جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر طنز - نامه‌ای از لنبک خراسانی در مورد طلاق قوها

خبر

طنز - نامه‌ای از لنبک خراسانی در مورد طلاق قوها

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 60، سال هشتم، اسفندماه 1388 - فروردین 1389، ص 17

اعضای محترم شورای سردبیری مجله‌ی وزین خواندنی
سلام‌علیکم
با سپاس از سماجت‌های بی‌حساب و کتاب شما برای انتشار مجله و ابراز دل‌خوری از این بابت که دست از سر کچل ( کاملا کچل ) اینجانب برنمی‌دارید و خواهان نوشتن مطالب طنز‌آمیز از آدمی هستید که حضرت عزراییل تنها به دلیل مشغله‌ی زیاد در افغانستان، عراق، یمن و سایر جاها، او را فراموش کرده، به عرض می‌رسانم که خواندن دو مطلب، موجب شد جانی بگیرم و دو سه کلمه‌ای را برایتان قلمی کنم تا اگر صلاح دانستید، آن را بچاپانید.

مطلب اول را در شماره 59 مجله خودتان خواندم. در این مطلب بی‌آن که به ریشه‌های موضوع بپردازید، با نگرانی نوشته بودید که ما در ایران 6 میلیون زن مطلقه داریم.
شما آن قدر از مرحله پرت هستید و از رویدادهای دگرگون کننده‌ی جهان عقب مانده‌اید که نمی‌دانید طلاق و طلاق‌کاری امری رایج، نیکو، پسندیده و حتا عادی شده است. آن قدر عادی که قوها هم شروع کرده‌اند به طلاق و طلاق‌کاری.
اگر باور نمی‌‌کنید، خبر زیر را که خبرگزاری مهر (‌که برخلاف شما از مرحله پرت نیست ) منتشر کرده، بخوانید:

یک زوج قو طلاق گرفتند! / دانشمندان در جستجوی دلایل طلاق

خبرگزاری مهر: در دنیای وحش، فیل‌ها به واسطه حافظه بسیار خوبی که دارند مشهور هستند. گربه‌ها حداقل 7 جان دارند، خرگوش‌ها خیلی ترسو هستند و قوها وفادارترین همسران در قلمرو حیوانات به شمار می‌روند.
اکنون به نظر می‌رسد که بحران خانواده در جوامع غربی حتی قوهای وفادار را هم تحت تاثیر قرار داده است، به طوری که یک زوج قوی خوشبخت انگلیسی که دو سال قبل زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند به این نتیجه رسیدند که باید از هم طلاق بگیرند.
این اقدام شگفت انگیز، هشدار کارشناسان و نگرانی رومانتیست‌ها را برانگیخته است. این زوج قو از دو سال قبل در پارک Wildfowl and Westlands Trust در اسلیمبریج زندگی خوشی را می‌گذراندند.
دانشمندان پس از پایان مهاجرت تابستانی این قوها متوجه طلاق این زوج شدند. درحقیقت ساریندی (قوی نر) که پس از مهاجرت تابستانی خود از روسیه به انگلیس بازگشته بود، همسر جدید روسی‌اش را همراه خود آورد.
سارونی، قوی ماده نیز با چند هفته تاخیر به اسلیمبریج رسید و همسر جدید خود (سورون) را به کارشناسان معرفی کرد. به این ترتیب محققان فهمیدند که این زوج در سفر تابستانی خود به روسیه، دچار اختلاف شده و تصمیم به جدایی گرفته‌اند.
براساس گزارش بی‌بی‌سی، در مدت 40 سال گذشته حدود 4 هزار زوج قو در اسلیمبریج سرشماری شده‌اند که تاکنون تنها یک زوج از آنها یعنی « ساریندی و سارونی » از هم طلاق گرفته‌اند.
مطالعات سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست نشان می‌دهد که قوها وفادارترین همسران در دنیای وحش و بهترین نمونه تک همسری در طبیعت هستند.
مسئول این پارک در این خصوص توضیح داد: « تاکنون هرگز اتفاق نیفتاده بود که زوج‌های قو همسر دیگری اختیار کنند. تنها زمانی این اتفاق رخ می‌داد که یکی از زوجین در اثر کهولت سن مرده باشد. حتی در این زمان نیز به ندرت جفت تنها مانده اقدام به ازدواج مجدد می‌‌کرد.»
دانشمندان در جستجوی علت طلاق این زوج هستند. هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی در روسیه افتاده که منجر به جدایی این قوها شده است. این زوج هیچ مشکلی در تولید مثل و بقای نسل نداشتند.
البته یک اشکال در این خبر وجود دارد و آن هم این است که 1ـ مشخص نیست چرا این زوج دچار اختلاف شده‌اند؟ ، 2ـ طلاقشان توافقی بوده یا نه؟ ، 3ـ خانم قو ( بانو سارونی ) مهریه خود را بخشیده یا وصول کرده؟ ، 4ـ این زوج طلاق‌کاری کرده، همسران جدید خود را چگونه به کارشناسان معرفی کرده‌اند.

در هر حال، بپذیرید و اعتراف کنید که در کارتان خیلی عقب افتاده هستید و از همین رو به جای آن که بروید و روند طلاق بین قوها و سایر پرندگان و چرندگان را پی‌گیری کنید، دو صفحه‌ی مجله را با نوشتن گزارشی پیرامون وجود 6 میلیون مطلقه در ایران سیاه می‌کنید!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه