پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف 35 اثر مفقود شده موزه مصر در موزه قطر!

یادمان

کشف 35 اثر مفقود شده موزه مصر در موزه قطر!

درشرایطی که شایعات گسترده ای درباره گم شدن 25 اثر فرهنگی و هنری از موزه هنرهای اسلامی مصر و کشف آن ها در موزه هنرهای اسلامی قطردر مصر منتشر شده، باستان شناسان مصری خبر از گم شدن 25 اثر دیگر می دهند.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Boots - Ankle boots COACH , High boots and others - DialadogwashShops - Lorimer Bootie C5917 11000148EDC Dark Cranberry/Multi - botines adidas botitas 2016 black hair girls meme - Women's shoes

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ  درشرایطی که شایعات گسترده ای درباره گم شدن 25 اثر  فرهنگی و هنری از موزه هنرهای اسلامی مصر مطرح شده مقامات موزه می گویند این آثار در انبار این موزه مخفی است. این درحالی است که 35 یک گروه حامی میراث فرهنگی مصر اعلام کرده است که 35 اثر گمشده دیگر ازموزه های مصر نیزدر موزه هنرهای اسلامی قطر مشاهده شده است.
 
به گزارش الاهرام خبر گم شدن 25 شی از آثار تاریخی در موزه هنرهای اسلامی مصر مدت هاست که در محافل باستان شناسی مصر مطرح است و حاکی از آن است که این آثار از مجموعه ای واقع در موزه هنرهای اسلامی در قاهره ربوده شده است.
 
برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که   در جریان نوسازی این موزه  ، کارکنان موزه دریافتند که هفت اثر هنری از جنس برنز مفقود شده اند. این آثار گم شده گفته می شود که شامل دو مجسمه ، بخوردان ، گلدان ، جعبه جواهر و استرلاب و انواع آثار تزیینی و آرایشی دیگر در دوران اسلامی است.
 
یکی از متصدیان موزه که نخواست نامش فاش شود گفت که این اشیا احتمالا در جریان نوسازی موزه که 4 سال پیش انجام گرفت ، گم شده و ممکن است در انبار جا مانده باشد.
این درحالی است که یک گروه فعال اینترنتی به نام  "نیروی حامیان میراث مصر" نیز اخیرا در تارنمای خود اعلام کرده است که 35 قطعه اثر که قبلا در موزه قاهره بودند، به طور ناگهانی در موزه هنر اسلامی قطر واقع در دوحه پایتخت این کشور مشاهده شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه