جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مخالفان اسد خواستار جدای خوزستان شدند!

خبر

مخالفان اسد خواستار جدای خوزستان شدند!

ریاض الاسعد، فرمانده شورشیان مسلح سوریه موسوم به "ارتش آزاد" در بیانیه ای که امروز منتشر شد، استان خوزستان را متعلق به اعراب دانست و از ایران خواست به اشغال این استان خاتمه دهد.

nike-dunk-low-coast-uncl | 30 Winter Outfit Ideas to Kill It in 2020 - Best Outfits of Ignited Woman 2019

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شخصی به نام ریاض الاسعد که پس از اعتراض های سوریه و سرازیر شدن پول قطر و عربستان و سلاح های امریکایی و غربی به این کشور، در لندن به عنوان فرمانده شورشیان مسلح معرفی شده است، امروز در بیانیه ای ضمن اعتراف به شکست نیروهایش در حمص، از ایران خواست به اشغال اهواز خاتمه دهد.


الاسعد که همانند سران برخی کشورهای عربی، از آشکار بودن نوکری برای امریکا و رژیم صهیونیستی احساس خوبی ندارد، در بیانیه خود به اعراب اطلاع داد که اختلافات ایران و امریکا کلامی و ساختگی است و حزب الله نیز همین رابطه را با اسرائیل دارد.


وی در این بیانیه که خطاب به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان صادر شده، به اعراب قول داد که حمص، دمشق، یرموک و حتی قدس را نیز آزاد خواهد کرد و از ایران خواست به اشغال استان خوزستان خاتمه دهد.


پیش از ریاض الاسعد، صدام حسین چنین نظری درباره خوزستان داده بود و کویت و عربستان نیز مبالغ هنگفتی به او کمک می کردند و برایش اسلحه می خریدند، اما پس از مقاومت ملت ایران، صدام دید اگر به کویت و عربستان حمله کند، بهتر است و در مدت یک ربع ساعت تمام کویت و بخشی از عربستان را تصرف کرد. بعدها امریکا سران این کشورها را که قبل از حرکت ارتش صدام، فرار کرده بودند، به تاج و تختشان بازگرداند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه