پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی همایش ادبیات فارسی در بولونیا برپا می‌شود

رویدادهای فرهنگی

همایش ادبیات فارسی در بولونیا برپا می‌شود

همایش «بررسی سیر تکامل ادبیات معاصر فارسی در بستر تحولات اجتماعی و سیاسی» در بولونیا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، دومین همایش بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی به همت دپارتمان تاریخ، فرهنگ و تمدن دانشگاه بولونیای ایتالیا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب در روز پنج‌شنبه ۲۰ اسفند در دانشگاه بولونیا برگزار می‌شود.

همایش با سخنان پروفسور ساوریو ماریکینیو لی، مدیر بخش مطالعات دینی و شرق‌شناسی دانشگاه بولونیا و قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی، آغازمی‌شود و آن‌گاه مقالات ذیل در این همایش یک‌روزه ارائه می‌شود:

بنا بر اعلام، مجموعه مقالات همایش به زبان ایتالیایی منتشر می‌شود. همچنین قرار است هرساله این همایش در اسفندماه در دانشگاه بولونیا برگزار شود و ادبیات معاصر فارسی برای علاقه‌مندان، مخاطبان و اهل فرهنگ و هنر ایتالیا بیشتر معرفی شود.

در خبر برگزاری این همایش عنوان شده است: سیاست و اجتماع در آثار ادبی معاصر فارسی چگونه بازتاب داشته است؟ ادبیات متعهد در شعر بیشتر نمایان است یا در آثار داستانی؟ برای شناخت تاریخ معاصر ایران تا چه مقدار آثار ادبی معاصر می‌تواند موثر باشد؟ چه ویژگی‌هایی را می‌توان در ادبیات مشروطه و ادبیات انقلاب اسلامی جست‌وجو کرد؟ مواجهه‌ی آگاهانه‌ی ایرانیان با واقعیت‌های جهان غرب، چه تاثیری در ادبیات معاصر فارسی داشته است؟ رویارویی با مسائل دنیای جدید و تحولات جامعه‌ی ایران پس از انقلاب، به ویژه جریان‌های مربوط به جنگ، چه جنبه‌های تازه‌ای در شعر و داستان معاصر فارسی پدید آورده است؟ این پرسش‌ها در دومین همایش بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بولونیا مطرح می‌شود و صاحب‌نظران ایتالیایی و ایرانی تلاش می‌کنند تا در سخنرانی‌های خود به این پرسش‌ها پاسخ دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه