پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کاهش ۱۶ درجه‌ای دما در کشور؛ برف و باران در راه تهران

زیست بوم

کاهش ۱۶ درجه‌ای دما در کشور؛ برف و باران در راه تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش ۱۶ درجه‌ای دما هشدار داد.

LTB - JuzsportsShops | Orange FX5725 For Sale - adidas gauntlet 2019 schedule silver - 2021 Nasa x adidas Originals ZX 2K Boost White/Grey

ایسنا نوشت: مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به نقشه‌های پیشیابی هواشناسی گفت: بر این اساس وزش بادهای جنوبی برای سواحل دریای مازندران به ویژه سواحل غربی و استان اردبیل تا اواسط سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و در این مناطق دمای هوا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه برای برخی مناطق شمال غرب این کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: از اواسط سه‌شنبه بتدریج با نفوذ هوای سرد به نوار شمالی، کاهش محسوس دما در این مناطق به ویژه در سواحل دریای مازندران و بارش باران و برف در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های البرز و بتدریج در روز چهارشنبه علاوه بر این نواحی در غرب دامنه‌های زاگرس و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در بعدازظهر سه شنبه در گیلان و در روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های زاگرس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سواحل دریای خزر نیز از بعدازظهر سه‌شنبه و در روز چهارشنبه مواج پیش‌بینی شده است تصریح کرد: بارش در مناطق یاد شده به تناوب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به اخطاریه ویژه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: براین اساس به سبب بارش شدید باران از اواخر سه شنبه و طی روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود که در این مدت دریای خزر نیز به سبب وزش باد شدید نیز مواج و طوفانی است.

وی تصریح کرد: با افزایش 5 تا 8 درجه‌ای هوا در سواحل شمالی تا اواسط روز سه شنبه و به دنبال آن با نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر و نوار شمالی کشور، کاهش 12 تا 16 درجه‌ای دما همراه با بارش برف در مناطق سردسیر این استان‌ها و دامنه‌های البرز موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: براین اساس روز سه شنبه آسمان پایتخت کمی ابری به تدریج با افزایش ابر و وزش باد در اواخر وقت با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه افزایش به 10 و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات بارش باران در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما با 8 درجه کاهش به 2 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی در روز سه‌شنبه استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل با حداقل دمای 5 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

براساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوا نیز بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده اوزون نسبت به روز یکشنبه افزوده شده است که بر این اساس میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه