جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان سه قلعه‌ی تاریخی این شهرستان در حال تخریب‌اند

یادمان

سه قلعه‌ی تاریخی این شهرستان در حال تخریب‌اند

برگرفته از ایسنا

اندیمشک 15میلیارد تومان بودجه می‌خواهد
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری اندیمشک:
سه قلعه‌ی تاریخی این شهرستان در حال تخریب‌اند

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری اندیمشک از پیش‌بینی و پیشنهاد اعتبار 15میلیارد تومانی این اداره در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای این شهرستان در سال 1389 و ارائه‌ی آن به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان خبر داد.


عباس کله‌جویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، بیان کرد: بودجه‌های پیش‌بینی‌شده و درخواستی اداره‌ی میراث فرهنگی اندیمشک در سال 1389 در بخش‌های میراث فرهنگی بیش از چهارمیلیارد تومان و گردشگری حدود شش‌میلیارد تومان بود که برای تصویب به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ارائه شده است.


او اظهار کرد: اعتبارات پیش‌بینی‌شده در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی برای مرمت سه قلعه‌ی تاریخی این شهرستان شامل قلعه‌ی زره، قلعه‌ی توران و قلعه‌ی حسینی در مجموع، سه‌میلیارد تومان است، چون برای مرمت هر کدام از این قلعه‌ها یک‌میلیارد تومان اعتبار لازم است.


کله‌جویی گفت: پیش‌بینی می‌شود، سازمان میراث فرهنگی دست کم با 30 درصد اعتبارات پیشنهادی این شهرستان موافقت کند. این در حالی است که این سه قلعه‌ی تاریخی در حال تخریب هستند و لازم است، به‌شکل کامل مرمت شوند.


وی افزود: در صورت تأمین شدن اعتبار، مرمت این قلعه‌ها آغاز می‌شود
 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه