جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هشتاد و یکمین گفتمان هنر و معماری - گلستان، نگارستان ایران

خبر

هشتاد و یکمین گفتمان هنر و معماری - گلستان، نگارستان ایران

استان گلستان به علت دارا بودن مناظر بدیع طبیعی و با وجود قدمت تاریخی از جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری برخوردار است. انجمن مفاخر معماری که گلستان را به عنوان استان سال 92 انتخاب کرده، در جلسه گفتمان هنر و معماری روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ضمن معرفی استان گلستان به ابعاد تاریخی، طبیعی و اجتماعی آن می‌پردازد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | 572548C , nike zoom kd iii boys basketball shoe brands , Where To Buy , nike magista obra fg pewter blue pearl color , Converse Chuck Taylor Platform Earthy Tones String

خبرگزاری میراث فرهنگی - استان گلستان یکی از استان‌های نوبنیاد در شمال ایران با مساحتی بالغ بر22 هزارکیلومتر مربع در جنوب شرقی دریای مازندران قرار دارد که از شمال به جمهوری ترکمنستان، از جنوب به استان سمنان، از شرق به استان خراسان شمالی و از غرب به استان مازندران محدود می‌شود.
 
استان گلستان به علت دارا بودن مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی و خیره‌کننده از جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری برخوردار است و سرشار از عنایات و نعمات خداوندی است به نحوی که در هر فصل می‌توان چهار فصل سال را در آن مشاهده کرد. به دلیل شرایط مساعد اقلیمی و زیست محیطی از دوران پیش از تاریخ، و دوران اسلامی به عنوان یکی از استقرارگاه‌های بشری مورد توجه بوده و سابقه تمدن و فرهنگ استان گلستان با توجه به کاوش‌های باستان‌شناسی به 7000 سال قبل بر‌می‌گردد. در دوران هخامنشی و اشکانیان به نام هیرکانیا از معروف‌ترین و آبادترین ایالات در شمال ایران بوده و در دوران اسلامی نقش مهمی در شکوفایی و تمدن ایران اسلامی داشته، به طوری که دانشمندان و شاعران بزرگی را در خود پرورانده است.
 
استان گلستان به دلیل تنوع جغرافیایی و قدمت تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی مانند برج‌های تاریخی، مدارس و تکایای باستانی، مقبره مشاهیر، تپه‌های باستانی، عمارت‌ها، کاخ‌های قدیمی و پارک‌های زیبای جنگلی از جمله پارک بین‌المللی گلستان، آبشارها، چشمه‌سارها، ذخیره‌گاه‌های جنگلی و تالاب‌های بین‌المللی، گل‌فشان‌ها، دهکده‌های ییلاقی و شبه‌جزیره آشوراده است.
 
اسکله تفریحی بندر ترکمن، سد گلستان، اسکله تفریحی بندر گز، گنبد قابوس و آبشار گلستان از جاذبه‌های این استان هستند.
 
به دنبال انتخاب این استان به عنوان استان سال 92 توسط کارگروه ایران شناسی در انجمن مفاخر معماری ایران، جلسه هم‌اندیشی با عنوان گلستان، نگارستان ایران، در تاریخ 18/2/92 با هدف معرفی این استان در ابعاد تاریخی، طبیعی و اجتماعی برگزار خواهد شد. دکتر گیتی اعتماد، مهندس رویا رنجبری، مهندس لیدا اسلامی و دکتر علی طاهری سخن خواهند گفت.
 
این برنامه که با نمایش فیلمی مستند از جاذبه‌های استان گلستان همراه است روز چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 از ساعت 16 تا 19 در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولی عصر، چهارراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه