پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی سیوند اگر گذشته ملتی را از بین ببریم هویت آن ملت را نابود کرده ایم - نامه انجمن مثنوی پژوهان ایران به مجلس شورای اسلامی

سیوند

اگر گذشته ملتی را از بین ببریم هویت آن ملت را نابود کرده ایم - نامه انجمن مثنوی پژوهان ایران به مجلس شورای اسلامی

نامه انجمن مثنوی پژوهان ایران به مجلس شورای اسلامی - که ییش از یک سال بی جواب مانده است

 اگر گذشته ملتی را از بین ببریم هویت آن ملت را نابود کرده ایم.

به نام فروزنده ماه ومهر

تاریخ : 14- 8 -1384

مجلس محترم شورای اسلامی کمیسیون اصل نود

احتراما

به طوری که رسانه های خبری اطلاع می دهند تا یکی دو ماه دیگر ( ظاهرا 22 بهمن 1384 ) دریاچه آب سد سیوند آب گیری خواهد شد و به طوری که پاره ای از کارشناسان و متخصصین اظهار نظر می کنند ممکن است این عمل باعث به زیر آب رفتن قسمتی از مجموعه تاریخی پاسارگاد شود بی تردید سازمان میراث فرهنگی که قانونا مسئول حفظ و نگهداری این گونه آثار است در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است . زیرا که می بایست از آن جلو گیری می کرد . دولت و مجلس و مسئولین در اظهارات خود جایگاه بلندی را برای میراث فرهنگی و مفاخر ملی قائلند . اما چنین می نماید که در عمل چنین نبوده است.

   نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی !

 اگر گذشته ملتی را از بین ببریم هویت آن ملت را نابود کرده ایم. مجموعه تاریخی پاسارگاد میراث پدران ماست و ما مردم نا خلفی هستیم اگر آن را حفظ نکنیم.

تردیدی نیست که وفق آیه " و جعلنا من الماء کل شئی " حی و حیات زندگی همه به آب وابسته است و طبیعی است که بستن سد و مهار آبها مایه آبادانی و توسعه کشور خواهد شد. ولی فراموش نکنیم که به زیر آب رفتن مفاخر چند هزار ساله ما هم گناهی نا بخشودنی است و دنیا همان قضاوتی را که درباره طالبان و امحاء مجسمه بودا در افغانستان می کند درباره ما هم خواهد کرد و در تاریخ خواهند نوشت که اسکندر گجستک کاخ تخت جمشید را به آتش کشید و نابود کرد و جمهوری اسلامی مجموعه تاریخی پاسارگاد را به زیر آب برد. کاری که متوکل عباسی با قبور ائمه اطهار کرد.

علی هذا خواهشمند است دستور فرمایید قبل از آنکه خطری برای این مجموعه به وجود آید کارشناسان خبره موضوع را بررسی و از خطرات احتمالی جلوگیری نمایند و رفع سوء فرمایند .

                                            با تقدیم احترام
                                            علی عربیان
                               دبیر انجمن مثنوی پژوهان ایران

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه