پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز قتل‌عام تروریستها، به دست تروریست‌ها

نگاه روز

قتل‌عام تروریستها، به دست تروریست‌ها

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 81، سال دوازدهم، اردیبهشت و خرداد 1393، رویه 14

یک سال پیش آقای سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان به تروریستها در سوریه هشدار داد که سرانجام آنها قتل‌عام است و بهتر است تا دیر نشده است، سوریه را ترک کنند و به سرزمین‌های خود بازگردند.

هنگامی این سخنان گفته شد که تروریستها هنوز مست بادهٔ پیروزی بودند، مرزهای ترکیه و لبنان به رویشان گشوده بود، دلارهای نفتی عربستان و قطر آنان را از مال دنیا بی‌نیاز کرده بود، بهترین جنگ‌افزارها در اختیارشان قرار میگرفت و حتا برای اینکه از نظر «شهوت رانی» نیز در مضیقه قرار نگیرند، با فتوای مفتی‌های عربستان سعودی دختران و حتا زنان شوهرداری از سرزمینهای عربی برای انجام «جهاد نکاح» عازم سوریه شدند و...

اما به دنبال ناکام ماندن تهدید رییس جمهور آمریکا مبنی بر یورش نظامی به سوریه، کشورهای حامی تروریستها، «دست و دلشان» سست شد و از همه مهمتر اینکه افزایش آمار اروپاییان حاضر در صف تروریستها در سوریه، حکومتهای اروپایی را سخت به وحشت انداخت و اندیشهٔ بازگشت آنان به کشور، بدل به دغدغهٔ اصلی مقامهای اطلاعاتی و انتظامی این کشورها گردید.

در این راستا، سازمان اطلاعات نظامی انگلیس اعلام کرد که بازگشت پیکارجویان انگلیسی [تروریستها] از سوریه، بزرگ ترین تهدید علیه امنیت ملی این کشور است.

شمار بالای تروریستهای اروپایی به ویژه از کشورهای کوچکی مانند بلژیک، آرامش جوامع این کشورها را به سختی تهدید میکند.

راه حل این مساله، به اجرا گذاردن طرحی بود که زودهنگام آقای نصرالله آن را به تروریستها یادآور گردید؛ اما گوش شنوایی وجود نداشت.

با به اجرا درآمدن طرح قتل‌عام تروریستها به دست خودشان، نبردهای سنگین میان داعش (حکومت شام و عراق) و جبههٔ النصره آغاز شد و باعث کشتار بسیار از دو سوی گردید. این کشتار وحشیانه که با راهبری سازمان اطلاعاتی حزب در قالب کمکهای مالی و تسلیحاتی به آنان انجام میگیرد، از آغاز سال مسیحی تاکنون بیش از 4000 هزار تن از تروریستها به دست یکدیگر کشته شدهاند و تنها در ماه ژانویه بیش از هزار تن از آنان به هلاکت رسیدند.

در حرکتی تلافی جویانه، داعش در برابر کشتار 54 تن از نیروهای خود به دست تروریستهای جبههٔ النصره، آنان نیز 100 تن از اسیران این جبهه را قتل‌عام کردند.

برخورد این دو گروه و هم چنین گروه‌های کوچکتر مانند «گردان البصیری» و «گردان احمدالجندی» باعث آن گردیده است که تروریست برای در امان ماندن از قتل‌عام، خود را به ارتش تسلیم نمایند.

در این میان، تروریستها که در شرایط روحی و روانی سختی قرار گرفته‌اند و امید خود را به پیروزی از دست داده‌اند، کشورهای تامین کننده پول و جنگ‌افزار و نیز یک دیگر را به آتش بس و واگذار کردن مناطق زیر اشغال خود به ارتش سوریه، تهدید می‌کنند. مجموعهٔ این مسایل نشان می‌دهد که دخالت مستقیم ترکیه، عربستان سعودی و قطر در نبرد علیه دولت سوریه، همراه با پول‌های آمریکا و کمکهای ناتو، کارساز نبوده است و تروریستها در پی رهانیدن جان خود از «تلهٔ مرگ» سوریه هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه