دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش کشتی آزاد و حسرتی که برای ورزش ایران گذاشت/ مصدومیت طلا کش!

ورزش

کشتی آزاد و حسرتی که برای ورزش ایران گذاشت/ مصدومیت طلا کش!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: آخرین روز از رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن در حالی با حضور مدعیان اوزان 66 و 96 کیلوگرم پیگیری شد که شکست و ناکامی دو نماینده کشورمان شوک بزرگی به کاروان کشتی ایران وارد آورد.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | New Balance 530 Lifestyle Unisex Beyaz Spor Ayakkabı Kadin Spor Ayakkabı & Sneaker 4127850 , Network-presidentsShops

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، رضا یزدانی، آزادکار توانمند وزن 96 کیلوگرم کشورمان در حالی پای به میدان المپیک گذاشت که همگان او را شانس مسلم کسب مدال طلا می‌دانستند اما مصدومیت نابهنگام باعث شد تا این دلاورمرد مازنی کشتی ایران در یک قدمی فینال، وداعی تلخ با المپیک 2012 لندن داشته باشد.

کاروان کشتی ایران شوکه شد!
رضا یزدانی با قرار گرفتن در گروهی سخت و به رغم قرعه‌های بسیار دشوار جانانه جنگید اما سرانجام مغلوب مصدومیت نابهنگام خود شد! آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در دور دوم به مصاف "عبدالسلام گادیسوف" از روسیه رفت و توانست در یک کشتی زیبا و دیدنی با نتایج (صفر بر 3)، (3 بر صفر) و (2 بر یک)  بر حریف خود غلبه کند. یزدانی با این پیروی به دور بعد رفت و در مصاف با "ماگومد موسایف" از قرقیزستان موفق شد با نتایج (2 بر صفر) و (4 بر 2) حریف خود را از پیش رو بردارد و با شایستگی راهی مرحله نیمه نهایی پیکارهای وزن 96 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن شود.

این همان مرحله‌ای بود که یزدانی هیچگاه در زندگی ورزشی خود آنرا فراموش نخواهد کرد، چراکه در همان ابتدای مصاف با "والری آندریتسوف" از اوکراین دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانو شد و به رغم اصرار بر کشتی گرفتن نتوانست به کار خود ادامه دهد. بدین ترتیب یزدانی در یک قدمی فینال متوقف شد تا همچنان کشتی آزاد ایران را در حسرت طلای المپیک 2012 لندن نگه دارد. از سویی دیگر "والری آندریتسوف" از اوکراین و "استفان وارنر" از آمریکا راهی دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن شدند تا عصر امروز برای رسیدن به مدال طلا رودرروی یکدیگر قرار گیرند.

مهدی تقوی، نخستین ناکام روز آخر
پیش از مصدومیت رضا یزدانی و شوک بزرگ کاروان کشتی ایران، باخت مهدی تقوی هم در وزن 66 کیلوگرم باعث بهت و تعجب رسول خادم و اعضای کادر فنی این تیم شد. تقوی که دو مدال طلای قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در حالی در دور نخست به مصاف "لوپز" کوبایی رفت که انگار از آن تقوی همیشگی فرسنگ‌ها دور بود! این کشتی حساس در شرایطی به سود این حریف توانمند کوبایی به پایان رسید که تقوی در طول سه تایم مبارزه حتی سایه‌ای از قهرمان جهان را نداشت و به راحتی سرنوشت کشتی را به گوی شانس و اقبال سپرد.

مهدی تقوی در دور نخست پیکارهای وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن، آنچنان اسیر قدرت بدنی بالای حریف سرسخت کوبایی خود شد که در نهایت با نتایج (صفر بر یک)، (یک بر صفر) و (صفر بر3) برابر این حریف شکست خورد. البته تقوی قبل از به خود آمدن، شانس حضور در گروه بازنده‌ها و جدال برای کسب مدال برنز را نیز از دست داد و با عدم راهیابی این کوبایی به فینال وزن 66 کیلوگرم، تقوی هم وداعی زودهنگام با المپیک 2012 لندن داشت. در این وزن "سوشیل کومار" از هندوستان و "تاتسوهیرو یونیمیتسو" از ژاپن به دیدار فینال وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن راه یافتند و باید عصر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف هم بروند.

پیکارهای اوزان 66 و 96 کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن راس ساعت 12 امروز در سالن اکسل آغاز شده و عصر امروز با مشخص شدن نفرات برتر این اوزان به پایان می‌رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه