پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آخرین رده بندی زبانی پایگاه‎های اینترنتی؛ افزایش سهم زبان فارسی در اینترنت/ روند نزولی تارنماهای چینی و عربی

خبر

آخرین رده بندی زبانی پایگاه‎های اینترنتی؛ افزایش سهم زبان فارسی در اینترنت/ روند نزولی تارنماهای چینی و عربی

در آخرین رده بندی زبان محتوای پایگاه‎های اینترنتی، انگلیس همچنان با اختلاف فاحش در جایگاه اول است، سهم روسی و فارسی افزایش یافته و چینی و عربی در حال کاهش است.

nike air force 1 low uv | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

به گزارش خبرگزاری مهر، W3Techs که پایگاه تخصصی رصد و آمارگیری مربوط به اینترنت است، اقدام به انتشار آخرین رده بندی محتوای زبانی تارنما‎ها تا اول ژوئن (11 خرداد) کرده است.

این تارنما در تشریح روش رصد خود نوشته است که تنها تارنما‎ها (نه صفحات انفرادی) مورد مطالعه قرار گرفته‎اند. علاوه بر این تنها 10 میلیون تارنما برتر بر اساس رده بندی سایت Alexa بررسی شده‎اند.


قابل پیش بینی است که با فاصله بسیار زیاد، انگلیسی در صدر جدول قرار داشته باشد. در سال 2011، سهم این زبان 57.6 درصد بوده است که تا ابتدای سال 2013 روند نزولی داشته ولی از آن زمان با شیب بسیار ملایمی، افزایش داشته است.

آلمانی در جایگاه دوم رده بندی قرار گرفته است و در چهار سال اخیر، روند نزولی داشته است و از 7.7 به 6.1 درصد رسیده است.

در نقطه مقابل، روسی که در سال 2011 در جایگاه پنجم قرار داشت، با رشد خوب تقریباً 2 درصدی، به مکان سوم رسیده است.

تارنماهای ژاپنی، پس از کاهش نسبی، در حال حاضر به همان میزان سال 2011 بازگشته اند.

اسپانیایی پس از یک جهش طی سال 2011، در 4.6 درصد تثبیت شده است.

درصد تارنما‎های فرانسه زبان نیز دچار نوسان بوده است و پس از رسیدن به 4.6 درصد، در آخرین آمار مربوط به اول ماه ژوئن 2014، 4 درصد بوده است.

با اینکه زبان چینی مربوط به پرجمعیت‎ترین کشور دنیاست، اما در این رده بندی از مقام چهارم به هفتم سقوط کرده است که از سال 2011، شیب آن نیز افزایش چشم گیری داشته است.

زبان عربی نیز تقریباً با شیب ثابت، روند نزولی داشته است. به نظر می رسد زبان عربی روند نامناسبی را در تامین محتوای وب در طی چند سال گذشته داشته است. اما در سال 2011، 0.6 درصد تارنما‏ها به زبان فارسی بوده‎اند که با یک شیب ملایمی در سال 2013 به 0.8 درصدی افزایش یافت و امسال نیز این آمار تغییری نداشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه