جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مجلۀ فرهنگ‌نویسی در تارنمای فرهنگستان

خبر

مجلۀ فرهنگ‌نویسی در تارنمای فرهنگستان

تمامی شماره‌های منتشرشدۀ مجلۀ فرهنگ‌نویسی، ویژه‌نامۀ نامۀ فرهنگستان، به تفکیک مقالات، بر روی وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرار گرفت.

shock drop air force 1 full uv reactive | Nike

به گزارش تارنمای فرهنگستان و زبان و ادب فارسی، گروه فرهنگ‌نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از سال 1385 به‌منظور پیشبرد فرهنگ‌نگاری در کشور، بر آن شد تا یک مجلۀ تخصصی در زمینۀ فرهنگ‌نویسی و همچنین سلسله کتاب‌هایی را در این باره منتشر کند. مجلۀ فرهنگ‌نویسی یکی از ویژه‌نامه‌های مجلۀ نامۀ فرهنگستان است که حاوی مقالاتی است در زمینۀ مسائل نظری فرهنگ‌نویسی، تحقیقات و نقدهایی مربوط به فرهنگ‌‌های قدیم و جدید فارسی و مقالات تحقیقی راجع به واژه‌های فارسی، مسائل صرفی و نحوی مربوط به مدخل‌های فرهنگ، شیوۀ درج آن‌ها، مانند شیوۀ درج فعل‌های مرکّب با دو رویکرد نظری و عملی، یعنی سهولت پیدا کردن آن‌ها در فرهنگ از سوی کاربر، یافتن بهترین شیوه برای آوانویسی مدخل‌ها، چنان‌که تحولات آوایی زبان در دوره‌های مختلف را در بر بگیرد.

پیش از این برخی از شماره‌های این مجله در وبگاه فرهنگستان و به‌صورت یک مجموعه قابل دسترسی بود که با ساختار جدید، علاقه‌مندان می‌توانند به مقالات هر شماره، به‌صورت مجزا و موردی، دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز آن را بارگیری نمایند. این مجله هر یک سال یک بار منتشر می‌شود و تا کنون 6 شماره از آن (دی 1386، مهر 1388، بهمن 1389، بهمن 1390، اردیبهشت 1392) در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای دسترسی به محتوای این شماره‌های مجلۀ فرهنگ‌نویسی می‌توانند به نشانی زیر مراجعه کنند:

http://www.persianacademy.ir/fa/vn.aspx

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه