پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی سیزدهمین فراهمایی انجمن هوافضا

رویدادهای فرهنگی

سیزدهمین فراهمایی انجمن هوافضا

برگرفته از تارنمای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

سیزدهمین فراهمایی انجمن هوافضا به مدت سه روز، از تاریخ 92/12/13 تا 92/12/15 با حضور استادان و دانشجویان و مدعوین، در دانشگاه تهران برگزار شد. دو تن از پژوهشگران فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آقای محمدرضا حسینی و خانم شیما شریفی، به نمایندگی از گروه واژه‌گزینی در این فراهمایی حضور یافتند.

 محمدرضا حسینی، پژوهشگر مسئول کارگروه‌ واژه‌گزینی برون‌پذیر هوافضا، در مراسم اختتامیۀ این فراهمایی سخنرانی کرد. وی در سخنان خود، ضمن معرفی فرهنگستان و گروه واژه‌گزینی و همچنین اشاره به چگونگی تأسیس فرهنگستان‌های اول تا سوم، اهمیت زبان فارسی در قالب زبان علم و ضرورت امر واژه‌گزینی را تشریح کرد. نحوۀ گردش کار در گروه واژه‌گزینی از دیگر محورهای سخنرانی نمایندۀ فرهنگستان بود. وی همچنین دربارۀ برخی از فعالیت‌های انجام‌شده و در حال اجرا، از قبیل همکاری فرهنگستان زبان ‌‌وادب فارسی با کارگروه‌های تخصصی متعدد داخلی و برون‌پذیر، توضیحاتی را ارائه کرد و در نهایت، با ذکر نمونه‌هایی از مصوبات فرهنگستان در حوزۀ هوافضا، به سخنرانی خود خاتمه داد.
 در حاشیۀ این فراهمایی نمایشگاه کتابی نیز برگزار شد. در غرفۀ انجمن هوافضا مجموعۀ کامل فرهنگ واژه‌های مصوب فرهنگستان، به‌همراه مجموعۀ هزارواژه‌های منتشرشده و اصول و ضوابط واژه‌گزینی، به معرض نمایش درآمد که با استقبال مدعوین و بازدیدکنندگان روبه‌رو شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه