پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی هفتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران برگزار شد

رویدادهای فرهنگی

هفتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران برگزار شد

هفتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران پانزدهم شهریورماه 1391  در دانشکده ادبیات آن دانشگاه آغاز به کار کرد.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | JofemarShops , nike air max flyknit 2015 price pakistan 2017 , nike dunk ultra on feet women boots White Black Diamond Shorts

در جلسۀ افتتاحیة همایش دکتر ایران‌زاده، دبیر همایش در گزارش خود اعلام کرد که تعداد 1960چکیده و اصل مقاله به دبیرخانة همایش ارسال شده که به لحاظ موضوعی بیشتر در حوزه‌های نقد و نظریة ادبی، مطالعات بین‌رشته‌ای، ادبیات تطبیقی، ادبیات داستانی، ادبیات معاصر، عرفان و متن‌پژوهی بوده است. با توجه به استقبال استادان و دانشجویان، حاصل علمی این همایش ترکیبی از خلاقیت پژوهشگران جوان و تجربة استادان است.

در ادامة جلسه دکتر وفایی(رئیس شورای گسترش زبان فارسی)، دکتر سید صدرالدین شریعتی(رئیس دانشگاه علامه طباطبایی)، دکتر مهدی محقق(رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی) در مورد زبان فارسی و ضرورت انجام این همایش در ترویج آن به سخنرانی پرداختند.

همچنین در این جلسه ‎ دکتر محمد دبیر مقدم(معاون علمی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی) در مورد «فرهنگستان زبان  و ادب فارسی، داشته و خواسته‌ها» به ایراد سخن پرداخت.

این همایش تا هفدهم شهریورماه ادامه داشت که در آن، 101 مقاله در 21 نشست عمومی و تخصصی به وسیلة استادان و پژوهشگران داخلی و خارجی ارائه شد.

مهمانان خارجی که در طول این مراسم حضور داشتند، عبارت بودند از دکتر عظیمه مجید(افغانستان)، دکتر سلیم مظهر(پاکستان)، دکتر سلیم وهاب(تاجیکستان)، دکتر محمد عابدحسین(هند) و دکتر احمد شیخ اشتیاق(هند).

یکی از برنامه‌های روز دوم، کارگاه آشنایی با نرم افزارهای تخصصی ادبیات فارسی بود که به وسیلة مهندس احسان رئیسی برگزار شد.
از دیگر برنامه‌های این روز، نشست سردبیران مجلات علمی – پژوهشی کشور در رشتة زبان و ادبیات فارسی مطالعات بینارشته‌ای (پرسش و پاسخ پژوهشگران و سردبیران) با حضور دکتر امیری خراسانی، دکتر پناهی، دکتر پورخالقی چترودی، دکتر خدایار، دکتر شعیری، دکتر مجد، دکتر مصطفوی و دکتر میرباقری فرد بود.
در مراسم اختتامیة همایش که در روز جمعه، از لوح فشردة آموزش زبان فارسی(شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی) نيز رونمایی شد كه در اين برنامه جناب آقاي دكتر وفايي دبير شوراي گسترش توضيحات لازم را رد مورد اين لوح ارائه دادند.

این همایش ظهر روز هفدهم شهریورماه 1391 با قرائت بیانیة شرکت‌کنندگان در همایش به وسیلة دکتر عابدیان به کار خود پایان داد. گزارش مفصل اين همايش كه شامل برخي از مقالات است بعداً منتشر خواهد شد.

دبیرخانة انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه