پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تلاش برای یافتن یوزپلنگ در جنوب شرق ایران

زیست بوم

تلاش برای یافتن یوزپلنگ در جنوب شرق ایران

مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: همزمان با پایان فاز دوم برآورد جمعیت یوزپلنگ در ایران، سومین و آخرین محدوده ایران، میزبان برنامه پایش ملی یوزپلنگ در ایران شد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

مرتضی اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: پناهگاه حیات‌وحش دربند راور که اخیرا به شبکه مناطق تحت حفاظت کشور پیوسته، در حوزه شهرستان راور در استان کرمان واقع شده و جنوب شرقی‌ترین منطقه شناخته شده برای حضور یوزپلنگ در کشور محسوب می‌شود. به گفته وی، در این راستا، ابتدا هشت نقطه در بخش‌های مختلف منطقه توسط دوربین‌های تله‌ای به‌صورت آزمایشی مورد بررسی قرار گرفته که تا پایان زمستان، تعداد این نقاط به 30 خواهد رسید.

اسلامی گفت: پناهگاه حیات‌وحش دربند راور با وسعت نزدیک به 1/5 هکتار، یکی از سه منطقه تحت حفاظت بزرگ ایران است که درحال حاضر توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست کرمان تحت حفاظت است. مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی افزود: در این منطقه در سال1387، یک یوزپلنگ به‌دلیل تصادف با خودروهای عبوری از بین رفت و دو یوز دیگر نیز به‌دلیل مسمومیت کشته شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه