پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان عدم اطلاع رسانی به موقع کاوش ها شایعات در جامعه را گسترش می دهد

یادمان

عدم اطلاع رسانی به موقع کاوش ها شایعات در جامعه را گسترش می دهد

برگرفته از خبرگزاری موج

 عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی افراز گفت: در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع و شفاف در خصوص کاوش های محوطه های تاریخی، شایعات در جامعه بیشتر و قویتر می شود.

علیرضا افشاری، عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی افراز در خصوص اقدام سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد محدودیت در زمینه اطلاع رسانی کاوش های محوطه های تاریخی در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: این تصمیم پیامدهای نامطلوبی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: به طور قطع، عدم اطلاع رسانی در این زمینه علاوه بر ایجاد سردرگمی، شکاف بین بدنه دولتی با دوستداران میراث فرهنگی را عمیق تر می کند.
افشاری گفت: با کم شدن خبرها در ارتباط با آثار تاریخی ممکن است حساسیت جامعه نسبت به این آثار کاهش یابد.
وی در خصوص دلایل سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد محدودیت در اطلاع رسانی، خاطر نشان ساخت: به طور عمده خبرهایی که در این زمینه کار می شود، انتقادی است.
عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی افزود: سازمان میراث فرهنگی برای بهبود وجه خود چنین محدودیتی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در صورتی که اگر این سازمان با حسن نیت روی خبرها کار کرده و برای آنها جوابیه تنظیم کند، قادر خواهد بود از پوشش اخبار و توان بالقوه علاقمندان به عنوان یک فرصت استفاده کند.
افشاری تصریح کرد: تقویت شایعات تنها نتیجه مقابله با امر اطلاع رسانی است.
وی گفت: مقابله سازمان میراث فرهنگی با امر اطلاع رسانی در ارتباط با محوطه های تاریخی به بهانه مقابه با سودجویان و ایجاد انحصار در این زمینه منطقی نیست.
عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی افراز افزود: این اقدام سازمان میراث فرهنگی مثل این است که سایر دستگاه ها نیز خود را تنها متولی تهیه خبر بدانند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی ضعیف سبب خواهد شد، سازمان میراث فرهنگی از نظرات یک طیف وسیع از متخصصان بی بهره بماند.
افشاری اظهار داشت: از سوی دیگر با ادامه این روند هیچ امکانی برای آسیب شناسی مسایل رایج نیز وجود نخواهد داشت.
وی گفت: به طور قطع حقوق بگیران سازمان میراث فرهنگی از عملکرد این مجموعه انتقاد نمی کنند و اگر انحرافی در کارها باشد، در حد شایعه، اما بیشتر و قویتر در جامعه منتشر خواهد شد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه