سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان برخورد پلیس با یادگاری‌نویسی بر آثار تاریخی

یادمان

برخورد پلیس با یادگاری‌نویسی بر آثار تاریخی

به گزارش ایسنا

اصلی ترین فلسفه وجودی حضور و فعالیت یگان حفاظت میراث فرهنگی حفاظت از آثار و میراث فرهنگی گذشتگان ماست و ماموران این یگان و ماموران پلیس صددرصد با چنین مواردی برخورد خواهند کرد.

آسیب‌رساندن به آثار و بناهای تاریخی موضوع جدیدی نیست و هرچند وقت یکبار خبرهایی ازتخریب و آسیب‌رسیدن به یک بنا منتشر می‌شود، در این میان اما آنچه که بسیار به چشم می‌خورد یادگاری نویسی روی آثار و بناهای تاریخی است، موضوعی که رییس پلیس پیشگیری ناجا از برخورد با آن خبر داده و از شهروندان هم خواسته که هرگونه تخریب و تعرض به آثار تاریخی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

سردار محمد شرفی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اینکه آیا پلیس در مواردی مانند تخریب آثار تاریخی و نیز نوشتن یادگاری و آسیب زدن به این آثار ورود می‌کند گفت:‌ اصلی ترین فلسفه وجودی حضور و فعالیت یگان حفاظت میراث فرهنگی حفاظت از آثار و میراث فرهنگی گذشتگان ماست و ماموران این یگان و ماموران پلیس صددرصد با چنین مواردی برخورد خواهند کرد.

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ادامه داد:‌ در هرجایی میراث و آثار تاریخی نشان شده یا دارای سند، مورد هر نوع تعرض، تخریب و دست درازی از تخریب و سرقت گرفته تا نگارش یادگاری و کنده‌کاری قرار بگیرد، یگان حفاظت میراث فرهنگی موظف به برخورد با آن بوده و حتما با آن برخورد خواهد کرد.

شرفی در مورد اینکه آیا مردم می‌توانند چنین مواردی را به پلیس گزارش کنند نیز گفت: ما از مردم می‌خواهیم که اگر با هرگونه تخریب، تعرض و دست درازی و ... به آثار تاریخی مواجه شدند موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به ما گزارش کنند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.

وی در مورد برخورد با قاچاق اشیای عتیقه نیز گفت: در این زمینه نیز ماموران پلیس پیشگیری و ماموران یگان حفاظت پلیس پیشگیری اقدامات قابل توجهی را انجام داده و تاکنون با موارد متعددی از قاچاق این آثار و نیز کلاهبرداری در این حوزه برخورد کرده‌اند.

به گفته رییس پلیس پیشگیری ناجا مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ علاوه بر اینکه با کلانتری‌ها و مراکز پلیس در ارتباط است، دارای ارتباط با یگان حفاظت نیز بوده و در صورت تماس شهروندان موضوعات مرتبط به آنان نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه