جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم هوای تهران ناسالم است

زیست بوم

هوای تهران ناسالم است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 111 در شرایط ناسالم قرار گرفت.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن و ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده دی اکسیدگوگرد ، ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون کاسته شده است .

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون  در شرایط ناسالم برای گروههای حساس میباشد. لازم به ذکر است ایستگاههای پارک قائم و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند .

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی صاف در پاره ای نقاط غبار محلی است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر فردا در مناطق پرتردد و شلوغ در شرایط نا سالم باقی بماند.

حسینی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در  منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

دیدگاه‌ها   

0 #1 داريوش 1393-08-25 03:26
رييس محيط زيست ميگفت كه اگر بنزين پتروشيمي ها تعطيل شود هواي تهران درست مي شود. اين هواي تهران كه آلوده است . دستهايي دركار است كه ما هميشه خام فروش باشيم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه