سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان اولین سرقت میراثی در سال 93؛ ماجرای سرقت از موزه کنگاور در کرمانشاه / ضبط 65 شی تاریخی از یک غرفه دار صنایع دستی

یادمان

اولین سرقت میراثی در سال 93؛ ماجرای سرقت از موزه کنگاور در کرمانشاه / ضبط 65 شی تاریخی از یک غرفه دار صنایع دستی

استان کرمانشاه در روزهای اول کاری سال 93 شاهد اتفاقات مختلفی بوده است. برخی می گویند تعدادی شی تاریخی از موزه کنگاور به سرقت رفته و برخی دیگر آن را تکذیب می کنند و از کشف 65 شی تاریخی در منزل یکی از غرفه داران نمایشگاه صنایع دستی خبر می دهند.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Giftofvision , Streetwear, Sneaker News and Release Dates

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای سرقت از موزه کنگاور در استان کرمانشاه به ماجرایی چند وجهی تبدیل شده چون برخی آن را تکذیب می کنند و برخی تایید. در نهایت رئیس اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه این موضوع را کاملا برعکس عنوان می کند و می گوید که بحث سرقت از موزه نیست بلکه ماجرا مربوط به کشف تعدادی از آثار تاریخی از یک غرفه دار صنایع دستی بوده است.

در روزهای پایان عید امسال از استان کرمانشاه خبر رسید که تعدادی از اشیای تاریخی موزه کنگاور که از معبد آناهیتا کشف شده و در موزه نگهداری می شد به سرقت رفته است. برخی دیگر گفتند که این اشیا تعدادی سفال بوده و سارقان به گمان اینکه می توانند تعدادی سرستون و مجسمه آناهیتا از موزه به سرقت ببرند دست به این دستبرد زده اند.

منتهی، پیمان زین الدینی، مسئول موزه کنگاور در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره پاسخی نمی دهد و هرگونه توضیحی را منوط به پاسخگویی مدیران استان می داند. علی فعلی گری، رئیس اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه هم با تکذیب این موضوع به خبرنگار مهر می گوید: هیچ سرقتی از موزه کنگاور انجام نشده است. بلکه موضوعی که شایع شده مربوط به کشفیات آثار تاریخی بوده است.

فعلی گری توضیح می دهد که در طول ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی در کنار اداره میراث فرهنگی کرمانشاه برپا شده بود. یکی از غرفه داران در کنار صنایع دستی تعدادی شی تاریخی نیز برای فروش گذاشته بود. نیروهای یگان حفاظت به این اشیا مشکوک شدند و از طریق نیروی انتظامی حکم ورود و بررسی منزل این غرفه دار گرفت تا اینکه 65 شی تاریخی از منزل وی کشف شد.

پس از این کشف اتفاقی، اشیای تاریخی ثبت و ضبط شده اند و متخلف نیز دستگیر شد تا دادگاه مربوطه برگزار شود و بعد از آن اشیای تاریخی به اداره میراث فرهنگی استان تحویل داده شود.

هر چند که رئیس اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر سرقت از موزه را تکذیب کرد و به جای آن خبر از کشف اشیای تاریخی دیگری داد ولی همچنان در این استان خبر سرقت از موزه کنگاور داغ و بر سر زبانهاست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه