دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛ روز خوب ایران با کسب 3 طلا، 2 برنز و 5 راهی دیدارنهایی/ به قزاقستان نزدیک شدیم

ورزش

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛ روز خوب ایران با کسب 3 طلا، 2 برنز و 5 راهی دیدارنهایی/ به قزاقستان نزدیک شدیم

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: ورزشکاران ایران با کسب 3 مدال طلا در رشته‌های تکواندو و کاراته و صعود 5 نماینده در بخش‌های تیمی و انفرادی به دیدار فینال رشته‌های مختلف، روز سیزدهم بازی‌های آسیایی را به بهترین شکل به پایان رساندند تا امیدهای کاروان ورزش کشورمان برای پیشی گرفتن از قزاقستان و تکرار جایگاه چهارم بازی‌های آسیایی افزایش یابد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، در سیزدهمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون، کاروان ورزش ایران موفق به کسب 3 مدال طلا، 2 برنز و صعود 5 نماینده در بخش تیمی و انفرادی این رقابتها، به دیدار نهایی شد تا شانس کسب 5 مدال طلای دیگر در روز چهاردهم وجود داشته باشد.

هرچند در برخی از رشته‌ها ورزشکاران ایران به راحتی از کسب مدال محروم شدند اما با توجه به مدال‌هایی که در روز سیزدهم بدست آمد، تعداد مدال‌های ایران به 18 طلا، 11 نقره و 16 برنز رسید تا کاروان کشورمان همچنان شانس رسیدن به رده چهارم جدول توزیع مدال‌های بازی‌های آسیایی را داشته باشد.

در زیر به عملکرد ورزشکاران ایران در روز سیزدهم بازی‌های آسیایی و جدول توزیع مدال‌های این رقابتها اشاره می‌شود:

کاراته:
* سعید حسنی‌پور در 75- کیلوگرم مردان با پیروزی 4 بر 2 برابر "غفورجان زاخیدوف" از ازبکستان، 10 بر 2 مقابل "توان هو" از ویتنام و 5 بر 2 برابر "بدر العطیبی" از عربستان به دیدار فینال رسید و با برتری 2 بر صفر مقابل "لی کیو" از هنگ کنگ به مدال طلا دست یافت.

* حمیده عباسعلی در وزن به 68+ کیلوگرم بانوان با پیروزی 5 بر 2 برابر "پائولا پریرا" از ماکائو و 7 بر صفر مقابل "پوسپیتاساری" از اندونزی راهی مسابقه فینال شد و با برتری برابر 3 بر یک مقابل "کوئیلان ژنگ" از چین به مدال طلای این وزن رسید.

* حسین سمندر نماینده وزن 67-کیلوگرم تیم کاراته ایران در نخستین مسابقه خود برابر "عبدالعزیز علی" از کویت به نتیجه 3 بر 3 رسید اما با رای داوران شکست خورد و با توجه به شکست حریف کویتی در مسابقه دوم، از رسیدن به مدال برنز محروم شد.

 

کبدی:
* تیم کبدی بانوان ایران با پیروزی 40 بر 15 مقابل بنگلادش به دیدار فینال راه یافتند. شاگردان اعظم مقصودلو فردا جمعه و برای کسب مدال طلا به مصاف تیم هند می‌روند.

* تیم کبدی مردان ایران در مسابقات نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی با نتیجه 25 بر 14 مقابل تیم ملی پاکستان به پیروزی رسید. این تیم هم فردا برای بدست آوردن مدال طلا، برابر تیم هند صف آرایی می‌کند.

دوومیدانی:
امین نیکفر در فینال رشته پرتاب وزنه بازی‌های آسیایی اینچئون با حد نصاب 19 متر و 2 سانتیمتر در رده چهارم قرار گرفت و از کسب مدال برنز محروم ماند. در این ماده "سلطان عبدالمجید الحبشی" از عربستان با 19 متر و 99 سانتیمتر به مدال طلا دست یافت. "مینگ هوانگ چانگ" از چین تایپه با 19 متر و 97 سانتیمتر و "ایندریات سینگ" با 19 متر و 63 سانتیمتر عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

تکواندو:
* شکرانه ایزدی تکواندوکار 67- کیلوگرم بانوان ایران پس از یکدور استراحت، به مصاف "ژینگ لیو" از ماکائو رفت و در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد. ایزدی در صورت پیروزی در این بازی که ثانیه‌های پایانی از حریفش پیش بود، می‌توانست حداقل به مدال برنز دست یابد.

* بهنام اسبقی نماینده وزن 68- کیلوگرم ایران پس از یکدور استراحت، "تینگ فان" از ویتنام را 9 بر صفر برد، سپس "فادی باخازی" از لبنان را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت. وی در مرحله نیمه نهایی با "کاریات ساریمساکف" از قزاقستان (دارنده 3 مدال برنز قهرمانی آسیا) مبارزه کرد که در پایان سه راند مبارزه یک طرفه، توانست با نتیجه 7 بر یک به برتری برسد و راهی مرحله فینال شود. اسبقی در بازی فینال برابر "جیانان هوآنگ" از چین با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد و به نشان طلا رسید.

 

والیبال:
تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 15 ، 25 بر 15 و 25 بر 19 برابر چین به پیروزی رسید و به دیدار نهایی رسید. شاگردان کواچ فردا جمعه برای کسب مدال طلای این رشته برابر ژاپن قرار می‌گیرند.

تنیس روی میز:
* ندا شهسواری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی برابر "هو چینگ لی" از هنگ کنگ با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

* نوشاد عالمیان هم پس از پیروزی 4 بر صفر و با امتیازهای (11 بر 6، 11 بر 5، 11 بر 4 و 11 بر 7) برابر "محمد رامز" از پاکستان، مقابل "جون میتو تائی" از ژاپن که نفر هفتم دنیا است، قرار گرفت و با نتیجه 4 بر یک و امتیازهای (11 بر 4، 11 بر 7، 6 بر 11، 11 بر 6 و 11 بر 5) شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

* افشین نوروزی هم پس از برتری 4 بر یک و با امتیازهای (11 بر 3، 4 بر 11، 11 بر 2، 11 بر 3 و 11 بر 9 برابر "علی عمر" از یمن، مقابل "نیوا کوکی" ژاپنی قرار گرفت و درحالیکه در ست اول با نتیجه 11 بر 8 پیروز شده بود، در ست‌های بعدی با نتایج 11 بر 5، 11 بر 7، 11 بر 9 و 13 بر 11 مقابل این حریف قدرتمند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

قایقرانی:
* سونیا گماری در مرحله نیمه نهایی اسلالوم تک‌نفره بانوان ابتدا مقابل "نانجین چن" از چین شکست خورد اما در دیدار رده‌بندی برابر حریفی از تایلند به پیروزی دست یافت و به مدال برنز این رقابتها رسید.

* شقایق سیدیوسفی در بخش اسلالوم مقابل حریف ژاپنی خود با اختلاف 2 ثانیه و 8 صدم ثانیه شکست خورد و از رسیدن به مدال باز ماند.

 

هندبال:
تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی با نتیجه 28 بر 25 مقابل بحرین شکست خورد و به مدال برنز این رشته دست یافت.

بوکس:
* جاسم دلاوری نماینده وزن 91+ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بوکس بازی‌های آسیایی اینچئون به مصاف "میرزویجون عبدالله‌یف" از ازبکستان رفت و با برتری مقابل رقیب خود، به دیدار فینال این وزن راه یافت.

* علی مظاهری بوکسور وزن91 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات بوکس بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل "محمود درویش المطبولی" از اردن قرار گرفت و 2 بر یک وی را شکست داد تا دومین فینالیست ایران در این رشته باشد.

* احسان روزبهانی در وزن 81- کیلوگرم به مصاف "عادل بیک نیازیمبتوف" از قزاقستان رفت و با شکست برابر او به مدال برنز قناعت کرد. روزبهانی در این رقابت بهتر از بوکسور قزاقستانی عمل کرد اما داوران حریف قزاقستانی را برنده این رقابت برشمردند.

 

در یک قدمی قزاقستان:
کاروان ورزش ایران در روز سیزدهم بازی‌های آسیایی اینچئون 3 مدال طلا و 2 برنز بدست آوردن تا با کسب 18 مدال طلا، 11 نقره و 16 برنز جایگاهش در رتبه پنجم جدول رده‌بندی هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار گرفته است.

با توجه به اینکه در این روز 3 تیم کبدی مردان و بانوان و والیبال و 2 نماینده از رشته بوکس به دیدار نهایی بازی‌های آسیایی صعود کردند، کاروان ورزش ایران در روز چهاردهم این رقابتها شانس کسب 5 مدال طلا را دارد که این فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم به رده چهارم جدول توزیع مدال‌های بازی‌های آسیایی صعود کنیم.

در حال حاضر کاروان ورزش قزاقستان با 20 طلا، 19 نقره و 32 برنز در رتبه چهارم جدول توزیع مدال‌های بازی‌های آسیایی قرار دارد و کاروان ایران می‌تواند با موفقیت در این 5 رشته و کسب مدال‌های طلای دیگر در رشته‌های بسکتبال، تکواندو و کاراته، به چنین مهمی دست یافته و عنوان قبلی خود در بازی‌های آسیایی گوانگژو را در اینچئون تکرار کند.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:
مدال طلا:
نجمه خدمتی (تیراندازی)، حمیده عباسعلی (کاراته)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه‌سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، رضا یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور، میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی (کشتی آزاد)، احسان حدادی (دوومیدانی - پرتاب دیسک)، حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری (کشتی فرنگی)، مهدی خدابخشی، مسعود حجی‌زواره و بهنام اسبقی (تکواندو) و سعید حسنی‌پور (کاراته).

مدال نقره:
نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، الهه منصوریان (ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، آروین معظمی گودرزی (دوچرخه‌سواری)، احمدرضا طالبیان (کایاک تک نفره قایقرانی) و علی آقامیرزایی و سعید فضل‌الله (کایاک قایقرانی) و عزت‌الله اکبری (کشتی آزاد).

مدال برنز:
سجاد عباسی (ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نفره مردان، تیم کامپوند مردان، حسین عسگری (دوچرخه‌سواری)، آرزو حکیمی (کایاک تک نفره قایقرانی)، عادل مجللی (کانو قایقرانی)، سوسن حاجی‌پور (تکواندو)، سعید عبدولی، افشین بیابانگرد، پیام بویری، مجتبی کریم‌فر و بشیر باباجان‌زاده (کشتی فرنگی)، سونیا گماری (اسلالوم) و احسان روزبهانی (بوکس).

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه