سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم 500 هکتار عرصه جنگلی در بافت طعمه حریق شد

زیست بوم

500 هکتار عرصه جنگلی در بافت طعمه حریق شد

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بافت گفت: بین 400 تا 500 هکتار از جنگل های مناطق حفاظت شده این شهرستان امسال طعمه حریق شده است.

فریبرز امام بخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در مناطق گوغر، خبر و دشتاب شهرستان بافت بیشترین موارد آتش سوزی را شاهد بوده ایم.

وی به آتش سوزی درختان جنگلی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: 15 هکتار عرصه جنگلی در این حادثه طعمه حریق شد.

وی علت آتش سوزی عصر دیروز درختان جنگلی در منطقه بندر گوغر را سهل انگاری رهگذران و گردشگران عنوان کرد.

رییس اداره منابع طبیعی بافت از اقدام بموقع نیروهای امدادی و یگان های امداد منابع طبیعی، نیروهای امدادی هلال احمر و اهالی روستاهای اطراف برای اطفای حریق گسترده تقدیر کرد و گفت: این آتش سوزی پس از 2 ساعت مهار شد.

وی ارزش ریالی عرصه های آسیب دیده را بیش از 20 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این درختان از نوع کیکم، ارژن، بادام کوهی و گونه های مرتعی است.

رییس مرکز خدمات جهاد کشاورزی گوغر نیز از تلف شدن 130 کلنی زنبور عسل کشاورزان در آتش سوزی عصر دیروز منطقه بندر گوغر خبر داد و گفت: بیش از 320 میلیون ریال به کشاورزان و زنبورداران منطقه خسارت وارد شده است.

علی شهسواری بیان کرد: طی 60 روز گذشته چهارمین مورد آتش سوزی است که در مناطق جنگلی شهرستان بافت به وقوع پیوسته و تاکنون از سطح 170 هزار هکتار عرصه جنگلی بیش از 500 هکتار آن طعمه حریق شده است.

وی از مردم و گردشگران خواست با توجه به آغاز فصل گرما از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند و در صورت حضور در این مناطق از خاموشی کامل آتش مطمئن شوند.

شهرستان بافت با دارا بودن 170 هزار هکتار عرصه جنگلی اولین شهرستان استان از نظر وسعت ذخیره گاه های طبیعی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه