یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش گزارش از اینچئون؛ والیبال ایران قهرمان بازیهای آسیایی شد/ رکورد کاروان ورزش ایران شکست

ورزش

گزارش از اینچئون؛ والیبال ایران قهرمان بازیهای آسیایی شد/ رکورد کاروان ورزش ایران شکست

تیم ملی والیبال ایران در دیدار فینال بازی‌های آسیایی برابر ژاپن به پیروزی دست یافت تا مدال طلای این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص دهد. تیم کشورمان که چهار سال پیش فینال را به ژاپن واگذار کرده بود این بار حریف را به راحتی شکست داد و برای نخستین بار قهرمان بازی‌های آسیایی شد. با این طلا رکورد ورزش ایران در بازیهای آسیایی بعد از انقلاب شکست و از مرز 20 مدال طلا عبور کرد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Air Jordan 4 Retro "Metallic Red" - nike air lightning low shoes - CT8527 - 112

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت 19:30 به وقت محلی دیدار فینال بازی‌های آسیایی را برگزار کردند که طی آن تیم ایران با حساب 3 بر یک از سد رقیب خود گذشت تا ضمن انتقام باخت چهار سال پیش برابر این تیم در فینال بازی‌های آسیایی گوانگژو برای نخستین بار این رقابتها را فتح کرد و مدال طلای آن را به خود اختصاص داد.

اسلوبودان کواچ در شروع این بازی همان ترکیب دیدار نیمه نهایی را به میدان فرستاد. معروف، قائمی، موسوی، عبادی‌پور، محمودی، قائمی، ظریف(لیبرو) بازیکنانی بودند که در ارنج اولیه ست نخست قرار گرفتند. تیم ژاپن که با شکست 3 بر یک کره نشان داده بود که تیم قدرتمندی را روانه این بازی‌ها کرده است در امتیازات اولیه با دریافت‌های اول خوب و کارهای ترکیبی پا به پای ایران پیش آمد و حتی وقت اول استراحت فنی را هم 8 بر 7 به سود خود ثبت کرد.

در ادامه کار تیم کشورمان به حریف رسید و امتیازات متوالی را با دفاع‌های خوب خود جمع آوری کرد تا جایی که وقت دوم استراحت فنی را 16 بر 12 پیش افتاد. ایران به امتیاز 18 رسید که پس از آن ژاپن سرویس را برگرداند و کوشیکاوا با سرویس‌های سهمگین خود دریافت‌های تیم کشورمان را مختل کرد و ژاپن را پیش انداخت. حریف در ادامه با دفاع‌های خوب خود 23 بر 20 پیشی گرفت با این حال تیم ایران امتیاز 23 به این تیم رسید. این برابری امتیاز در اعداد 24، 25 و 26 روی تابلو ثبت شد تا اینکه ایران این ست مهیج را 28 بر 26 به سود خود پایان داد.

تیم ژاپن ست دوم را مصمم‌تر شروع کرد و 5 بر 3 پیش افتاد. این تیم در دریافت‌های اول کاملا بهتر از دیگر تیم‌های آسیایی عمل می‌کرد با این حال دفاع خوب قائمی باعث شد تیم کشورمان در امتیاز 6 با این تیم برابر شود. ژاپنی‌ها وقت اول استراحت فنی را 8 بر 7 به سود خود ثبت کردند. یک اشتباه از محمودی در منطقه چهار باعث شد اختلاف دو تیم به عدد دو برسد و پس از آن ژاپنی‌ها با یک دفاع خوب 11 بر 8 پیش افتادند.

ژاپن در این ست 14 بر 10 پیش افتاد تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. در بازگشت به میدان ژاپن اختلاف را به پنج امتیاز رساند و وقت دوم استراحت فنی را نیز 16 بر 11 پیش افتاد. ژاپن 18 بر 11 پیشی گرفت و این در حالی بود که کواچ به بازیکنان اصلی استراحت داد تا تمرکز خود را باز یابند. دو سرویس عالی از قائمی ایران را به یک امتیازی ژاپن رساند و پس از اشتباه مهاجم ژاپن دو تیم در امتیاز 21 برابر شدند تا سرمربی ژاپن تقاضای تایم اوت کند.

در بازگشت به میدان حریف سرویس را برگرداند و یک سرویس عالی از کوشیکاوا ژاپن را 21 بر 23 پیش انداخت تا کواچ بار دیگر تایم اوت تقاضا کند. ژاپن 24 بر 21 پیش افتاد که سرویس کوشیکاوا به خارج رفت و پس از آن موسوی یک امتیاز از دفاع گرفت اما در نهایت ژاپن این ست را 25 بر 23 برنده شد.

بازیکنان ایران در ابتدای ست سوم به خود آمدند و با سرویس‌های هدفدار خود سعی کردند کوشیکاوا و شیمیزو را تا حدی کنترل کنند. ایران که در این ست در دفاع روی تور هم خوب کار می‌کرد وقت نخست استراحت فنی را 8 بر 4 پیش افتاد. هر چند پس از آن ژاپن اندکی فاصله را کاهش داد اما چند سرویس خوب از غلامی که با دریافت مطمئنی از سوی حریف مواجه نشد اختلاف را به 5 امتیاز رساند و در نهایت وقت دوم استراحت فنی را هم 16 بر 9 به سود خود ثبت کرد. تیم ایران که در دفاع روی تور مهاجمان حریف را تحت فشار قرار داده بود این ست را 25 بر 19 برنده شد.

دو تیم در ست چهارم امتیازات اولیه را پا به پای هم پیش رفتند تا اینکه تیم کشورمان وقت اول استراحت فنی را 8 بر 6 به نفع خود ثبت کرد. در ادامه دفاع‌های خوب بازیکنان کشورمان باعث شده بود تا ژاپن از انسجام خود دور شود. ضمن اینکه در دریافت های اول تیم ایران سرویس های کوشیکاوا را کاملا کنترل کرد.

ثبت شدن برتری 16 بر 12 به سود ایران در وقت دوم استراحت فنی از برتری های شاگردان کواچ حکایت می‌کرد. با وجود تایم اوت های سرمربی تیم ژاپن تیم ایران برتری خود را تداوم بخشید و در نهایت این ست را 25 بر 19 برنده شد تا در مجموع 3 بر یک به پیروزی برسد و برای نخستین بار به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یابد.

پیش از این مسابقه تیم های ملی کره جنوبی و چین برای کسب مدال برنز به مصاف یکدیگر رفتند که کره با حساب 3 بر یک برنده شد و روی سکوی سوم ایستاد. بازیکنان این تیم از اینکه نتوانستند در فینال حضور یابند بعد از پیروزی مقابل چین گریه کردند!

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:
مدال طلا:
1 - نجمه خدمتی (تیراندازی)، 2 - حمیده عباسعلی (کاراته)، 3 - محسن محمدسیفی (ووشو)، 4 - محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، 5 - محمد دانشور (کایرین - دوچرخه‌سواری)، 6 - بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، 7 - اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، 8 - رضا یزدانی، 9 - مسعود اسماعیل‌پور، 10 - میثم مصطفی جوکار، 11 - پرویز هادی (کشتی آزاد)، 12 - احسان حدادی (دوومیدانی - پرتاب دیسک)، 13 - حبیب‌الله اخلاقی 14 -  مهدی علیاری (کشتی فرنگی)، 15 - مهدی خدابخشی، 16 - مسعود حجی‌زواره 17 -  بهنام اسبقی (تکواندو) 18 - سعید حسنی‌پور (کاراته)، 19 - امیر مهدیزاده (کاراته)، 20 - فرزان آشورزاده(تکواندو)، 21 - تیم ملی والیبال ایران

مدال نقره:
1 - نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، 2 - الهه منصوریان (ووشو)، 3 - تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، 4 - حمیدرضا لادور (ووشو)، 5 - تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، 6 - کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، 7 - لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، 8 - آروین معظمی گودرزی (دوچرخه‌سواری)، 9 - احمدرضا طالبیان (کایاک تک نفره قایقرانی) 10 - علی آقامیرزایی، سعید فضل‌الله (کایاک قایقرانی) 11 - عزت‌الله اکبری (کشتی آزاد)، 12 - تیم ملی کبدی بانوان، 13 - تیم ملی کبدی آقایان، 14 - علی مظاهری(بوکس)، 15 - جاسم دلاوری (بوکس)، 16 - فاطمه روحانی، 17 - اکرم خدابنده (تکواندو)

مدال برنز:
1- سجاد عباسی (ووشو)، 2 - تیم روئینگ چهار نفره بانوان، 3 - سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، 4 - تیم روئینگ دو نفره مردان، 5 - تیم کامپوند مردان، 6 - حسین عسگری (دوچرخه‌سواری)، 7 -  آرزو حکیمی (کایاک تک نفره قایقرانی)،  8 - عادل مجللی (کانو قایقرانی)، 9 - سوسن حاجی‌پور (تکواندو)، 10 - سعید عبدولی، 11 - افشین بیابانگرد، 12 - پیام بویری، 13 - مجتبی کریم‌فر 14 - بشیر باباجان‌زاده (کشتی فرنگی)، 15 - سونیا گماری (اسلالوم) 16 - احسان روزبهانی (بوکس)، 17 - فاطمه چالاکی(کاراته)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.


***

تیم ملی بسکتبال ایران مغلوب کره‌جنوبی شد/ بلندقامتان به طلا نرسیدند
تیم ملی بسکتبال ایران دیدار فینال هفدهمین دوره بازیهای آسیایی را برابر تیم ملی کره جنوبی برگزار کرد و در پایان با قبول شکست برابر میزبان به مدال نقره این دوره از بازیها دست پیدا کرد.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، دیدار فینال بسکتبال هفدهمین دوره بازیهای آسیایی بعدازظهر امروز جمعه بین تیم های کره جنوبی و ایران برگزار شد که در پایان تیم میزبان موفق شد با نتیجه 79 بر 77 به پیروزی برسد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کند و تیم ایران به مدال نقره رسید.

در این دیدار ملی پوشان بسکتبال ایران رقابت پایاپایی را با میزان بازیهای آسیایی داشتند و تا کوارتر پایانی در شرایط مساوی پیش رفتند و چندین بار نیز ار حریف خود پیش افتادند. در دقایق پایانی بچیروویچ تلاش کرد با تعویض هایی که انجام می دهد از حریف پیش بیفتد اما تیم ایران در دفاع عملکرد خوبی نداشت و از موقعیت هایی هم که داشت به خوبی استفاده نمی کرد.

در فاصله 5 دقیقه مانده به پایان بازی دو تیم در امتیاز 68 مساوی کار را دنبال کردند اما در ادامه تیم ایران توانست با دفاع خوب روی سبد و استفاده از موقعیت ها 72 بر 68 از حریف پیش بیفتد. اما در ادامه مردان ایران نتوانستند این فاصله را حفظ کنند و در ثانیه های پایان 76 بر 75 از حریف عقب افتادند.

ثانیه های پایانی بسیار پرهیجان پیگیری شد و کره ای ها با یک امتیاز فاصله کار خود را پیش بردند و در نهایت 79 بر 77 به پیروزی رسیدند.

***

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛ محمودی: خوشحالم انتقام دوره گذشته را از ژاپن گرفتیم
عضو تیم ملی والیبال ایران از پیروزی این تیم در فینال بازیهای آسیایی برابر ژاپن ابراز خوشحالی کرد.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اینچئون، شهرام محمودی پس از پیروزی 3 بر یک تیم ملی والیبال ایران برابر ژاپن ضمن بیان این مطلب افزود:  خیلی خوشحالیم که با شکست ژاپن انتقام چهارسال پیش را گرفتیم. همیشه قدردان مردم هستیم چون همیشه و در هر مرحله ای پشت ما بودن و از ما حمایت کردند.

***

نیکخواه بهرامی: مقابل کُره اشتباهات زیادی داشتیم
ملی پوش بسکتبال ایران گفت: برابر کره جنوبی اشتباهات زیادی داشتیم و نباید کارمان به اینجا می‌کشید.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اینچئون، صمد نيكخواه بهرامي بعد از باخت تیم ملی بسکتبال ایران برابر کره جنوبی در فینال بازیهای آسیایی اظهار کرد: بازي برد و باخت دارد. نبايد كارمان به اينجا مي كشيد. ما در این بازی اشتباهات زيادي داشتيم.

وی با بیان اینکه كره‌اي‌ها بازی را خوب شروع كردند، تاکید کرد: آنها از نقطه ضعف ما استفاده كردند. ما فقط نگاه مي‌كنيم که چه کسی گل زده و چه کسی گل نزده است و بيخود برخي بازيكنان را بزرگ می‌كنيم. ما ايراداتي داشتيم كه كارشناسان بايد آنرا بررسي كنند تا ببينيم مشكل از كجا بوده است.

***

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛
مغانلو: باید 6 طلای تکواندو را می‌گرفتیم/ از فردا به المپیک فکر می‌کنیم
سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: باید در مسابقات آسیایی 6 مدال طلا می گرفتیم، ولی ناداوری مانع از رسیدن ما به این هدف شد.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اینچئون، بیژن مغانلو بعد از موفقیت های تکواندو در مسابقات آسیایی اظهار کرد: الوعده وفا. ما قول داده بودیم بهترین نتیجه را برای تکواندو در اینچئون رقم بزنیم که به یاری خدا و دعای خیر مردم موفق شدیم.

وی افزود: در واقع ما باید 6 طلا کسب می کردیم، ولی ناداوری مانع از رسیدن به این هدف شد. این موفقیت متعلق به تمامی خانواده تکواندو و مردم ایران است.

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه کسب چهار مدال طلا در اینچئون بیانگر قدرت تکواندو ایران است، گفت: ما از فردا تمرکزمان را بر روی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک می گذاریم.

***

انتقاد مدیر تیم ملی بسکتبال از داوران بازی با کره جنوبی
رضا مشحون بعد از شکست تیم ملی بسکتبال ایران برابر کره جنوبی در فینال مسابقات آسیایی از داوران این مسابقه انتقاد کرد و گفت: داوران این دیدار وجدانی کار نکردند.به گزارش خبرنگار اعزامی از اینچئون، مدیر تیم ملی بسکتبال ایران بعد از شکست این تیم برابر کره جنوبی در فینال بسکتبال آسیا اظهار کرد: اعتقاد دارم که بازیکنان ما باید داور را جا می گذاشتند. آنها  زحمتشان را کشیدند اما در لحظاتی که داور باید وجدانی کار می کرد نتوانست این گونه کار کند.

مشحون تاکید کرد: بازیکنان کره جنوبی بارها ملی پوشان ما را به زمین می انداختند اما داوران هیچ عکس العملی نشان ندادند. کره ای ها با این داوری حق میزبانی را به جا آوردند.

***

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛
آشورزاده: مدال طلایم متعلق به مردم ایران است/ خوشحالم قهرمان آسیا شدم
دارنده مدال طلای هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در مسابقات تکواندو گفت: این مدال متعلق به جامعه تکواندو و مردم ایران است.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اینچئون، فرزان آشورزاده پس از کسب مدال طلای بازیهای آسیایی گفت: در گروه سختی قرار داشتم اما به خاطر تمرینات خوبی که پشت سرگذاشته بودم هیچ هراسی از رقیبان نداشتم و توانستم همه را شکست دهم.

وی افزود: سخت ترین مبارزه من با حریف چینی بود که خیلی اذیت شدم اما برابر حریف چین تایپه هم کار سختی داشتم و در نهایت به لطف خدا و حمایت هایی که از من شد مدال طلا را کسب کردم. این مدال متعلق جامعه تکواندو و مردم ایران است و ممنون همه هستم که برای من دعا کردند.

***

ظریف: می‌خواستیم روح معدنی را شاد کنیم/ امیدوارم قهرمانی را از ما قبول کنند
ملی پوش تیم والیبال ایران گفت: قبل از بازی با ژاپن هم قسم شده بودیم تا برای شادی روح حسین معدنی طلای مسابقات آسیایی را بگیریم.به گزارش خبرنگار اعزامی از اینچئون، فرهاد ظریف پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر ژاپن و کسب عنوان قهرمانی بازی های آسیایی اظهار کرد: ما چند ماه است که سختی زیادی را تحمل کردیم و در مسابقات بسیاری حضور داشتیم. در این بازی های آسیایی هم هفت تا هشت بازی انجام دادیم که فشار زیادی روی ما بود. امیدوارم مردم این قهرمانی را از ما قبول کرده و از ما حمایت کنند.

وی افزود: قبل از بازی در رختکن همه هم قسم شدیم به خاطر روح حسین معدنی به عنوان قهرمانی برسیم و طلا را بگیریم تا روح معدنی هم شاد شود.

ملی پوش والیبال ایران درباره تاثیر حضور خانواده هایشان در اینچئون بر روی این قهرمانی گفت: به هر حال ما آدم های احساسی و خانواده دوستی هستیم. دوری از خانواده برای مدت زمان طولانی را شاید بتوانیم تحمل کنیم ولی واقعا سخت می گذرد.

وی افزود: دختر من سه روز است که به اینجا آمده ولی هر روز می گفت من تنها به هتل نمی روم و باید با من به هتل بیایی. به او قول داده بودم بعد از این بازی پیش او بمانم امیدوارم این چند ماه را بتوانم کامل در کنار خانواده ام باشم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه