یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش حسرت کشتی آزاد در کسب مدال طلای المپیک لندن

ورزش

حسرت کشتی آزاد در کسب مدال طلای المپیک لندن

آخرین روز از رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن در حالی با حضور مدعیان اوزان 66 و 96 کیلوگرم پیگیری شد که شکست و ناکامی دو نماینده کشورمان‎ ‎، شوک بزرگی به کاروان کشتی ایران وارد آورد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

رضا یزدانی، آزادکار توانمند وزن 96 کیلوگرم کشورمان در حالی پای به میدان المپیک گذاشت که همگان او را شانس مسلم کسب مدال طلا می‌دانستند، ولی مصدومیت نابهنگام باعث شد تا این دلاورمرد مازنی کشتی ایران در یک قدمی فینال، وداعی تلخ با المپیک 2012 لندن داشته باشد.

کاروان کشتی ایران شوکه شد!‏

رضا یزدانی با قرار گرفتن در گروهی سخت و باوجود قرعه‌ای بسیار دشوار جانانه جنگید، ولی مغلوب مصدومیت نابهنگام خود شد! آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در دور دوم به مصاف «عبدالسلام گادیسوف» از روسیه رفت و در یک کشتی زیبا و دیدنی با نتایج (صفر بر 3)، (3 بر صفر) و (2 بر یک) بر حریف خود غلبه کرد. یزدانی با این پیروزی به دور بعد رفت و در مصاف با «ماگومد موسایف» از قرقیزستان با نتایج (2 بر صفر) و (4 بر 2) حریف خود را از پیش رو برداشت تا با شایستگی راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن شود.

این همان مرحله‌ای بود که یزدانی هیچگاه در زندگی ورزشی خود آنرا فراموش نخواهد کرد، چراکه در مصاف با «والری آندریتسوف» از اوکراین دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانو شد و با وجود اصرار بر کشتی گرفتن نتوانست به کار خود ادامه دهد. یزدانی در یک قدمی فینال و کسب مدال المپیک متوقف شد تا همچنان کشتی آزاد ایران در حسرت طلای المپیک 2012 لندن بماند.

مهدی تقوی، ناکام روز آخر

پیش از مصدومیت رضا یزدانی و شوک بزرگ کاروان کشتی ایران، باخت مهدی تقوی در وزن 66 کیلوگرم، باعث بهت و تعجب رسول خادم و اعضای کادر فنی این تیم شد.‏

‏ تقوی که دو مدال طلای قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، دور نخست به مصاف «لوپز» کوبایی رفت که انگار از آن تقوی همیشگی فرسنگ‌ها دور بود! این کشتی حساس در شرایطی به سود این حریف توانمند کوبایی به پایان رسید که تقوی در طول سه تایم مبارزه حتی سایه‌ای از قهرمان جهان را نداشت و به راحتی سرنوشت کشتی را به گوی شانس و اقبال سپرد.

مهدی تقوی در دور نخست پیکارهای وزن 66 کیلوگرم، آنچنان اسیر قدرت بدنی بالای حریف کوبایی شد که با نتایج (صفر بر یک)، (یک بر صفر) و (صفر بر3) شکست خورد. البته تقوی قبل از به خود آمدن، شانس حضور در گروه بازنده‌ها و جدال برای کسب مدال برنز را نیز از دست داد و با صعود نکردن این کوبایی به فینال، تقوی هم وداعی زودهنگام با المپیک 2012 لندن داشت.

تشدید آسیب دیدگی قدیمی ‏

رئیس تیم پزشکی کاروان ایران در المپیک درباره وضع رضا یزدانی به آسیب‌دیدگی‎ ‎این کشتی گیر اشاره کرد و گفت: فشار وارده بر زانوی رضا یزدانی، زیاد بود و همان‏‎ ‎مصدومیت قدیمی‌اش را تحت تاثیر قرار داد‎.

‎لطفعلی پورکاظمی، درباره مصدومیت رضا یزدانی گفت:بیشتر ورزشکاران المپیکی ایران‏‎ ‎آسیب‌های ورزشی دارند که در جریان بازی‌های المپیک به دلیل فشار بالای رقابت‌ها این‎ ‎آسیب دیدگی‌‌ها به خصوص از ناحیه زانو، کمر و گردن بیشتر می‌شود و امری کاملاً طبیعی‎ ‎است‎.

‎وی افزود: رضا یزدانی از جمله ورزشکاران المپیکی ما بود که آسیب دیدگی‌‏‎ ‎قدیمی داشت و با سعی و تلاشی که می‌کرد به مبارزاتش ادامه داد، ولی در جریان‏‎ ‎آخرین رقابتش فشار زیادی به زانویش وارد شد و نتوانست به کارش ادامه دهد. او، بهترین‏‎ ‎شرایط را داشت، اما ورزش حرفه‌ای همین است و در یک لحظه، ورزشکار را از‏‎ ‎ادامه کار باز می‌دارد‎.

دلسوزی‎طلایی برای یزدانی

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: واقعا دلم برای یزدانی می‌سوزد که با مصدومیت روبرو شد و نتوانست به فینال راه یابد.

محمد طلایی، پس از مصدومیت رضا یزدانی و نرسیدن او به دیدار فینال تصریح کرد: مصدومیت یزدانی از قبل بود، ولی در این رقابت‌ها تشدید و رباط و مینیسک پای او پاره شد. زمانی که یزدانی، حریف روسی خود را برد، طلا در دستانمان بود، ولی نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاد. جدیترین حریف یزدانی همان گادیسوف روس بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره عملکرد تقوی، تصریح کرد: فکر می‌کنم او از زمانی که ساعت 4 بعدازظهر روز گذشته وزن‌کشی کرد، دچار مشکل شد زیرا ساعت 8 صبح دیروز مسابقه داد و این موضوع، مهمترین عامل در شکست او بود. او از لحاظ روحی آماده نبود.وی بار دیگر با اشاره به حذف ناباورانه رضا یزدانی گفت: واقعا دلم برای یزدانی می‌سوزد. او مستحق طلا بود و اگر دچار مصدومیت نمی‌شد، طلای المپیک را از آن خود می‌کرد.
 
منبع:
روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه