یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش گزارش از مسابقات کشتی آزاد بازی های آسیایی - قدرت​نمایی شاگردان خادم با 4 طلا و یک نقره/تعظیم آسیا مقابل ایران

ورزش

گزارش از مسابقات کشتی آزاد بازی های آسیایی - قدرت​نمایی شاگردان خادم با 4 طلا و یک نقره/تعظیم آسیا مقابل ایران

جام جم ورزشی: تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 4 مدال طلا و یک مدال نقره از آوردگاه بازی های آسیایی اینچئون عملکردی رضایت بخش را از خود برجای گذاشت.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | supernova glide 6 boost shoes women black gray - adidas Samba Wales Bonner Core Black - FX7517

به گزارش جام جم ورزشی، روز پایانی مسابقات کشتی آزاد بازی های آسیایی اینچئون برای شاگردان رسول خادم بسیار شیرین و پرمدال دنبال شد. جایی که آزادکاران کشورمان موفق شدند در پایان آن به سه مدال طلا و یک مدال نقره دست یابند تا در کنار تک مدال طلای رضا یزدانی عملکرد فوق العاده ای را از خود به جا بگذارند و جمع مدال های طلای کاروان ورزش ایران را دو رقمی کنند.

شاهکار مسعود اسماعیل پور با صید طلا
امروز روز مسعود اسماعیل پور بود. کشتی گیر سبک وزنی که با عبور از سد همه رقبای خود قدرتمندانه به مدال طلا رسید. او صبح امروز ابتدا در دیدار اول خود جمشید کنجایف از ازبکستان را چهار بر یک شکست داد. سپس در دور دوم لی سئونگ چول از کره جنوبی را در یک کشتی زیبا و دیدنی هفت بر دو از پیش‌رو برداشت. سپس در نیمه نهایی مقابل دولت نیازبکوف، دارنده مدال برنز جهان در سال 2011 و سه برنز مسابقات آسیایی از قزاقستان هشت بر سه به پیروزی دست یافت و به فینال رسید.

مسعود اسماعیل پور، نماینده وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دیدار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی هم مقابل باجرنگ از هند به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با پیروزی 6 بر 4 مقابل حریف خود گردن آویز طلا را از آن خود کند تا تیم ملی کشتی ایران تا این جای کار به دومین مدال طلای خود در این بازی‌ها دست یابد.

در وقت اول اسماعیل‌پور یک بار حریفش را از تشک بیرون انداخت و به علت کم‌کاری حریف هندی یک امتیاز هم از اخطار او به دست آورد تا با برتری دو بر صفر نزد مربیان برود.

باجرنگ در وقت دوم به پاهای اسماعیل‌پور رسید و او را خاک کرد و کشتی 2 بر 2 شد تا با توجه گرفتن امتیاز درشت از او جلو بیفتد، اما آزادکار ایران به خوبی توانست او را در دایره قرمز کشتی خاک کند و 4 بر 2 پیش بیفتد، اما قدر برتری‌اش را ندانست و دو امتیاز دیگر از دست داد و باز هم کشتی 4 بر 4 شد و در آخرین ثانیه ها حریفش را خاک کرد و 6 بر 4 پیش افتاد و کشتی را پیروز شد.
حریف هندی اسماعیل پور در دیدار فینال قهرمانی آسیا در سال‌های 2010 و 2011 ، نایب قهرمانی آسیا در سال‌های 2012 و 2014 و برنز آسیا در سال 2013 را در کارنامه خود داشت.

دست اکبری از طلا کوتاه ماند
دومین کشتی گیر ایرانی عزت الله اکبری بود. او اگرچه تا فینال با قدرت تاخت اما در جدال با حریف ازبک خود کم آورد و به مدال نقره بسنده کرد.

اکبری پیش از رسیدن به فینال در رقابت‌های صبح امروز در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد، سپس اسد بات از پاکستان را چهار بر صفر شکست داد. در مرحله نیمه نهایی نیز لی سانگ کیو از کره جنوبی را در یک کشتی حساس و دیدنی چهار بر سه از پیش‌رو برداشت و به فینال راه یافت.
عزت الله اکبری، آزاد کار وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی در مسابقه فینال بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل رشید قربانف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با شکست 3 بر 2 مقابل حریف ازبک گردن آویز نقره را به دست آورد.

حریف اکبری در دیدار فینال، قهرمانی آسیا در سال‌های 2011 و 2013، برنز آسیا در سال 2014 و برنز مسابقات جهانی در سال 2013 را در پرونده‌ خود داشت. در وقت اول حریف ازبک پرکارتر نشان داد تا اکبری اخطار بگیرد و پس از سی ثانیه یک امتیاز از دست بدهد. سه دقیقه نخست با همین کی امتیاز به سود قربان‌اف به پایان رسید.

نایب قهرمان جهان در وقت دوم چیزی برای از دست دادن نداشت، رسیدن به پاهای قرص و محکم قربان‌اف کار بسیار سختی بود اما اکبری بالاخره توانست این کار را انجام بدهد و 2 بر یک پیش بیفتد. اکبری خسته شده بود و پایش یک بار از تشک بیرون رفت تا کار برابر شود اما با توجه به امتیاز درشت اکبری هنوز برنده ایران بود، اکبری با وجود برنده بودن دست از تلاش بر نداشت چرا که حاشیه امنیت چندانی نداشت به همین دلیل بارها زیرگیری کرد تا بتواند به پاهای حریفش برسد، اما داور اخطار عجیبی به او داد که تعجب اکبری و کادر فنی را به دنبال داشت، این اخطار باعث باخت اکبری شد. حریف ازبکستانی در فینال هیچ کار خاصی انجام نداد و به لطف دو اخطاری که داوران به اکبری دادند به مدال طلا رسید.

قدرتنمایی به سبک مصطفی جوکار
میثم مصطفی جوکار در وزن 86 کیلوگرم راحت تر از همه کشتی گیران امروز ما طلایی شد. او در دیدار فینال حریف قزاق خود را شکست داد و به مدال با ارزش طلا دست یافت.

جوکار در رقابت‌های صبح امروز (دوشنبه) در دور اول چهار بر یک فنگ ژانگ از چین را چهار بر یک شکست داد. سپس مقابل پاوان کومار از هند 10 بر صفر مقتدرانه به پیروزی رسید.
جوکار در نیمه نهایی نیز در یک دیدار حساس و نفس گیر مقابل گوآنوک کیم از کره جنوبی که حمایت تماشاگران بی‌شمار کره‌ای را داشت، چهار بر یک به برتری رسید تا راهی فینال شود. با کسب این مدال طلا تیم ملی کشتی آزاد به چهارمین مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت.

آزاد کار وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی در دیدار فینال این وزن در بازی‌های آسیایی اینچئون، مقابل یس بولات نورژوم بایف، کشتی‌گیر گمنام قزاقستانی به روی تشک رفت و در پایان با ارائه یک نمایش زیبا موفق شد حریف خود را با نتیجه‌ 14 بر 4 شکست دهد و به گردن آویز طلا برسد.
میثم مصطفی جوکار در وقت اول دو بار حریفش را تشک بیرون انداخت اما یک بار خاک شد تا تساوی 2 بر 2 به سود حریف قزاق باشد. جوکار هر چقدر تلاش می‌کرد نمی‌توانست از گارد بسیار پایین بایف عبور کند. در ثانیه‌های پایانی زیرگیری جوکار جواب داد و توانست بار دیگر حریفش را از تشک خارج کند و وقت اول را 3 بر 2 به سود خود تمام کند.

در وقت دوم جوکار توانست دو بار حریفش را خاک کند و یک بارانداز نیز اجرا کرد و به امتیاز یازده رسید و حریفش نیز توانست به امتیاز چهار برسد. جوکار به با بیرون انداختن حریف 12 بر 4 پیش افتاد و با خاک کردن او 14 بر 4 پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید.

با توجه به رقابت کاروان ایران با قزاقستان کسب این مدال طلا اهمیت بسیار زیادی برای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون داشت.

طلای سنگین وزن هم در کیسه ایران
شاید کمتر کسی امروز فکر می کرد تیم ملی کشتی آزاد ایران بعد از دو طلایی که اسماعیل پور و مصطفی جوکار کسب کردند، در سنگین وزن هم طلایی شود اما پرویز هادی در دیدار فینال بازی های آسیایی آنقدر قدرتمندانه ظاهر شد که جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشت.
هادی پیش از رسیدن به فینال در دور اول ژئودنگ از چین را چهار بر صفر شکست داد. سپس در مرحله یک چهارم نهایی جرگل سایخان از مغولستان، نایب قهرمان آسیا در سال‌های 2010 و 2013 و دارنده سه مدال برنز آسیا را چهار بر صفر از پیش‌رو برداشت.

هادی در وقت اول دیدار فینال سه بار زیرگیری کرد و 5 امتیاز گرفت و حریف قزاق حرفی برای گفتن نداشت. در وقت دوم حریف قزاق توانست یک امتیاز بگیرد و اختلاف را کم کند اما هادی اجازه نداد تا کشتی حساس شود و یک امتیاز دیگر گرفت و شش بر یک پیروز شد. نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران در مرحله نیمه نهایی نیز در یک کشتی زیبا و یک طرفه 9 بر یک کونجینگ نام از کشور میزبان را مغلوب خود ساخته بود.

حسن رحیمی و مصطفی حسین خانی نمایندگان کشتی آزاد ایران در اوزان 57 و 70 کیلوگرم نیز در روز نخست با ارائه یک نمایش ضعیف از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

با این حال تیم 7 نفره کشتی آزاد ایران با 4 مدال طلا و یک مدال نقره به کار خود در هفدهمین دوره بازی های آسیایی پایان داد تا عملکردی فوق العاده برجای بگذارد.

 

منبع: تارنمای روزنامه جم جم (جام جم آنلاین)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه