پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان اخبار میراث فرهنگی در 7 روز؛ بی توجهی به میراث ابوموسی

یادمان

اخبار میراث فرهنگی در 7 روز؛ بی توجهی به میراث ابوموسی

توقف کاوش در میراث فرهنگی جزیره ابوموسی، ایجاد سیاه چال نمادین در موزه عبرت، از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | adidas jeep soccer jersey size chart shoes - Buy now Adidas FORUM 84 LOW - FY4577

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته با توجه به تعطیلات عیدفطر، چندان پر خبر نبود. آنچه در پی می آید چکیده ای از مهمترین رویدادها و اخبار این حوزه در این هفته بوده است.

کاوش در میراث فرهنگی جزیره ابوموسی متوقف شد

معاون میراث فرهنگی اردیبهشت ماه از اعزام گروه باستان شناسان به جزیره ابوموسی برای مستندسازی تاریخی این جزیره خبر داده بود اما اکنون بعد از گذشت چهارماه، این عملیات انجام نشد و وعده‌های اعزام تیم باستان باشناسان نیز بی‌سرانجام ماند.

متولیان جزیره ابوموسی برای رفتن باستان شناسان به آن جزیره مشکلی نداشتند ولی گویا عدم هماهنگی پژوهشکده میراث فرهنگی و معاونت میراث فرهنگی بر سر اختصاص بودجه به این امر و استفاده از باستان شناسان دانشگاهی به جای باستان شناسان پژوهشکده میراث فرهنگی دلیل اختلاف این دو نهاد سازمانی برای اعزام تیم باستان شناسان بوده است.

 

به همین دلیل اکنون بعد از حدود چهار ماه از زمان اعلام تبدیل جزیره به منطقه گردشگری و کاوش باستان شناسان برای کشف لایه های تاریخی آن، هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه روی نداده است.


مهلت میراث فرهنگی به تئاتر شهر تا اقدام قضایی

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرده که مسئولان تئاتر شهر 24 ساعت مهلت دارند تا سازه جدید روی بام این بنای تاریخی را جمع‌آوری کنند در غیر این صورت، اقدامات قضایی میراث‌فرهنگی علیه تئاتر شهر آغاز می‌شود.
 

راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی برای مهمانان اجلاس عدم تعهد

معاون صنایع دستی کشور از راه‌اندازی 300 مترمربع نمایشگاه صنایع دستی در برج میلاد برای مهمانان اجلاس عدم تعهد خبر داد و گفت: ‌500 اثر صنایع دستی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

معاونت صنایع دستی با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی اقدام به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در برج میلاد کرده است که در این نمایشگاه 400 تا 500 اثر با رویکرد صادرات در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه