سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آتش‌سوزی در پلنگ دره قم مهار شد

زیست بوم

آتش‌سوزی در پلنگ دره قم مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده پلنگ دره استان طی بیش از شش ساعت تلاش بی‌وقفه محیط‌بانان و ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان به همراه دیگر گروه‌های امدادی مهار شد.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | SBD - 100 Release Date - nike free hyperfeel cheap women boots shoes sale Tech Grey CT8527 - lunar glides by nike cleats for sale on craigslist

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید رحمان دانیالی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده پلنگ دره واقع در بخش سلفچگان در سخنانی اظهار داشت: یکشنبه بعدازظهر در حوالی پاسگاه محیط بانی سمندری در این منطقه دچار حریق شد که متاسفانه به دلیل وزش باد به سمت منطقه، آتش‌سوزی به سرعت گسترش یافت.


وی افزود: خوشبختانه با توجه به حضور محیط‌بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در طرح سرشماری حیات وحش در منطقه پلنگ دره، وقوع آتش‌سوزی بلافاصله مشاهده و عملیات مهار حریق با توجه به شرایط حساس منطقه آغاز شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با آغاز عملیات مهار آتش‌سوزی، موضوع به ادارات کل مدیریت بحران، منابع طبیعی، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری سلفچگان و سازمان‌های مردم نهاد اطلاع‌رسانی و برای مهار حریق از جبهه‌های مختلف و جلوگیری از گسترش آن، درخواست اعزام گروه‌های امدادی انجام گرفت.


وی از حضور موثر و مشارکت گروه‌های مردمی بومی منطقه و همچنین اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در عملیات مهار آتش‌سوزی خبر داد و گفت: طی بیش از شش ساعت تلاش بی‌وقفه محیط‌بانان و ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم و گروه‌های امدادی این آتش‌سوزی که بیش از 25 هکتار از اراضی منطقه را درگیر ساخته بود، مهار شد.


دانیالی همچنین تصریح کرد: در حادثه آتش‌سوزی در منطقه پلنگ دره رییس اداره حیات وحش و یکی از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم دچار مسمومیت تنفسی شدند که بلافاصله با اورژانس هوایی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند و هم اکنون حال عمومی آنها خوب است و باید از حضور به موقع ماموران امدادی برای انتقال مصدومان حادثه قدردانی کنیم.


وی در پایان ضمن قدردانی از مدیران و کارشناسان نهادهای کمک رسان در مهار این آتش سوزی به ویژه مدیرکل و یگان ویژه حفاظت منابع طبیعی استان، خاطرنشان کرد: افزایش اعتبارات و تجهیزات برای آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با وقوع آتش سوزی ها و حوادث غیرمترقبه احتمالی در مناطق تحت مدیریت، بسیار مهم و حیاتی است که متاسفانه کمبودهای فراوانی در این بخش احساس می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه