوسی، دونده دوی 100 متر کشورمان و یکی از امیدهای کسب مدال امروز در فینالیست شد و در ماده دوی 100 متر مردان هم رضا قاسمی با زمان 10:33 ثانیه در مکان سوم قرار گرفت و به نیمه نهایی صعود کرد. همچنین حسن تفتیان نیز با زمان10.41 از خط پایان گذشت و به نیمه نهایی صعود کرد. در پرتاب چکش هم کاوه موسوی و رضا مقدم در هر سه پرتاب خود خطا کردند و حذف شدند.


اما امروز کشتی‌گیران کشورمان شروع ناامیدکننده‌ای داشتند و حسن رحیمی، قهرمان جهان، و مصطفی حسین‌خانی یکی از ملی‌پوشان پرامید کشورمان در برابر رقبای از کره‌جنوبی و ژاپن شکست خوردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند تا حتی شانس کسب برنز را هم نداشته باشند.


در ورزش‌های تیمی ملی‌پوشان بسکتبال و والیبال کشورمان همچنان مقتدرانه در بازی‌ها حاضر می‌شوند. تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه 107 بر 69 مغولستان را شکست داد تا تقریبا صعودش به مرحله نیمه نهایی قطعی شود. همچنین ملی‌پوشان والیبال ایران در سومین بازی خود با نتیجه 3 بر صفر مالدیو را شکست داد. ست‌های این دیدار با نتایج 25 بر 10، 25 بر 19 و 25 بر 21 به سود ایران رقم خورد.
امین قاسمی پور تنها نماینده امروز بوکس ایران هم در مرحله یک هشتم نهایی برابر احمد سالم از عربستان در هر سه راند به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.


قایقران‌های ایرانی هم امروز روز پرکار و بی‌مدالی داشتند.در  کایاک 1000 متر، احمدرضا طالبیان زمان 4 دقیقه و یک ثانیه و 819 هزارم ثانیه را ثبت کرد و پس از پاروزنان قزاقستان و چین به فینال رسید.


کانو 1000 متر مردان: شاهو ناصری با زمان 4 دقیقه و 21 ثانیه و 609 هزار ثانیه از خط پایان گذشت و پس از پاروزنان چین و چین تایپه به عنوان نفر سوم به فینال رسید.


کانو دونفره 1000 متر مردان: پژمان دیوسالاری و سید کیا اسکندانی با زمان 4 دقیقه و 2 ثانیه و 478 هزارم ثانیه پس از ازبکستان به فینال راه یافتند.


کایاک دو نفره مردان: علی آقامیرزایی و سعید فضل اولا با زمان 3 دقیقه و 25 ثانیه و 631 هزارم ثانیه به عنوان تیم نخست گروه خود به فینال صعود کردند.


کایاک 500 متر زنان: آرزو حکیمی با زمان یک دقیقه و 58 ثانیه و 803 هزارم ثانیه پس از قزاقستان و کره جنوبی سوم شد و به فینال رسید.


کایاک 4 نفره 1000 متر مردان: ایران هم متشکل از احمدرضا طالبیان، حمیدرضا ترکی، فرزین اسدی و امین بوداغی با ثبت زمان 3 دقیقه و 7 ثانیه و 105 هزارم ثانیه اول شد و به مرحله فینال صعود کرد.


کایاک دونفره 500 متر زنان: ایران سوم شد. مینا عبدالهی و هدیه کاظمی در این ماده با یک دقیقه و 49 ثانیه و 723 هزارم ثانیه فینالیست شدند.


کایاک 200 متر یک نفره دختران: آرزو حکیمی بازمان 41 ثانیه و 566 هزارم ثانیه سوم شد و به بازی نهایی صعود کرد.


کایاک 200 متر مردان: علیرضا علی محمدی با زمان 35 ثانیه و 341 هزارم ثانیه سوم شد و به فینال رفت.


کانوی یک نفره 200 متر: عادل مجللی هم با زمان 38 ثانیه و 173 هزارم ثانیه اول شد و به فینال صعود کرد.


بادبانی: احمد احمدی در رشته لیزر در دور نهم در رده 9 و در دور دهم رده 8 بدست آورد.


هشتمین روز بازی‌های آسیایی در حالی به پایان رسید که تیم ایران با شش طلا، هفت نقره و شش برنز در جایگاه ششم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفته است.


برنامه رقابت ورزشکاران ایران در روز نهم


دو و میدانی:


سپیده توکلی رقابت های خود را در ماده هفتگانه آغاز می کند و از ساعت 4:30 در دوی 100 متر با مانع، از 5:10 در پرش ارتفاع، از 13:05 در پرتاب وزنه و از 15:35 در دوی 200 متر به میدان می رود.


حسن تفتیان از 13:45 در گروه یک و رضا قاسمی از 13:52 در گروه دوی مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر مسابقه می دهند.


مریم طوسی از 15:50 در فینال دوی 100 متر به مصاف رقبای خود می رود.


بسکتبال


تیم ملی ایران در سومین مسابقه خود در گروه G مرحله یک چهارم نهایی از ساعت 9:45 با چین روبرو می شود.


کانوئینگ


تیم کایاک دونفره 200 متر با ترکیب سعید فضل اولی و علیرضا علی محمدی از 8:20 در مرحله نیمه نهایی مسابقه می دهد.


دوچرخه سواری


آروین معظمی گودرزی و مهدی سهرابی از ساعت 4:30 در رشته استقامت جاده به میدان می روند.


کبدی


تیم زنان ایران از ساعت 5:30 با ژاپن و تیم مردان ایران از ساعت 11 با مالزی در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی رقابت ها روبرو می شوند.


والیبال


تیم ملی ایران از ساعت 7 در نخستین مسابقه خود در گروه E مرحله حذفی مسابقات با قطر مسابقه می دهد.


کشتی آزاد


رضا یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی وزن 97 کیلوگرم با خودربولگا دورخاند از مغولستان روبرو می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه