یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش لباس متفاوت ورزشکاران ما روی سکوی المپیک/ مقایسه ایران با دیگر کشورها

ورزش

لباس متفاوت ورزشکاران ما روی سکوی المپیک/ مقایسه ایران با دیگر کشورها

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: ورزشکاران تمام کشورها با استفاده از لباس‌های متحدالشکل در طول بازی‎های المپیک، اتحاد، انضباط و یکدست بودن خود را حتی به هنگام حضور در مراسم توزیع مدال‏ها به نمایش گذاشتند و این در حالی بود که ورزشکاران ایران حتی در این مراسم هم ست یکدست به تن نداشتند.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از اعزام کاروان ورزش ایران به محل برگزاری سی‏امین دوره بازی‏های المپیک درلندن، تهیه لباس اعضای این کاروان یکی از دغدغه‏های مسئولان کمیته ملی المپیک بود که تقریبا تا یکی دو ماه مانده به آغاز این بازی‏ها ادامه داشت.

مسئولان کمیته ملی المپیک با در نظر گرفتن اهمیت لباس ورزشکاران ایران در نظر داشتند از آخرین و جدیدترین مد دنیا برای تهیه لباس ورزشکاران ایران استفاده شود تا آنها بدون دغدغه‏ای از این بابت راهی میدان المپیک شوند. به هر حال المپیک محل گردهمایی بهترین‏های ورزش جهان است که با بهترین شرایط - حتی به لحاظ ظاهری - کنار هم جمع می‏شوند تا ارائه‌گر بهترین عملکرد ممکن باشند.

بدون شک داشتن لباس مناسب و متناسب و حداقل یکدست یکی از فاکتورهایی است که کمک می‏کند تا زمینه لازم برای داشتن بهترین شرایط فراهم شود، طوری که بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک در راستای رایزنی‏هایی که این کمیته با شرکت‎های خارجی برای تهیه البسه کاروان ایران انجام می‏داد، تاکید کرده بود یکی از فاکتورهای اصلی برای حفظ آرامش ورزشکار در مسابقات، استفاده از پیشرفته‌ترین لباس و وسایل ورزشی است.

البته توجه به پوشش ورزشکاران به خصوص برای حضور در المپیک در هیچ یک از کشورها قابل کتمان نیست. مسئولان ورزش در تمام کشورها ورزشکاران خود را با ظاهری آراسته و به خصوص یکدست راهی بازی‌ها می‌کنند تا در هر شرایطی از این نظر قابل تشخیص با ورزشکاران دیگر کشورها باشند.

یکی از صحنه‌هایی که آراسته و یکدست بودن ورزشکاران ملیت‌های مختلف در آن نمود بیشتری پیدا می‌کند، مراسم توزیع مدال‌هاست، جائیکه بهترین‌ها نماد کشورشان می‌شوند و آراسته و یکدست بودن آنها می‌تواند بیشتراز همیشه اتحاد و انضباط آنها را نمایش دهد. این در حالی است که ورزشکاران کاروان ایران در تمام مراسم توزیع مدال لباس متحد الشکل نداشتند.

  لباس برخی از اعضای کاروان ایران در مراسم اهدای مدال متحدالشکل نبود

از مجموعه ورزشکاران اعزامی به المپیک لندن، 12 نفر از آنها رقابت‏های خود با مدال‌آوری به پایان رساندند و این یعنی حضور نمایندگان ایران در 12 مراسم توزیع مدال برگزار شده؛ حضور ورزشکاران مدال‌آور ایران با لباس‏های یکدست و متحدالشکل در این مراسم می‏توانست گوشه‌ای از اتحاد، آراستگی، انضباط و حتی حرفه‌ای‌گری ورزش ایران را جلوه‌گر شود اما ... .

تنها تعدادی از ورزشکاران ایران با لباس اصلی کاروان و به صورت متحدالشکل در مراسم اهدای مدال حاضر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، لباس تمام ورزشکاران مدال‌آور ایران به هنگام دریافت مدال طلا، نقره یا برنزخود یکدست نبود. این در حالی بود که ورزشکاران سایر کشورها در رشته‏های مختلف علاوه بر اینکه ظاهری یکدست حتی به هنگام تمرین داشتند، در مراسم توزیع مدال‏ها نیز با ست ورزشی یکدست روی سکو رفتند.

نمونه این موضوع روسیه بود که اتفاقا ورزشکاران آنها در مراسم توزیع مدال‏های کیانوش رستمی، نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی و امید نوروزی حضور داشتند. لباس ورزشکاران ایران در این مراسم متفاوت از یکدیگر است در حالیکه ورزشکاران مدال‌آور روسیه با داشتن لباس‎هایی متحدالشکل به رنگ قرمز و سفید به راحتی قابل تشخیص هستند. 

ورزشکاران روسیه در تمام رشته‎ها با لباس متحدالشکل مدال‌های خود را دریافت کردند

کاروان ورزش ایران برای نخستین باردر طول تاریخ تعداد مدال‏های کسب شده خود از یک دوره المپیک را دو رقمی کرده است. استفاده از لباس‌های یکدست و متحدالشکل به هنگام بالا رفتن از روی سکو و دریافت مدال قهرمانی، می‌توانست این موفقیت را بزرگ‏تر و حرفه‏ای‌تر جلوه کند اما حضور متفاوت ورزشکاران ایران در مراسم توزیع مدال‏ها مانع از آن شد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه