پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نوشت‌افزارهایی که در ایران تولید نمی‌شود

خبر

نوشت‌افزارهایی که در ایران تولید نمی‌شود

لوازم‌التحریرهایی که طرح ایرانی اسلامی دارند نیز تولید داخل نیست بلکه طرح ایرانی دارد و در کشور دیگری تولید می‌شود و اصلا در ایران تولید نمی‌شود.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

خبرگزاری فارس- گروه فرهنگی: برای تهیه نوشت‌افزار ایرانی به یکی از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی رفته بودم تا دفتر نقاشی و مدادرنگی خریداری کنم. وارد فروشگاه که شدم بخشی را به فروش لوازم‌التحریر اختصاص داده بودند که رنگ در رنگ و طرح به طرح در کنار یکدیگر چیده شده بودند.

با توجه به اینکه دوست داشتم هم طرح‌های متنوع لوازم التحریر اسلامی - ایرانی را ببینم و هم اینکه از آنها تهیه کنم. در میان انبوه لوازم‌التحریرها چشم چرخاندم تا طرح‌های آشنایی که این روزها بسیار تبلیغ می‌شود را پیدا کنم. ولی تنها با چند دفتر که در یک قفسه چیده شده بود روبرو شدم.

از فروشنده فروشگاه پرسیدم که لوازم‌التحریری مثل مداد رنگی، پا‌ک‌کن، مداد تراش و ... با طراحی ایرانی و اسلامی ندارید؟ که پاسخ داد اطلاع ندارم که این قبیل محصولات هم تولید شده یا نه!

وقتی با این پاسخ روبرو شدم گفتم خب اشکال نداره لوازم‌التحریر تولید ایران می‌خواهم که گفت: همان لوازم‌التحریرهایی که طرح ایرانی اسلامی دارند نیز تولید داخل نیست بلکه طرح ایرانی دارد و در کشور دیگری تولید می‌شود و اصلا در ایران تولید نمی‌شوند.

در همین حین ناگهان یادم افتاد که مگر چند سال از بیانات رهبری در حوزه حمایت از تولید ملی و داخلی گذشته است که نهادها و موسسات تولید کننده نوشت‌افزار، که با تبلیغات فراوان و همکاری رسانه‌ها در حال عرضه آثارشان در حجم وسیع هستند، تولید داخل را وانهاده و به بهانه‌های مرسوم در این روزها (اغلب بهانه‌های اقتصادی) تولید محصولاتشان را به خارجی‌ها واگذار کرده‌اند. بعلاوه اینکه در این بین نقص سیستم توزیع محصولات فرهنگی را نیز باید اضافه کرد. سیستم توزیع به خاطر سودآوری پایین برخی لوازم‌التحریر از توزیع این گروه از محصولات بعضا اجتناب کرده و چرخه رساندن محصول به دست مصرف کننده را ناقص نموده‌اند.

البته در این میان نیت این نیست مقصریابی شود ولی در هر صورت باید چاره‌ای اندیشیده شود تا محصولاتی که به اسم محصولات داخلی در حال گسترش است و با حجم استقبال خوبی نیز روبرو شده، در مرحله تولید نیز داخلی شود تا مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان محصولات فرهنگی نیز مرتفع شود.

این موضوع نیز از دیده پنهان نیست که این اقدام فرهنگی (عرضه محصولاتی که طراحی ایرانی داشته، اقدامی مثبت در برابر لوازم‌التحریرهایی با طراحی خارجی است) بسیار اقدام مثبتی در این حوزه است و باید از دست‌اندرکاران این عرصه تقدیر بعمل آورد.

*

در نهایت تنها با خرید یک دفتر نقاشی با طرحی از کلاه قرمزی و یک بسته مداد شمعی خارجی (با قیمت 10000 تومان) از فروشگاه خارج شدم و برای تولیدکنندگان داخلی که به خاطر عدم حمایت از آنها در حال ورشکستگی هستند و سرمایه‌های ملی که به پیشرفت کشورهای غربی می‌انجامد افسوس خوردم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه