پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اشاعه فرهنگ ایران با استفاده از زبان فارسی

خبر

اشاعه فرهنگ ایران با استفاده از زبان فارسی

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد باید از ظرفیت‌های زبان فارسی برای اشاعه فرهنگ ایران استفاده کرد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | nike high top women gold color chart with names - 082 - Air Jordan 1 Mid Linen - 554724

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی، در نشست استادان و دانشجویان خارجیِ زبان فارسی که روز پنجشنبه 23 مردادماه، به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امسال موفق شدیم تعداد دانشجویان دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را به دو برابر افزایش دهیم.


او با اشاره به این‌که بنیاد سعدی این دوره را برگزار کرده است، افزود: این دوره‌ها تا کنون به کوشش سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی برگزار می‌شد، اما از پارسال بنیاد سعدی این مسؤولیت را بر عهده گرفت و اکنون این دوره با

سرپرستی بنیاد سعدی در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در حال برگزاری است.


حداد عادل با اشاره به تاریخ کهن ایران گفت: آشنایی دیگر ملت‌ها با زبان فارسی موجب نزدیک‌تر شدن آنان به ملت ما می‌شود. امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح و آرامش نیاز دارد و این نیاز از نیاز به علم و فناوری، ثروت و اقتصاد بیشتر است.

ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هم در این نشست با اشاره به این‌که زبان‌ها فرهنگ ملت‌ها را منتقل می‌کنند، گفت: باید از ظرفیت‌های زبان فارسی برای اشاعه فرهنگ ایران استفاده کرد.

در این نشست همچنین چهار تن از استادان خارجی زبان فارسی از کشورهایی همچون مصر و هند سخنرانی کرده و چند قطعه شعر خواندند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه