جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بچه‌ها و یافته‌ها - بازی‌های کامپیوتری دشمن سلامت مغز بچه‌ها

خبر

بچه‌ها و یافته‌ها - بازی‌های کامپیوتری دشمن سلامت مغز بچه‌ها

بازی‌های کامپیوتری، سرگرمی بیشتر بچه‌های امروزی است اما بد نیست بدانید که این بازی‌ها، سلامت مغزی بچه‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

محققان در یک تحقیق مغز مردان جوان را با استفاده از اسکن‌های ام‌آر‌ای مورد بررسی قرار دادند. در طول یک هفته، منطقه‌ای از مغز که با عملکرد ادراکی و کنترل عواطف و احساسات ارتباط داشت، تغییرات چشمگیری داشت.یکی ازمتخصصان دانشکده پزشکی ایندیاناپولیس پس از تحقیق و بررسی روی یک نمونه تصادفی از مردان جوان متوجه شد که بعد از یک هفته انجام بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز در خانه، در مناطق خاصی در قسمت جلوی مغز، فعال سازی کمتری وجود داشت. این مناطق مغزی برای کنترل عواطف و رفتار پرخاشگرانه اهمیت دارند.

دانشمندان 22 مرد سالم 18 تا 29 ساله را که در گذشته به بازی‌های رایانه‌ای علاقه‌ای نداشتند انتخاب کرده و آنها را به دو دسته 11 نفری تقسیم کردند. گروه اول به مدت 10ساعت در هفته، یک بازی یارانه‌ای انجام دادند و گروه دوم هیچ بازی‌ای انجام نداد. گروهی که بازی یارانه‌ای انجام می‌دادند، بعد از فقط یک هفته، فعال سازی کمتری را در مغز خود و بخش عواطف و هیجانات نشان دادند. بعد از هفته دوم که دیگر بازی رایانه‌ای انجام ندادند، تغییرات در مناطق اجرایی مغزکاسته شدند.بازی‌های رایانه‌ای را می‌توان به شیوه‌های گوناگون و در چند بعد طبقه بندی کرد. ارائه یک طبقه بندی فراگیر و سودمند احتمالاً باید با تلاش برای شناسایی بعدها و ویژگی‌های اصلی و تمایز دهنده آغاز می‌شود. تمایز میان بازیها را می‌توان بر پایه هدف اصلی، چگونگی انجام و کیفیت موضوعی آنها ایجاد کرد.
 

منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه