جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کلاف سردرگم تخریب بافت تاریخی شیراز پیچیده‌تر شد

یادمان

کلاف سردرگم تخریب بافت تاریخی شیراز پیچیده‌تر شد

دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با میراث فرهنگی استان فارس همچنان یکدیگر را مقصر می‌دانند و موضوع تخریب خانه تاریخی ثبت ملی شده حلی‌ساز شیراز که ساعت ۲و نیم بامداد روز پنجشنبه و پس از قطع برق منطقه انجام شد را کسی برعهده نمی‌گیرد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Converse Chuck Taylor Platform Earthy Tones Egret , Where To Buy , IetpShops , nike roshe boys size 1 midnight dress pants , 572547C

درآخرین اظهارنظر رئیس حوزه تولیت آستان شاهچراغ به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: حرم و آستان شاهچراغ هیچ ارتباطی با طرح توسعه شاهچراغ و تخریب‌های اخیر در بافت تاریخی شیراز ندارد. پیش از این فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در واکنش به هجوم دوباره و غیرقانونی برای تخریب بافت تاریخی شیراز به همشهری گفته بود: «تخریب اثر ملی خانه حلی‌ساز به‌صورت برنامه‌ریزی شده بود و در این خصوص مجری طرح توسعه، اداره راه و شهرسازی استان و متولی که تولیت آستان حضرت شاهچراغ است باید پاسخگو باشند.»

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان شاهچراغ اکنون به خبرگزاری میراث فرهنگی گفته است که اگر میراث‌فرهنگی مستندی برای عاملان اصلی تخریب دارد ارائه بدهد. وی گفت: متولی طرح توسعه حرم شاهچراغ، اداره مسکن و شهرسازی است و حرم مطهر شاهچراغ هیچ مسئولیتی نسبت به طرح توسعه ندارد.

اسماعیل‌پور گفت: مسئولان میراث‌فرهنگی می‌دانند چه‌کسی بافت تاریخی را تخریب می‌کند. وی افزود: مشخص است که لودرها و پیمانکارها در بافت تاریخی شیراز متعلق به کدام سازمان هستند و تولیت آستان مسئول آن نیست که ببیند چه‌کسی دارد تخریب‌ها را انجام می‌دهد؛ بنابراین اگر میراث‌فرهنگی پاسخ ندهد کم‌کاری و کوتاهی مربوط به آن سازمان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه