سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس: آتش‌سوزی «بختگان» تعمدی بوده است

زیست بوم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس: آتش‌سوزی «بختگان» تعمدی بوده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بختگان موجب سوختن بیش از ۷۰۰ الی ۸۰۰ هکتار از این منطقه شده است، اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که احتمالا این آتش‌سوزی توسط عامل انسانی و به عمد رخ داده است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | CZ0948 - size 10 air jordan high heels - Nike Air Max 95 OG Neon 2020 (PS) - 001

حسینعلی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد آتش سوزی منطقه حفاظت شده بختگان گفت: با وجود اینکه تمامی نیروهای استان اعم از نیروهای محیط زیست، سپاه پاسداران، هلال احمر، بسیج و حتی مردم به کمک آمده‌اند، اما تا شب گذشته هنوز آتش‌سوزی در این منطقه اطفا نشده بود.

وی ادامه داد: این منطقه بسیار صعب العبور است و انتقال تجهیزات به آنجا بسیار دشوار است و به کندی صورت می‌گیرد، همچنین به دلیل اینکه با وزش شدید باد روبرو هستیم، در نقطه‌ای آتش خاموش و در نقطه‌ای دیگر دوباره شعله ور می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تاکنون حدود بیش از ۷۰۰ الی ۸۰۰ هکتار از مراتع منطقه بختگان آسیب دیده است، افزود: آتش بسیار گسترده از و از تمامی جهات افزایش پیدا می‌کند، بنابراین اطفا آن بسیار سخت است، صبح روز گذشته گمان کردیم که آتش خاموش شده اما در پایش نهایی متوجه شدیم، آتش در منطقه دیگری شعله‌ور شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: در چنین شرایطی حتی بالگرد آب‌پاش هم نمی‌تواند؛ تاثیری داشته باشد، بلکه بیشتر به نیروی انسانی نیاز داریم و باید امیدوار باشیم که وزش باد کم شود.

وی در مورد دلایل رخداد این حادثه اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که این آتش سوزی‌ها منبع انسانی دارد و دستگاههای نظارتی در حال بررسی هستند.

وی با تاکیدبراینکه احتمال عمدی‌بودن آتش‌سوزی نیز بسیار زیاد است، افزود: پس از رسیدن به نتیجه، اشد مجازات در انتظار عاملان آتش سوزی خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه