جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ایجاد تونل غیر قانونی در زیر بافت تاریخی یزد

یادمان

ایجاد تونل غیر قانونی در زیر بافت تاریخی یزد

 

به گزارش خبرنگار موج، این تونل به وسیله رییس هتل های زنجیره ای مهر با هدف اتصال دو خانه تاریخی که اکنون تبدیل به هتل شده، انجام گرفته است.
طی سال گذشته دکتر محتاج الله با هدف ایجاد هتل در بافت تاریخی یزد اقدام به خریداری چند خانه تاریخی کرده و با مرمت آنها، این اماکن را به هتل تبدیل می کند. پیش از این دوستداران تاریخ یزد بر این اعتقاد بودند که وی حافظ میراث فرهنگی و تاریخی یزد خواهد بود، اما طی ماه های اخیر، صاحب هتل های زنجیره ای مهر بدون نظر مسئولین سازمان میراث فرهنگی و با هدف اتصال این خانه های تاریخی یا هتل های فعلی، تونلی به طول 200 تا 300 متر در زیر بافت تاریخی یزد ایجاد می کند.
در مسیر این تونل چندین قنات وجود داشته که پیمانکار اقدام به مسدود کردن آنها می کند. همچنین در شرایطی که تاکنون مطالعات باستان شناسی در بافت تاریخی یزد انجام نشده است، بر اساس شنیده ها مقادیری سفال در مسیر تونل احداثی کشف می شود. برخی کارشناسان معتقدند مطالعه بر روی این سفال ها می تواند بخش هایی از تاریخ یزد را برای محققین آشکار سازد.
سازمان میراث فرهنگی یزد طی ماه گذشته از مالک هتل های زنجیره ای مهر شکایت و حکم جلب نامبرده را از مراجع قضایی دریافت کرده اما تا کنون این شخص بنا به دلایل نامعلوم بازداشت نشده است.
مردم یزد بر این اعتقادند که صاحب هتل های زنجیره ای باید به اذهان عمومی پاسخ بگوید که با چه مجوزی اقدام به حفر تونل در زیر بافت تاریخی این شهر به صورت غیر قانونی کرده و چرا دستگاه قضایی در برابر این تخلف سکوت اختیار می کند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه