دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش گزارش از اینچئون؛ قزاقستان عنوان چهارمی را از ایران گرفت/ عنوان پنجمی به ایران می‌رسد

ورزش

گزارش از اینچئون؛ قزاقستان عنوان چهارمی را از ایران گرفت/ عنوان پنجمی به ایران می‌رسد

کاروان ورزش ایران نتوانست از عنوان چهارمی خود در دوره گذشته بازیهای آسیایی دفاع کند و به عنوان پنجمی خواهد رسید. این اتفاق در شرایطی رنگ واقعیت به خود گرفت که در روز جمعه ورزشکاران کشورمان فینال ها را به رقیبان خود واگذار کردند تا قزاقستانی ها فاصله طلایی خود با ایران را زیادتر کنند.

nike-dunk-low-coast-uncl | Converse Earthy Tones Unevenness Chuck Taylor All Star - 572547C

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، در حالی که یک روز دیگر تا پایان هفدهمین دوره بازیهای آسیایی باقی مانده است، کاروان ورزش ایران با کسب 18 طلا ، 16 مدال نقره و 17 مدال برنز عنوان پنجمی خود را قطعی کرده و در رسیدن به عنوان چهارمی دوره گذشته ناکام ماند.

کاروان ورزش قزاقستان که در رقابت های بوکس نبردهای حساسی با ایران داشت توانست روز جمعه فاصله مدال طلای خود را زیاد کند و با 27 مدال طلا عنوان چهارمی خود را قطعی کند.

ایران در دوره گذشته بازیهای آسیایی که به میزبانی گوانگجو برگزار شد با 20 مدال طلا، 14 مدال نقره و 25 برنز به عنوان چهارمی رسیده بود.


امیرمهدیزاده دومین طلای کاراته را کسب کرد/ ایران به نوزدهمین طلا رسید
کاراته‌کای ملی پوش کشورمان با برتری مقابل نماینده اردنی در جدال پایانی موفق به کسب مدال طلا شد. این دومین مدال طلای تیم ملی کاراته در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی و نوزدهمین مدال طلای ایران در این دوره از بازیها بود. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، ، در دومین روز از پیکارهای کاراته هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی که در سالن جیسینگ در جریان است، امیر مهدی زاده که در وزن 60- کیلوگرم با غلبه همه رقبا راهی مبارزه پایانی شده بود در این مرحله حریف اردنی خود را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد و به مدال طلا دست يافت.
 
مهدی زاده در نخستین دیدار 8 بر صفر از سد "صفر علی داوالاتوف" از تاجیکستان را شکست داد، در ادامه مقابل ژیوا وانگ از چین قرار گرفت و 11 بر 4 این حریف را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله نیمه نهایی هم "جیوانگ لی" از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 این حریف را شکست دهد.

***

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛ بیستمین طلا برگردن آشورزاده درخشید/ کاروان ایران به رکورد گوانگجو رسید
تکواندوکار ملی‌پوش کشورمان با برتری مقابل نماینده قزاقستان در جدال پایانی وزن 58- کیلوگرم موفق به کسب بیستمین طلای کاروان ورزشی کشورمان شد. این مدال در شرایطی به دست آمد که کاروان ورزش ایران عنوان چهارمی دوره گذشته را به قزاقستان واگذار کرد اما عنوان پنجمی را تثبیت کرد. ایران در دوره گذشته بیست مدال طلا کسب کرده بود. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، سومین تکواندوکار تیم ملی کشورمان در دیدارهای پایانی روز جمعه تکواندو، فرزان آشورزاده بود که در وزن 58- کیلوگرم به دیدار "نور سلطان" از قزاقستان رفت و با نتیجه  7 بر 4 صاحب پیروزی شد و به نشان طلا دست پیدا کرد. این طلا، بیستمین طلای کاروان ورزشی کشورمان در بازیهای هفدهم آسیایی بود.
 
آشورزاده برای رسیدن به فینال "محمد خلیفه" از اردن، "كاراكت" از تايلند، "ژائو" از چین و چین تایپه را شکست داده بود. برای تیم ملی تکواندو کشورمان حجی زواره، خدابخشی، اسبقی و عاشورزاده چهار مدال طلا، خدابنده و روحانی دو مدال نقره و سوسن حاجی پور یک نشان برنز کسب کردند.
 
کاروان ورزش ایران در دوره گذشته بازیهای آسیایی که در گوانگجو برگزار شده بود با کسب 20 مدال طلا، 14 نقره و 25 برنز و مجموع 59 مدال عنوان چهارمی را به خود اختصاص داده بود.
مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:
مدال طلا:
1 - نجمه خدمتی (تیراندازی)، 2 - حمیده عباسعلی (کاراته)، 3 - محسن محمدسیفی (ووشو)، 4 - محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، 5 - محمد دانشور (کایرین - دوچرخه‌سواری)، 6 - بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، 7 - اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، 8 - رضا یزدانی، 9 - مسعود اسماعیل‌پور، 10 - میثم مصطفی جوکار، 11 - پرویز هادی (کشتی آزاد)، 12 - احسان حدادی (دوومیدانی - پرتاب دیسک)، 13 - حبیب‌الله اخلاقی 14 -  مهدی علیاری (کشتی فرنگی)، 15 - مهدی خدابخشی، 16 - مسعود حجی‌زواره 17 -  بهنام اسبقی (تکواندو) 18 - سعید حسنی‌پور (کاراته)، 19 - امیر مهدیزاده (کاراته)، 20 - فرزان آشورزاده(تکواندو)

مدال نقره:
1 - نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، 2 - الهه منصوریان (ووشو)، 3 - تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، 4 - حمیدرضا لادور (ووشو)، 5 - تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، 6 - کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، 7 - لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، 8 - آروین معظمی گودرزی (دوچرخه‌سواری)، 9 - احمدرضا طالبیان (کایاک تک نفره قایقرانی) 10 - علی آقامیرزایی، سعید فضل‌الله (کایاک قایقرانی) 11 - عزت‌الله اکبری (کشتی آزاد)، 12 - تیم ملی کبدی بانوان، 13 - تیم ملی کبدی آقایان، 14 - علی مظاهری(بوکس)، 15 - جاسم دلاوری (بوکس)، 16 - فاطمه روحانی، 17 - اکرم خدابنده (تکواندو)

مدال برنز:
1- سجاد عباسی (ووشو)، 2 - تیم روئینگ چهار نفره بانوان، 3 - سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، 4 - تیم روئینگ دو نفره مردان، 5 - تیم کامپوند مردان، 6 - حسین عسگری (دوچرخه‌سواری)، 7 -  آرزو حکیمی (کایاک تک نفره قایقرانی)،  8 - عادل مجللی (کانو قایقرانی)، 9 - سوسن حاجی‌پور (تکواندو)، 10 - سعید عبدولی، 11 - افشین بیابانگرد، 12 - پیام بویری، 13 - مجتبی کریم‌فر 14 - بشیر باباجان‌زاده (کشتی فرنگی)، 15 - سونیا گماری (اسلالوم) 16 - احسان روزبهانی (بوکس)، 17 - فاطمه چالاکی(کاراته)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

***


مظاهری به مدال نقره رسید
نماینده وزن 91-کیلوگرم تیم ملی بوکس در فینال بازی‌های آسیایی با شکست مقابل نماینده قزاقستان مدال نقره را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون، چهاردهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی پیگیری می‌شود که علی مظاهری نماینده وزن 91- کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی بوکس با شکست حریفان خود به فینال بازی‌های آسیایی اینچئون راه یافت و امروز(جمعه) به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با شکست مقابل حریف خود مدال نقره را از آن خود کرد.

علی مظاهری کاپیتان تیم ملی بوکس سابقه حضور در دو دوره بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد. وی مدال طلای بازی‌های آسیایی 2006 دوحه و برنز بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو را در کارنامه دارد. مظاهری یک مدال طلا و یک مدال برنز قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه دارد.

تیم ملی بوکس ایران با ترکیب شش بوکسور در بازی های آسیایی اینچئون شرکت کرد که در نخستین روز از مسابقات بوکس فروتن گل آرا با شکست مقابل حریف خود از گردونه رقابت‌ها حذف شد و  امین قاسمی پور و سجاد محرابی نیز در ادامه رقابت‌ها با شکست مقابل حریفان خود حذف شدند.

***


فاطمه چالاکی مدال برنز را از آن خود کرد

ملی پوش وزن 61- کیلوگرم کاراته زنان ایران که به گروه شانس مجدد راه یافته بود با پیروزی برابر حریف کره‌ای به مدال برنز دست یافت.


به گزارش مهر از اینچئون، فاطمه چالاکی که برای کسب مدال برنز به گروه شانس مجدد راه یافته بود ظهر امرز به وقت محلی به مبارزه با حریفی از کره‌جنوبی رفت و در پایان با شکست نماینده کشور میزبان به مدال برنز وزن 61- کیلوگرم دست یافت.


این کاراته کای کشورمان با حساب 3 بر 2 از سد رقیب خود گذشت و یک مدال برنز را برای کاروان کشورمان به ارمغان آورد.

***

تيم کبدي مردان با شکست از هند نقره‌اي شد
رقابت‌های کبدی بازی‌های آسیایی اینچئون در کره جنوبی به پایان رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، نتایج بخش مردان به شرح زیر است:

فینال: ایران 25 - 27 هند

تیم ایران در دور گروهی 56 - 22 مالزی ، 41 - 22 کره جنوبی و 53 - 21 ژاپن را برد و در نیمه نهایی 25 - 14 پاکستان را شکست داد.

تیم های کره جنوبی و پاکستان برنز مشترک دریافت کردند.

***

رزمی‌کاران طلایی ایران چه گفتند؟

سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون روز رزمی‌کاران ایران بود، سه مدال طلا در کاراته و تکواندو به دست آمد تا تعداد نشانهای طلای ایران به عدد 18 برسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به اینچئون، مدال طلای حمیده عباسعلی دومین مدال طلای بانوان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون و سومین مدال طلای تاریخ بانوان ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

او پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی اظهار کرد: تمام فکر و ذکر من کسب مدال طلا بود. در دوره قبلی بازی‌های آسیایی ناکام ماندم و در این دوره تنها به قهرمانی فکر می‌کردم. 4 سال پیش که به مدال نرسیدم انگیزه گرفتم تا در این دوره خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم و خیلی خوشحالم که توانستم قهرمان شوم.

او ادامه داد: امیدوارم بقیه بچه‌ها هم با تمام قدرت رقابت کنند و به خوش‌رنگ‌ترین مدال برسند چرا که می‌توانند قهرمان بازی‌های آسیایی شوند.

کاراته کار ایران ادامه داد: شاید پیش از این نگاه به کاراته بانوان این طور بود که کسی نمی‌تواند بهترین مقام را کسب کند اما این اتفاق باعث شد تا نگاه به کاراته بانوان عوض شود. من در تمام مسابقه‌ها با قدرت وارد میدان شدم و با اینکه حساسیت بسیار بالا بود سعی کردم تنها به قهرمانی فکر کنم. خدا را شکر که به این هدف رسیدم.

او در پایان گفت: از ابتدای سال 93 هدف اول من طلای بازی‌های آسیایی و هدف بعدی من مدال جهانی است. تمام تلاشم را می‌کنم تا به این هدفم نیز برسم.

سعید حسنی‌پور: انگیزه من برای کسب طلا خوشحالی مردم بود

سعید حسنی‌پور بعد از کسب مدال طلای خود در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: خوشحالم که توانستم مدال طلای این دوره از مسابقه‌ها را به دست بیاورم و همین جا باید این مدال را به مردم ایران تقدیم کنم. خیلی دوست داشتم که آن‌ها را خوشحال کنم و انگیزه‌ی اصلی من برای کسب مدال طلا، خوشحالی همین مردم بود.

او ادامه داد: دست مربیانم آقایان رهنما، هروی، روحانی، جعفری و ایزدی را می‌بوسم و از آن‌ها تشکر می‌کنم چرا که زحمات بسیاری را در این مدت برای من کشیدند اما باید از پدر و مادر عزیزم که در این مدت سختی‌های زیادی را برای من کشیدند و به زحمت افتادند تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

کاراته‌کای طلایی ایران در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: سطح بازی‌های آسیایی بسبیار بالاست و من در ابتدای کار استرس داشتم اما خدا را شکر که توانستم خوب ظاهر شوم و میدان مسابقه را با سربلندی ترک کنم. امیدوارم با این مدال توانسته باشم گوشه‌ای از محبت‌های مردم را پاسخ داده باشم.

خدا را شکر شرمنده نشدم

اسبقی پس از کسب طلا گفت: تا لحظات آخر از حریف عقب افتاده بودم ولی لطف خدا بود که توانستم زحمات مربیان و کادر فنی را جبران کنم. از قبل فکر می‌کردم که شاید حریفم جلو بیفتد.

وی ادامه داد: تا حالا با حریفم مبارزه‌ای نکرده بودم و از او شناخت نداشتم. مبارز خوبی بود که در گوانگجو برنز گرفته بود و در گرندپری هم سوم شده بود. خدا را شکر می‌کنم شرمنده نشدم.

*****

سجادی نایب رییس فدراسیون جهانی کبدی شد

سید نصرالله سجادی به عنوان نایب رییس فدراسیون جهانی کبدی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از اینچئون، اجلاس فدراسیون جهانی و آسیایی کبدی روز گذشته در محل برگزاری مسابقات کبدی بازی های آسیایی برگزار شد که نمایندگان ایران هم در این اجلاس حضور داشتند.

محمدرضا مقصودلو، رییس فدراسیون کبدی ایران و نایب رییس فدراسیون آسیایی پیشنهاد اضافه شدن قانون ویدیو چک را ارئه کرد که با موافقت تمامی اعضا به تصویب رسید و به زودی این قانون اجرایی می‌شود.

از دیگر موارد مطرح شده در این اجلاس پیشنهاد میزبانی ایران برای رقابتهای جوانان آسیا بود که با موافقت رییس آسیایی و جهانی این رشته همراه بود.

در آخرین بخش این اجلاس، انتخابات دو فدراسیون جهانی و آسیایی برگزار شد و محمدرضا مقصودلو برای 4 سال مجددا به عنوان نایب رییس اول فدراسیون آسیایی انتخاب شد.

از دیگر پیشنهادات ایران حضور در فدراسیون جهانی بود که سید نصرالله سجادی به عنوان نایب رییس فدراسیون جهانی انتخاب شد.

***

خداحافظی کاپیتان از تیم ملی کبدی

کاپیتان تیم ملی کبدی از این تیم خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به اینچئون، رضا کمالی مقدم پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون از تیم ملی خداحافظی کرد.

کبدی‌کاران ایران در فینال رقابت‌ها در حالی که چندین امتیاز از حریف صاحب‌نام خود پیش بودند با نتیجه 27 بر 25 شکست خورد و نقره چهار سال پیش در گوانگ‌جو را تکرار کرد.

کمالی مقدم پس از فینال، در حالی که پیراهنی منقش به نام مبارک حضرت زهرا را بر تن داشت چهار گوشه زمین را بوسید.

نایب قهرمان کبدی بازی‌های آسیایی در مورد خداحافظی‌اش گفت: من قبل از بازی‌های آسیایی تصمیمم را گرفته بودم. البته می خواستم با قهرمانی خداحافظی کنیم، خیلی هم به قهرمانی هم نزدیک شدیم، اما نشد. البته مقداری هم ناداوری وجود داشت.

وی درباره دلیل خداحافظی‌اش گفت: من به تازگی تشکیل خانواده داده‌ام و با مشکلات زندگی دیگر نمی‌توانم کاملا در خدمت تیم ملی باشم، از طرف دیگر جوانان بسیار با استعدادی داریم که من دیگر نباید جای آنها را اشغال کنم و باید میدان را به آنها بدهم تا در تیم ملی بتوانند خود را نشان دهند.

کمالی مقدم به پیشرفت تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: در دوره قبل پاکستان را با یک اختلاف بردیم، اما این اختلاف امتیاز یازده بود. حتی در فینال بازی‌های آسیایی 2010 نیمه اول 23 بر 3 ، به هند باختیم، اما این بار ما در نیمه اول برنده بودیم. آن هم در مقابل هندی که همیشه قهرمان جهان است.

کاپیتان تیم ملی کبدی ایران در پایان گفت: مطمئن باشید که با حمایت مسئولان می‌توانیم این اختلاف اندک را جبران کنیم و روزی هند را شکست دهیم. جوانان خوبی داریم که توانایی این کار را دارند.

***

گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون: اکرم خدابنده به مدال نقره بازیهای آسیایی دست پیدا کرد
عضو تیم ملی تکواندو کشورمان در  دیدار پایانی برابر نماینده کامبوج شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، دومین نماینده ایران در جدال پایانی هم نتیجه را 10 بر7  به نماینده چین واگذار کرد و به نشان نقره دست يافت. اکرم خدابنده در وزن 73+ کیلوگرم با برتری مقابل "داوین سورن" از کامبوج و "جانان وانگ" از ماکائو راهی بازی نیمه نهایی شده بود.
 
امروز تیم ملی تکواندو کشورمان سه نماینده داشت که فاطمه روحانی ، اکرم خدابنده و فرزان عاشورزاده با شکست رقبای خود راهی بازی نهایی شدند که در این بین خدابنده و روحانی نتیجه را به رقبا در جدال پایانی واگذار کرده و به نشان نقره دست پیدا کردند. عاشورزاده نیز باید برای مدال طلا مبارزه کند.


***

روزبهانی: حقم برنز نبود/ تا طلای المپیک دست از تلاش برنمی دارم
ملی پوش بوکس ایران گفت: شک نداشته باشید تا المپیک بعدی و کسب مدال طلا دست از تلاش برنمی دارم.به گزارش خبرنگار اعزامی از اینچئون، احسان روزبهانی بعد از کسب مدال برنز مسابقات آسیایی اظهار کرد: من خیلی تلاش کردم و حقم برنز نبود. من در این مسابقات جنگیدم اما امتیازاتم را ندادند و داوری ها خیلی بد بود.

وی با بیان اینکه هرچه ضربه زدم امتیاز ندادند افزود: با این حال دست از تلاش برنمی دارم و شک نداشته باشید در المپیک ریو نتیجه بهتری می گیرم.

ملی پوش بوکس ایران در پایان گفت: مردم مرا ببخشند. حق آنها این بود که برای طلای من شادی کنند. خیلی سختی کشیدم و باید حاصل تلاشم را با مدال طلای المپیک بگیرم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه