دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش نتایج تکواندو در المپیک رضایت‌بخش نبود/ با غرض و بی مهابا به ما تاختند!

ورزش

نتایج تکواندو در المپیک رضایت‌بخش نبود/ با غرض و بی مهابا به ما تاختند!

مدیر فنی تیم ملی تکواندوی کشورمان گفت: کسب یک مدال نقره در مسابقات تکواندوی المپیک لندن برای ما هم راضی کننده نیست با این حال بهتر است انتقادات از ملی پوشان تکواندوی ایران منصفانه باشد.

nike air force 1 low uv | SBD - 100 Release Date - nike lebron ambassador 7 360 2017 edition appraise Tech Grey CT8527 - nike lunar woven chukka rainbow color wheel drive

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق افزود: این دوره از مسابقات تکواندوی المپیک با شگفتی‌های زیادی همراه بود و خیلی از معادلات بهم خورد که نشان دهنده سطح فنی بالای مسابقات است.

وی در ادامه افزود: تیم دو نفره ایران در بخش مردان مسابقات تکواندوی المپیک 2012 لندن به یک مدال نقره دست یافت که در مقایسه با تعداد نفرات این تیم نمی‌توان از آن به عنوان نتیجه ضعیف یاد کرد. انتظار بیشتری از ملی‌پوشان تکواندوی ایران داشتیم و کسب یک مدال نقره توسط آنها در لندن برای ما هم راضی کننده نیست.

مدیر فنی تیم ملی تکواندوی ایران ادامه داد: بدون شک در آینده‌ای نزدیک در نشستی با حضور کارشناسان به دقت نتایج و عملکرد ملی پوشان خود را بررسی کرده و دلایل کسب نتیجه ضعیف در المپیک لندن را شفاف اعلام خواهیم کرد.

ساعی در مورد مبارزات یوسف کرمی و نوع مبارزات او گفت: یوسف در تمرینات آماده سازی صبح روز مسابقات خیلی سرحال و قبراق پا می‌زد به طوری که نمی‌توانستم "میت" را جلوی ضرباتش کنترل کنم.

وی تاکید کرد: ما از کرمی انتظار چنین مبارزاتی را نداشتیم اما بهرحال این اتفاق برای هر ورزشکاری ممکن است رخ دهد. این اتفاق مختص به یوسف کرمی نبوده و برای خیلی از ورزشکاران در همین مسابقات به وقوع پیوست.

 

مدیرفنی تیم ملی تکواندوی کشورمان افزود: در میدان بزرگی چون المپیک که جو سنگینی حاکم است وجود 20 درصد استرس برای ورزشکاران قابل قبول است اما فکر می‌کنم کرمی بالای 50 درصد استرس داشت و همین موضوع باعث افت او شد و نتوانست از توانایی‌هایش بهره ببرد.

دارنده سه مدال المپیک به کسب مدال نقره باارزش محمد باقری معتمد در المپیک هم اشاره کرد و گفت: متاسفم که برخی از دوستان این مدال باارزش و پراهمیت را "کثیف" نامیده‌اند. این مدال دل 70 میلیون ایرانی را شاد کرد. واقعا این درست نیست که از روی غرض و بی‌مهابا به قهرمانان خود بتازیم. بهتر است بادقت عملی بیشتر و با رعایت انصاف انتقاد کنیم.

مدیر فنی تیم ملی تکواندوی کشورمان تصریح کرد: من نمی‌گویم کسی انتقاد نکند، هر کارشناسی این حق قانونی را دارد که براساس برداشت‌های خود انتقاد کند اما حرف من این است که صادقانه، با رعایت انصاف و سازنده انتقاد کنیم، نه اینکه چشم‌ها را بسته دست به تخریب قهرمانان خود بزنیم و از دروغ گفتن هم هیچ ابایی نداشته باشیم.

ساعی در پایان گفت: در همین مسابقات "لوپز"، "بحری"، "سارمینتو"، کره‌ای‌ها و خیلی دیگر از قهرمانان صاحب نام جهان باخته و حذف شدند. آیا آنها هم با قهرمانان خود چنین برخورد می‌کنند؟

قابل ذکر است رقابت‌های تکواندوی در بازی‌های المپیک 2012 لندن با قهرمانی تیم اسپانیا به پایان رسید و تیم ایران با تک مدال نقره محمد باقری معتمد به کار خود پایان داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه